Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: geluid

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

amarol1Home userMember since 2009
Hoi hallo

Is het normaal wanneer ik muziek afspeel vie limewire, windows mediaplayer het geluid veel helder en luider is dan via virtual DJ. Is er soms een bepaalde instelling dat je zeker in acht moet nemen? Mijn Gain staat op -0.5 of -1. Mijn luidsprekers zijn aangesloten op de console. Dus als ik mediaplayer of virtual dj gebruik gaat dit altijd via de console.
misschien een optie om iets tussen te plaatsen tussen de console en mengpaneel ( alhoewel in de console een geluidskaart zit) om het geluid te versterken.

groeten

Nico Wouters


 

Posted Tue 18 Aug 09 @ 4:33 pm
uwen gain gewoon altijd op nul zetten bij vdj. je kan ook kiezen voor de optie 'auto + remember', hierdoor heb je geen geluidsverschil tussen twee liedjes als je aan het mixen bent.
 

Posted Wed 19 Aug 09 @ 2:48 am
amarol1Home userMember since 2009
kan ik een tweede geluidskaart aan de MK2 aanhangen, zoja welke zou je me kunnen aanbieden, rond de 100 euro en heeft het een betere geluid. Ik vind als ik ga draaien dat het geluid veel minder luid is tegen over als ik een cd speel ........
graag toch wat serieuze reacties aub

nico
 

Posted Fri 21 Aug 09 @ 3:49 pm
de mk2 heeft al twee ingebouwde geluidskaarten eh
 

Posted Sat 22 Aug 09 @ 7:12 am
JA hierop wil ik ook wat reactie telkens als ik men mk2 aansluit zegt de geluisman dat ik weinig signaal doorgeef , hij moet zijn gain volledig open zetten , en de gain van men cd-speler kan in de helft blijven staan is soms nog beter als de mk2 , of moeten wij ergens iets aan onze instellingen doen ?

Met karnaval was dat wel lastig een wagen langs ons met juist dezelfde installatie enkel zij cd en lp . Wij vdj met de mk2 en kwamen niet boven hun uit we hoorden meer van hun muziek dan wij van de onze :(


groeten
 

Posted Sat 22 Aug 09 @ 9:16 am
amarol1Home userMember since 2009
dat heb ik dus ook dat ik te weinig signaal kan doorsturen met de mk2 en dan als ik met cd's wil werken heb ik uiteraard teveel aan signaal een eventuele oplossing? een toestel tussenplaatsen ofzo
 

Posted Sat 22 Aug 09 @ 10:53 am
matti98PRO InfinityMember since 2008
je moet je gain altijd ongeveer op de helft het kan ook liggen aan het geluid van je compiuter zelf ik weet niet of jij een ver sterker gebruikt of gewoon via je computer afspeeld .
 

Posted Sun 23 Aug 09 @ 4:45 am
matti98 het is fijn dat je mensen wil helpen, maar gewoon iets posten om te posten, daar heeft niemand iets aan. Let daar even op aub.
 

Posted Sun 23 Aug 09 @ 10:50 am
amarol1 wrote :
dat heb ik dus ook dat ik te weinig signaal kan doorsturen met de mk2 en dan als ik met cd's wil werken heb ik uiteraard teveel aan signaal een eventuele oplossing? een toestel tussenplaatsen ofzo


De mk2 is een leuk ding voor thuis, niet om professioneel mee te draaien. Ik zou dat ding nooit direct aan mijn versterkers hangen. Om het signaal verschil wat op te vangen zou ik een externe mixer gebruiken met een gain regeling per kanaal en dan minimaal 4 kanalen: 2 cd spelers 2 vdj.
Ewout
 

Posted Sun 23 Aug 09 @ 12:48 pm
amarolHome userMember since 2005
hoi, net terug uit vakantie, bedankt storm maar ik gebruik idd een tweede mengpaneel doe ik dat niet dan krijg ik een vervormd geluid. maar hetgene ik zie staan op de website "Dj|iO" soundcard. kan ik deze er nog tussenplaatsen of is dit enkel voor met laptops te gebruiken.

groeten

Nico
 

Posted Mon 31 Aug 09 @ 3:11 pm


(Old topics and forums are automatically closed)