Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: wie helpt me denon dn-s1200installeren

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ohh zie het even niet meer zitten ben al vanaf 14u bezig met men denon te installeren met virtual dj . Dit is wat ik heb en wel
vdj versie 6 de pro
hercules mk2 ( dus 2inpunts en 2outputs en geluidskaart)
1 single denon dn-s1200.
nu wil ik deze installeren en instellen dat ik timecode kan spelen met de speler bediend door men mk2 volume enzo bedoel ik . zo dat ik kan omschakelen tussen time code en gewone cd's zonder iets moeten om te plugen . Ik kan nu al gewone cd's in de denon steken en dan van men mk2 de audio source knop indrukken op input 1-2 maar dan kraken al men cd's ; pfff

Ik heb ook al de denon met een usb kabel naar men pc verbonden dan werkt hij met vdj maar dan moet ik hem op pc mode zetten en dus kan ik geen gewone cd's spelen , en werkt men mk2 ook niet optimaal omdat dan de denon niet weet welk deck hij is .

Dus ook liefst iemand die weet hoe ik het moet aansuiten en welke asio driver ik moet kiezen enzo de mk2 of de denon .
Ik heb de gebruiksaanwijzing gevolgd maar niks zowel die van vdj als die van denon .


Hopelijk kan iemand me helpen want moet vrijdag weer draaien en ben al een redelijke amateur , als de apparatuur nu nog niet mee wilt .


Groeten en hopelijk iemand die ervaring heeft met dit allemaal en me uit de nood wilt helpen

thx
 

Posted Sat 11 Jul 09 @ 5:53 pm
KRIJG HEM NOG ALTIJD NIET GOED AAN DE PRAAT ? IK HEB TOCH GEEN MAYA 44 OF EXTERN MENGPANEEL NODIG HE ? ALLES ZIT TOCH IN DE MK2 / Ook het geluid dat kraakt als ik men denon op men mk2 aansluit blijft bij het spelen van gewone cd's zonder vdj te gebruiken .
:(
 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 7:15 am
Ik begrijp het niet, Robin. Je hebt tot nu toe toch altijd met de MKII gewerkt, dus die is dan toch goed?
Zit't'm niet in die Denon? Heb je die echt nodig als je vrijdag moet draaien?
Ben je al terug naar af en hebt het gewoon geprobeerd met VDJ en MKII, zónder Denon?
En als ik me goed herinner, is er ergens een topic over kraken. Ik geloof dat een HUB van b.v. Belkin met eigen stroomvoorziening (29 € in Media markt) ook helpt. Ik heb in ieder geval nu overal Belkin-hubs-met-stroom ertussen hangen.
 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 8:59 am
HEY BOB JA HEB ALTIJD ENKEL MET DE MK2 GEWERKT . NU HEB IK PAS EEN DENON EN DE PRO VERSIE . ALS IK ENKEL MET DE MK2 DRAAI GAAT HET REDELIJK GOED WEL MOEILIJK OM ALLE JUISTE INSTELLINGEN TE VINDEN DE EERSTE 5MIN DOEN ECHT GEK DAARNA ALLES OK DENK IK . IK HEB MEN MK2 IN USB TRUST ZITTEN MET VOEDING , IK ZOU GRAAG DIE ENE DENON OOK OP VDJ VIA TIMECODE AANSLUITEN OMDAT IK DAN OOK GEWOON CD'S KAN SPELEN VIA MEN DENON ZONDER DAT DEZE APPART STAAT ; ER ZIJN TOCH VEEL MENSEN DIE WERKEN MET TIMECODE ;

MAAR WAT IS HET VERSCHIL TUSSEN TIMECODE EN DE DENON VIA USB (PCMODE) OP VDJ AAN TE SLUITEN DAN BOLT WEL ALLES LEKKER MAAR KAN IK GEEN GEWONE CD'S MEER SPELEN ;


GROETEN
 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 11:09 am
Leoneke,
volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Je zegt dat je je denon via tijdcode wil aansluiten om gewone cds te draaien? Even voor de duidelijkheid: Tijdcode is een techniek, waarmee je door speciale cds of platen (waar een tijdcode op staat, vandaar tijdcode) de software op je pc kan besturen. Dus als je tijdcode gebruikt, gebruik je op dat moment geen gewone cds. Daarnaast is tijdcode met een Denon 1200 ook niet nodig, omdat deze speler VDJ direct kan aansturen via Hid of midi.
Ik denk dat je bedoeld dat je normale cds af wilt spelen op je Denon 1200, die aangesloten is op de Hercules mk2 console. Dit kan, maar is erg omslachtig en geeft waarschijnlijk geen goed geluid: Je sluit je spelers aan op de ingangen van de Hercules. Het signaal wordt dan door de hercules omgezet naar digitaal (deze da converters zijn niet om naar huis te schrijven, daarnaast kan je de input niet regelen en is het signaal van de Denons te hard, waardoor je vervorming, tikken en ploppen = digitale vervorming krijgt) dan wordt dit digitale signaal naar VDJ gestuurd, die het weer terug stuurt naar de mk2 om om te zetten van digitaal naar analoog, zodat het geluid via je uitgang afgespeeld kan worden.
Als je normale cds wilt afspelen raadt ik je aan om een externe mixer aan te schaffen. Hier kan je dan zowel je pc als je Denon(s) op aansluiten. Op deze manier gebruik ik het ook.
Ewout
 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 12:27 pm
bedankt , ik denk dat ik het zo moet oplossen jammer , dat van die timecode weet ik heb die cd gebrand en de timecode mp3 van deze site afgehaald maar dat lukt niet anderszijds rechtstreeks de denon op laptop werkt wel , maar dan komt hij in de war met de mk2 , als ik dan bv verder wil draaien met mk 2 en wil op men denon over gaan naar gewone cd stopt alles tot ik weer snel op de mk druk . Hoe zit het dan als je gewone cd's in de laptop duw spelen deze wel normaa af , waarschijnlijk omdat je dan via vdj naar de Dschijf gaat

groeten
 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 1:49 pm
ik krijg ook altijd asio eror als ik men soundcard hercules mk2 asio aan klik . Dit is toch ook niet normaal hé
Wel
 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 2:14 pm
zo had ik het graag gehad maar dan in plaats van de platenspelers men denon cd-spelers .
www.youtube.com/watch?v=OzIFAJLnrBI
 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 4:46 pm
Het is niet zo gek dat het met beide niet goed werkt, want beide controllers zitten elkaar dan dwars. Dus of de Denon gebuiken, of de Hercules, maar niet beide. Tijdcode is alleen in het leven geroepen, zodat je met een platen speler of met een bestaande (niet midi) cd speler VDJ kunt besturen. Die heb je dus met je Denon niet nodig.

Die Asio driver error komt meestal als je de usb geluidskaart in een andere usb poort doet dan de vorige keer. Ik zet voordat ik VDJ afsluit de geluidskaart altijd terug naar de interne geluidskaart. Als ik VDJ opstart moet ik dus altijd eerst de juiste geluidskaart weer selecteren. Zo voorkom je wel de Asio fout meldingen.

Van die video snap ik helemaal niets. Waaom zou je die tijdcode gebruiken en dan al het mixwerk (pitch, pitch bend etc) op die dj console doen? Alleen omdat die draaitafels wel interessant staan? Wil je dan echt pro over komen laat je die hercules console links liggen (en gebruik je alleen de geluidskaart) en gebruik je je draaitafels om te mixen. In dat geval zou ik ook die geluidskaart niet gebruiken (ik heb nog een trauma van die brakke drivers van de Hercules dj console mk1)

Cds direct afspelen op je laptop raad ik af. Die cd spelertjes zijn meestal niet al te best en de audio extractie meestal ook niet, dus is het gewoon niet stabiel genoeg. Je kunt je cds ook gewoon omzetten naar mp3 en ze dan normaal van je harde schijf afspelen met de Denon als controller en geluidskaart. Heb je die dj console niet meer nodig.
Ewout

 

Posted Mon 13 Jul 09 @ 2:12 pm
jep bedankt , ik heb vandaag nog wat zitten uittesten maar inderdaad het makkelijkst is gewoon extern mengpaneel en de mk2 en denon op apparte kanalen zetten enzo mixen .

Deze topic mag toe . Kan ik dat zelf nee zeker .

Ik hoop dat vrijdag de vdj6 niet stilvalt met men mk2 . Ik heb de mk2 als wdm staan en niet als asio dan heb ik het minste problemen en kan ik men performance bijna op max zetten .

Of misschien iemand betere instelling voor de mk2
 

Posted Mon 13 Jul 09 @ 4:26 pm


(Old topics and forums are automatically closed)