Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Beat Tap

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik zou graag het tempo van een nummer willen aanpassen terwijl het aan het spelen is door te tappen op je spatiebalk bijvoorbeeld. Ik heb al wat opgezocht maar ik vond niets dat de snelheid van het nummer bepaalde TERWIJL het aan het afspelen was. Weet iemand hoe ik dit kan doen?
 

Posted Fri 10 Jul 09 @ 8:10 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
RTFM : Pagina 13 van de User guide

If you wish to manually ‘tap-out’ the beats per minute of a song, you can left-click to the beat on the
BPM button of the appropriate deck playing your track. If you would like to assign a keyboard shortcut
or assign a button on a controller, the mapping action beat_tap action can be assigned.
 

Posted Fri 10 Jul 09 @ 9:09 am
Hmm, dit bedoel ik eigenlijk niet :) Maar toch bedankt. Het zit zo, ik zit in een groepje en we hebben voor sommige nummers een bassist te kort. Ik dacht dat we misschien de basslijn konden opnemen en dan mee zouden kunnen laten spelen terwijl we optreden. Maar het is belangrijk dat deze basslijn samenzit met de drummer. Daarom dacht ik om het tempo van de basslijn te tappen met virtual dj. Zodat je tijdens je aan het spelen bent kan blijven tappen en de basslijn zich direct aan het getapte tempo aanpast. Is dit mogelijk met Virtual DJ?

Alvast bedankt

Stijn
 

Posted Fri 10 Jul 09 @ 10:37 am


(Old topics and forums are automatically closed)