Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: automix op 1 speler

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

weet iemand wat de voordelen hiervan zijn? tnx.
 

Posted Tue 25 Aug 09 @ 1:47 pm
Er is een technische reden voor, die ik je helaas niet uit kan leggen. Het schijnt mooier-beter-smoooother te lopen met 1 deck.
In de praktijk heb je meerdere voordelen:
1) ik heb een drukke zaak waar de jeugd nogal met verzoekjes komt. Als er idd iets bij is dat goed past, kan je het nummer metéén onder het nummer dat draait, slepen. Bij 2 decks moesten ze tot het daaropvolgende nummer wachten. Of je moest het verzoekje naar deck 2 slepen, dan wat doe je met het nummer dat er staat en je ook graag wilde draaien en nu gedeleted is? Juist, overnieuw in de searchmachine. Erg omslachtig. Tijdrovend en soms vergeet je in de stress waar je nu precies mee bezig was. Tenslotte is er een réden dat je met automix draait en het moet allemaal lekker goed geolied lopen en toch professioneel overkomen.
2) sinds de versie 5 van VDJ, dus de eerste met één deck in automix, zijn er wat snoefjes bijgekomen die juist voor een automixer heel goed van pas komen. Je kan n.l. je cues (dat witte streepje aan het begin en het eind) zo verschuiven als je wilt en het blijft dan altijd zo tot je het handmatig weer veranderd. Dit is zeer interessant om vervelende en/of lange intros en outros weg te werken. Je moet dat natuurlijk op gevoel doen, met behulp van de witte balken die aangeven waar de muziek hard c.q.zacht gaat. Meestal gaat het in één keer goed.
Beetje feeling heeft iedere dj toch wel.
3) ik liep eerst ook te mopperen "2 decks zijn leuker om te zien). Is ook zo als je gasten over de bar hangen en meekijken. Maar in de praktijk als je iedere avond draait is de automix op 1 deck veel handiger. Het loopt gewoon veel soepeler.

mvg
Bob
 

Posted Wed 26 Aug 09 @ 12:26 pm
dank je Bob!
 

Posted Thu 27 Aug 09 @ 4:49 am
Ik draai er nu ongeveer een maand mee en ik ben zeer tevreden over de 6.01,de klank is veel beter en zuiverder en een betere bas.
Ik draai steeds met 1 deck en laat alles automtisch mixen wat zeer goed gaat,wat betreft het zoeken daar ben ik ook zeer tevreden over,ik heb wel alle tags goed in gevuld naar mijn wensen en dan gaat dit bij mij perfekt vb:disco 2009 of engelse slow enz..Ik ben aan het overwegen of ik een hercules console ga aankopen of niet?
Het enige nadeel dat ik heb ondervonden dat dit programma zeer veel geheugen nodig heeft,dit had wel anders mogen zijn?Ik draai met een laptop met windows xp met 1024 ram en dat is te weinig om nog vlotter te kunnen draaien,ik zal geheugen moeten bij steken en zeker als ge een mix wilt spelen die meer dan 30 minuten duurt

Groetjes aan iedereen
 

Posted Sun 30 Aug 09 @ 3:24 am
discorobinson wrote :
..........Ik ben aan het overwegen of ik een hercules console ga aankopen of niet?...........


Dat zou ik niet doen als ik jou was en je tevreden bent. Waarom zou je? Het gaat toch goed en over Hercules lees je weinig goeds. Hij is om thuis mee te spelen, zegt Ewout.
Het is mij nog nooit opgevallen dat VDJ bijzonders veel geheugen nodig heeft. Tegenwoordig koop je idd laptops met minstens 2gb tot 4gb RAM, maar vroeger draaiden we nog met 512 en dat ging toch ook goed?

mvg
Bob


 

Posted Sun 30 Aug 09 @ 3:51 am
IK RAAD JE OOK GEEN HERCULES CONSOLE AAN . IN DE MEDIAMARKT STAAT EEN STAND MET APPLE COMPUTERS EN DE VDJ EN DE HERCULES PRODUCTEN GA DAAR EENS WAT DRAAIEN . IK HEB LIEVER DAN 2 CDJ'S EN EEN LEUK MENGPANNEELTJE ;
HEB ZELF DE MK2 VAN HERCULES .
 

Posted Sun 30 Aug 09 @ 4:33 am
Hoofdletters is schreeuwen, Robin.
Maar goed, dat was terzijde.
De Apple computers die (ook hier Spanje) in de Mediamarkt staan, zijn schitterend om te zien maar
a) 2.500 euros of meer gaan toch wel echt het budget te buiten van de meesten van ons;
b) ik geloof dat Apple en VDJ nog steeds niet de beste vriendjes zijn.

Met het kopen van een nieuwe laptop zou ik sowieso wachten tot de "quad" er is, en die met Windows 7.
Dan ga je vliegen, lijkt me.

Prettige zondag in Belgie, in Spa regent het voor de afwisseling eens niet, zie ik!
 

Posted Sun 30 Aug 09 @ 5:53 am


(Old topics and forums are automatically closed)