Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Help

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo allemaal,
Ik heb een aantal vraagjes, ik heb al een tijdje de hercules dj console MP3, maar ik heb wat problemen.
Waar ik me nog al aan erger is de oude versie die erop zit, namelijk 3.4.1 is er niet een mogelijkheid om die upgraden?
Ik heb zelf namelijk ook vdj 5.2 PRO, werkt de dj console mp3 ook op die versie?
Anders zou ik graag de default skin van vdj 5.2 PRO willen op de oude versie.
En als laatste erger me ik aan de pitch draaiknop op de console, je moet heel lang draaien voordat het tempo iets verandert, kan dit niet anders?

Groeten,
Joran
 

Posted Fri 31 Jul 09 @ 1:13 pm
Joran,
bij de console zit inderdaad versie 3.4, die kun je met korting upgraden naar de pro versie.

Die versie 5 die je hebt is waarschijnlijk niet legaal. Deze versies bevatten vaan spyware en trojan horses. Daarnaast zitten er wat extra beveiligingen in vanuit VDJ, hierdoor hebben al een aantal mensen met een illegale versie hun speakers opgeblazen. Dat is natuurlijk wel lachen als dat op een feestje gebeurd, zeker als je dan moet zeggen "Sorry dat jullie bruiiloft bedorven is, maar ik was te beroerd om een legale versie te kopen" ;-)

Dus wees wijs en upgrade naar pro als je een nieuwe versie wilt hebben.
Ewout
 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 8:08 am
Ja, met da opblazen, dat was geweldig.

Ik was een tijdje geleden op een fuif van de scouts (tja, er was echt niets anders te doen ;)), ik ga naar de dj, wat merk ik op. Hij gebruikt VDJ.

Omdat ik niet op fuiven ben om mensen hun versie van VDJ te controleren ging ik er vanuit dat het om een legale versie ging :D.
Een maat van me vraagt een plaatje aan. We staan daar 2 minuten, en plots een harde knal en enkel maar ruis. Tja, eigen schuld, dikke bult (knal!) en ik ben die jongeman dan ook even gaan aanspreken. En hij beloofde mij dat hij een legale versie ging kopen (+ dat hij ook terug cdtjes ging kopen). Maar ik ben niet naïef natuurlijk.

Dus jongens en meisjes die graag met een illegale versie op fuiven gaan draaien en er dan nog geld voor vragen ook, je weet nooit wie er in de zaal staat :)

mvg


 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 10:46 am
oke, waar kan je hem upgraden dan?
en hoeveel kost dat?
 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 10:50 am
 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 10:53 am
voor €37,31?
dat vind ik allemaal wel wat ovedreven, is er geen andere optie?
ik wou ook graag weten of ik met de mp3 console, en de software die erbij zit ook kan voorbeluisteren.
Ik heb 2 geluidskaarten (1 externe)

gr joran
 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 10:56 am
Anders zou ik graag de default skin van vdj 5.2 PRO willen op de oude versie.
En als laatste erger me ik aan de pitch draaiknop op de console, je moet heel lang draaien voordat het tempo iets verandert, kan dit niet anders?


op die 2 vragen wou ik graag nog antwoord, bedankt voor het oplossen van die andere 2

 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 1:01 pm
Joranluth wrote :
Anders zou ik graag de default skin van vdj 5.2 PRO willen op de oude versie.


Als je upgradet naar 6 krijg je onder skins een hoop keuzes waaronder ook de 5 versie.
Op 6 kun je ook je pitch in no-time en zonder gehannes veranderen.

Zo lang je met goedkoop en/of illegaal spul werkt, zul je nooit tevreden zijn.
Als ik het goed begrijp vind je € 37,31 al teveel geld.
Eigenlijk begrijp ik het helemaal niet want een dj zonder de mogelijkheden om te investeren schiet natuurlijk niet echt op.
 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 1:19 pm
Joran wrote :
voor €37,31?
dat vind ik allemaal wel wat ovedreven, is er geen andere optie?
ik wou ook graag weten of ik met de mp3 console, en de software die erbij zit ook kan voorbeluisteren.
Ik heb 2 geluidskaarten (1 externe)

gr joran


Die €37.31 is trouwens een KORTING die je krijgt zodat je 'slechts' €223.12 ipv €245.51 moet betalen voor de legale versie.
En veel is relatief. Als je eens lange-termijn (zoals je altijd moet doen bij investeringen, en als dj moet je constant investeren in apparatuur en muziek) een stom voorbeeld:
om gemakkelijk te rekenen betalen we €225 voor een legale versie.
Stel dat je elke maand op een of ander feestje draait (scoutsfeestje, trouwpartij, ...) en je vraagt €5/uur (wat me weinig lijkt, maar heb daar absoluut geen gedacht van) dan heb je na 45 maanden vdj terugverdiend. Als je per uur €25 vraagt heb je al na 9 feestjes je investering terugverdiend ....
Boodschap is dus: beetje bij beetje sparen tot je genoeg hebt (maar ondertussen moet je andere zaken daardoor niet laten lijden hé) en dan aanschaffen!!!

GreeTzZ
 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 1:35 pm
Tja jongens. Als je geen geld in muziek + apparatuur wil steken, dan is deze hobby niets voor jou. Ik ben er toch al jaren mee bezig en heb er al over de 5000 euro in gestoken.

En die som blijft maar groeien hoor. Maar ik krijg er een deel van terug omdat ik regelmatig draai op fuiven en in clubs.

Maar je krijgt van mij nul respect als je met illegale software en illegale muziek gaat draaien op fuiven en er dan nog geld voor vraagt. Zo'n mensen wil ik gewoon een lap rond hun oren geven.

:)

 

Posted Sat 01 Aug 09 @ 3:43 pm
En nog kleine tip: als je 'goedkoop' apparatuur wilt kopen, kijk dan eens bij verschillende onlinewinkels (vaak heb je sowieso gratis levering omdat er meestal vanaf bestellingen van €200 ofzo gratis wordt geleverd en je zit er sowieso boven), baxshop.nl is een goede (wel niet direct de goedkoopste).
En op ebay stond er onlangs een setje van Pioneer (2x CDJ-1000 MKIII, 1x DJM-800 en nog een effector) te koop voor slechts €3100 terwijl je zonder de effector normaal gezien al snel aan €4000 of meer zit!!!
En bijvoorbeeld een Pioneer HDJ-1000 als hoofdtelefoon (wordt veel gebruikt door professionele dj's) staat te koop voor in totaal ongeveer €20 incl. verzending). Als je dit al veel noemt, zou ik aanraden om een andere leuke hobby te kiezen, die minder kost.
 

Posted Sun 02 Aug 09 @ 4:55 am
ja, ik ben nieuw in het dj gebied. En doe het niet voor het echte werk, alleen om gwoon beetje te mixen voor de lol.
daar ga ik geen duizenden euro's aan uitgeven snapje.
 

Posted Mon 03 Aug 09 @ 11:01 am
Als je het alleen vor de lol doet, zou ik gewon lekekr bij de bijgeleverde versie 3.4 blijven. Je kunt later altijd nog upgraden (Alleen heb je wel kans dat de korting vervalt: als je een eerste versie dj console hebt, krijg je ook geen korting meer). Als je niet veel wilt uitgeven heb je te maken met resricties: Je blijft met een ude gelimiteerde versie werken. Dat is echter met alles zo, een oude auto van 500 euro rijdt ook niet hetzelfde als een nieuwe Mercedes.

Ik vind dat je nu vrij eenvoudig en goedkoop kunt dj-en. Een pc heeft bijna iedereen wel. een software pakketje van een paar 100 euro en je kunt beginnen. Dat ik begon was de enige optie: 2 Technics platen spelers en een knappe mixer aanschaffen. Dan betaalde je ok nog eens 20 gulden voor een 12".

Ik was ook even aan het optellen, maar daar ben ik maar mee gestopt want dan schrik je echt. Wat denk je van 3000 cds (gemiddeld 10 euro er stuk) een paar duizend 12Inches en cd singles. Dat is alleen de muziek nog maar.
Ewout
 

Posted Wed 05 Aug 09 @ 2:27 pm
waarom hebben wij toch voor deze hobby gekozen :D ;)
 

Posted Wed 05 Aug 09 @ 4:00 pm
iemand moet t doen ;-)
Ewout
 

Posted Thu 06 Aug 09 @ 2:50 pm


(Old topics and forums are automatically closed)