Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mix opnemen via Audacity

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Rulia77Home userMember since 2008
Hallo,

ik heb een Hercules Dj Control RMX, met bijgeleverde Virtual Dj software (niet-geupdate). Helaas is het dus niet mogelijk om m'n mixen op te nemen. Ik ben zo terecht gekomen bij Audacity. Maar nu vind ik nergens de beschrijving hoe je virtual dj in verbinding moet brengen met audacity om dan m'n mixen op te nemen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt.
 

Posted Sun 02 Aug 09 @ 6:09 pm
Dat gaat niet. Voor zover ik weet is Adacity vooral bedoeld om (zoals ik soms doe) muziek te bewerken: knippen, plakken, effecten toevoegen. Maar muziek mixen moet je in VDJ zelf doen.
 

Posted Mon 03 Aug 09 @ 4:51 am
Rulia77Home userMember since 2008
Ja mixen doe ik idd in VDJ, maar 't is gewoon om ze op te nemen dat ik iets zoek.
 

Posted Mon 03 Aug 09 @ 5:53 am
Het hangt helemaal van je budget af.
Je kan prima mixen en tegelijkertijd opnemen met VDJ, maar je moet dan wel de pro-versie hebben.
Ik doe het vaak en zet zo'n mix op een iPod of op een USB stick.
Werkt perfect.
Kost je wel 350 eurotjes, maar dan heb je er voor je hele leven plezier van.

mvg
Bob
 

Posted Mon 03 Aug 09 @ 7:58 am
Kleine aanpassing aan wat Bob zei: €250 ipv €350.
 

Posted Mon 03 Aug 09 @ 8:37 am
Rulia77Home userMember since 2008
M'n probleem van opnemen is opgelost. Ik heb uiteindelijk gwn via deze site m'n virtual dj geupdate. Nu stelt er zich wel een nieuw probleem: het is namelijk niet meer mogelijk om het liedje dat aan het spelen is en het volgende liedje tegelijkertijd te beluisteren via de koptelefoon. Iemand een idee hoe dit komt?
 

Posted Mon 03 Aug 09 @ 12:38 pm
vreemd verhaal met de console versie is het niet mogelijk om op te nemen. Ik vraag me dus af waar je die "update" vandaan hebt.
Ewout
 

Posted Wed 05 Aug 09 @ 2:39 pm
Dat kan inderdaad kloppen, ik heb de Hercules DJ Control MP3 E2, en daar zit op de controller zelfs een button voor koptelefoon, bij mij werkt dit ook niet, als je dit wilt laten werken, moet je een Y- kabel kopen, 1 voor je koptelefoon en 1 voor je andere uitgang (Speakers). Op VDJ. staat er rechts bovenaan een button ''CONFIG'' , als je daar dan op klikt, kan je de Y kabel activeren. Nog handiger is als je een ''soundcard'' koopt, dan heb je gewoon een extra 3mm. (MP3 uitgang) erbij. Hier werken de meeste DJ's ook mee, maar de echte dj's die hebben zoeits al in het mengpaneel zitten. Zo'n soundcard kost misschien wel 10 euro, niet zo heel erg duur. volgensmij kan je deze zelfs bij de hema, of V&D halen, anders moet je maar even bij Google of op internet zoeken.!

Ik hoop dat ik je verder hebt geholpen!

Greets,
~Dj-Daviddie~
 

Posted Thu 02 Jun 11 @ 2:24 am
mooie reactie daviddie, ik hoop dat hij er wat aan heeft na bijna 2 jaar wachten.

oude posts aub met rust laten
 

Posted Thu 02 Jun 11 @ 2:51 am


(Old topics and forums are automatically closed)