Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Hack i Virtual DJ med Hercules RMX

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hejsan!

Jag ska börja med att tydliggöra att jag är helt ny på området med att mixa med en usb-mixer och Virtual DJ.

Jag hade behövt lite hjälp, och detta forumet verkar vara rätt forum för att få svar på det man vill veta :)

Jag har precis införskaffat mig en mixer vid namn Hercules RMX, mixerbordet verkar helt klart sjysst, och jag har än så länge inget negativt att tillägga vad gäller funktioner och konstruktion. Men däremot så har jag grymma problem att få fram bra ljud ur datorn.

Jag har kopplat in ett slutsteg till mixern för att kunna få ut ljudet i ett par 15-tummare. Själva kopplingen verkar inte vara några problem. Men däremot får jag hack hela tiden i låtarna och det låter allmänt taskigt. Hur ställer jag in programmet för att få bästa möjliga ljud och är det några andra inställningar jag bör göra i datorn för att få ut det ultimata ljudet?

Tacksam för svar :)

MVH
Daniel
 

Posted Sun 06 Sep 09 @ 3:18 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
Hej . Gå in under settings ->performances -> prova att andra instälningarna där
 

Posted Sun 06 Sep 09 @ 10:50 pm
Tackar. Har vart inne där en runda och pillat runt lite bland inställningarna. Lite av hacken verkade försvinna, men än är inte ljudet helt perfekt, det låter lite halvtaskigt ibland och det dyker upp hack ibland.

Har det någon skillnad vad man har för kablar mellan mixern och slutsteget? Just nu har jag bara röd-vit i båda ändarna. Jag såg igår på tuben att det går att plugga in tele-kontakter mellan mixer och slutsteget. Resulterar detta även i bättre ljud? OM inte, varför har man två olika ingångar att välja på?
 

Posted Mon 07 Sep 09 @ 2:18 pm
Är det på alla låtar eller bara vissa? Kan ju ha med rippen på låten att göra kanske. Inkopplingen är ingen skillnad.

Vad har du för ljudkort?
 

Posted Thu 10 Sep 09 @ 2:55 am
Det gäller alla låtar. Hercules RMX har ett inbyggt ljudkort, så jag antar att all musik går därigenom. Men jag har fått lite ordning på det som sagt, ska testa mer idag och se vad som kan vara vajsing.

Nu när jag ändå har lite folk här på tråden. Kan någon förklara hur Midi funkar. Har det både på mixerbordet och nu även på mitt nya ljusmixerbord?
 

Posted Thu 10 Sep 09 @ 4:30 am
ja förlåt kom på mig själv sen att där e inbyggt ljudkort. har ägt en Mk2 innan.

Konstigt med ljudet dock. vad har du för dator?
 

Posted Thu 10 Sep 09 @ 7:15 am
Nu har jag fått ordning på det. Tog bort precis allt, och installerade om drivrutiner och dyl. Så nu funkar ljudet perfekt. Jag läste lite andra trådar om mixerbordte, och det verkar ha lite problem att lira problemfritt med windows vista. Men med rätt uppdateringar så ska det funka sjysst, och det verkade dte ju som det gjorde. :) Blev lite rädd att det skulle vara datorn det var vajsing med, då den bara är några månader gammal.
 

Posted Tue 15 Sep 09 @ 4:14 pm
maisunHome userMember since 2009
Jag får inte ut nåt ljud alls!Hunnit ha min Hercules i 1 vecka.
Den vill inte ens starta på Play, även fast låten är inlagd.
Nån som haft samma problem?
Ljudet verkar inte vara det bästa på Hercules alltså...
 

Posted Thu 08 Oct 09 @ 12:44 pm


(Old topics and forums are automatically closed)