Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: nieuwe timecode engine

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.


Beste mannen (vrouwen),

Ik heb even een vraagje heb afgelopen weekend 6.0 geinstalleerd, Allemaal top gegaan en werkt allemaal prima. Heb alleen de volgende vraag.

Als ik mijn time code vinyl draai had ik vroeger als ik me naald op pakte en verder in het op de plaat zette ik ook verder in het nummer zat. Let niet op me engels maar Neadel Drop of zo. Wat ik bedoel is als ik de naald aan het begin zet en de plaat gaat draaien en krijgt signaal dan begint hij ook netjes aan het begin. Als ik de naalt in het midden zetten zat ik ook meteen midden in het nummer. Dit krijg ik nou met 6.0 niet voor elkaar. Hij draait netjes het nummer van het begin tot het eind maar als ik netjes de naald weer aan het begin zet en de de eerste code krijgt begint hij niet weer netjes op nieuw. Maar moet ik eerst weer het nummer op nieuw inladen.

Hoop dat jullie mijn vage vraag kunnen beantwoorden en hebben jullie een oplossing hoe ik dit in kan stellen.

Met vriendeliljke groet,

Ricardo
 

Posted Wed 19 Aug 09 @ 2:38 pm
Kijk even in de tijdcode setup naar de verschillende modes: Relative, smart relative en absolute. Zie manual voor meer info.
Ewout
 

Posted Wed 19 Aug 09 @ 2:49 pm
Beste Ewout,

allereerst bedankt voor die waanzinnig snelle reactie op het form.

Dat heb ik gedaan. Het eerst wat me opvalt is dat ik alleen geluit krijg als ik hem op Absolute zet. Anders krijg doet hij het gewoon niet ??? Vreemt he. Heb dit in zowel in settings als in die Relative, smart relative en absolute in de groene blokjes op het scherm geprobeerd maar krijg alleen bij absolute geluit uit dat kreng. Ik draai met orgineele virtual dj platen. Vorig jaar gekocht volgens mij is dat de laatste verzie. Kan eigenlijk niet op de plaat ondekken verzie het is ???

Ben al lekker in de manual wezen graven. Heb dat ding zelf uitgedraait op papier. De helle huiskamer licht er vol mee, en de cardridge's zijn inmiddels op. Maar kan het daar eigenlijk niet goed in vinden. Vandaar dat de vraag even op het form had gezet.

Nog een ander idee ???

Al vast bedankt,

Ricardo


 

Posted Wed 19 Aug 09 @ 3:18 pm
Zorg ervoor dat je als vinyl VDJ v5 vinyl hebt gekozen. Kijk dan even op de een na laatste pagina in het "Setup Quickstart" pdf. Hier staat de basis setup in. In de manual op pagina 59 tm 61 staat de extra informatie: hoe je je tijdcode instelt en wat iedere setting voorstelt. Let er op dat jouw grafieken overeenkomen met de grafieken in de manual.
In absolute mode heb je inderdaad geen needle drop.
Ewout
 

Posted Thu 20 Aug 09 @ 1:56 pm
Ok,

Ga van het weekend alle grafieken in de manual gelijk zetten. En uitgebeid testen. Needle drop is is geen absolute must maar wel makkelijk. Je kent het wel wat was dat ook al weer voor nummer in de playlist. Even snel door het nummer rammen om te kijken wat het ook al weer was. Ook gooide je altijd hoge ogen bij je vrienden. Zo wat is dat voor Hans kazan truk. Kan het systeem dat ook. Het is altijd net of je in de de platen zaak staat en een batterij platen aan het cheken bent. ha ha ha. Vind het gewoon raar dat het bij mij niet lukt, en vroeger wel. Was erg nieuwschierig of het bij andere ook niet werkten.

Nou ga nog wel even klooien. Mocht ik er echt niet uit komen dan melt ik me wel weer even.

Hou me natuurlijk wel aanbevolen voor sugestie's

met vriendelijke groet

Ricardo
 

Posted Thu 20 Aug 09 @ 3:20 pm


(Old topics and forums are automatically closed)