Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: externe harddisk verschijnt niet in browser

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Was ik weer!

vaag gedoe: externe usb schijf, staat netjes in finder, maar verschijnt niet in de browser van VDJ, iemand een idee hoe dit is op te lossen?

 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 5:08 pm
Als je in het linker gedeelte van je browser op 'computer' (of 'My pc') clickt, dan moeten daar toch al je externe aansluitingen verschijnen?
Indien dit niet zo is, dan is het idd een vage boel.
Dan helpt mss het verwisselen van USB slot.
Of je maakt een snelkoppeling van je externe disk en die zet je op je desktop. Dan click je in de VDJ browser op desktop, dan verschijnen alle shortcuts.
M.a.w. als-ie goed aangesloten is, móet-ie op je browser screen verschijnen.
 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 9:26 pm
Je hebt het over finder, gebruik je VDJ op een mac?
Ewout
 

Posted Mon 13 Jul 09 @ 2:13 pm
Hartelijk dank voor het meedneken alvast, ben het helemaal met jullie eens dat het goed zou moeten werken, maar helaas niet dus.

Werk inderdaad op macbook, de schijf staat netjes als aangesloten externe schijf in finder, maar in VDJ is de schijf niet terug te vinden in de browser. Werken met de schijf in andere programma's lukt dus wat mij betreft zou VDJ ook moeten lukken, niet?
Schijf is NTFS, nog iemand een suggestie?
 

Posted Tue 14 Jul 09 @ 1:43 am
Niemand die een externe harde schijf aan een mac hangt?
Hoe zijn jullie ervaringen?
 

Posted Sun 19 Jul 09 @ 4:13 pm
geen probleem hier hoor, al verschillende hd's gebruikt, USB, Firewire 400 en 800 met macbook pro... Kan je de schijf wel gebruiken in iTunes? Dan kan je in VDJ je iTunes browsen. Ik werk zo met playlists, ik bereid ze voor voor in iTunes en gebruik ze dan in VDJ. Works like a charm!
 

Posted Thu 23 Jul 09 @ 12:53 am
Handige work-around, ook handig voor samenstellen van play lists heb ik gemerkt.
Blijft raar dat een schijf wel in finder terug te zien is, maar niet in de browser van vdj.

Dank voor het meedenken!
 

Posted Sun 16 Aug 09 @ 3:22 pm
Ewout schrijft toch ergens anders dat je soms een bestand, dus ook een HD, handmatig moet toevoegen??!?!
Je moet je externe HD in je browser onder "My PC" zoeken, dan daar een right-hand click op geven en op "Add to search DB" clicken.

Mvg
 

Posted Sun 16 Aug 09 @ 8:23 pm
Ewout kan dat wel schrijven, maar wanneer de schijf wel in Finder staat, maar niet via de browser van VDJ aan te klikken is, dan houdt het toch echt op!
Zoals gezegd, via itunes lukt het wel en die workaround heeft op de extra handeling na gen enkel nadeel.
 

Posted Sun 23 Aug 09 @ 3:09 pm


(Old topics and forums are automatically closed)