Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: databas fil

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

moose47Home userMember since 2009
Flyttade mitt program från xp till Vista och kopierade över databas filen till Vista också.
Då får jag inte den till att fungera i Vista alla quepunkter och samtliga BPMvill inte uppdateras i programmet ??
Är det någom vet vad som hänt och hur nab åtgärdar tiiläggas skall att det är Atomixmp3 jag använder
 

Posted Wed 24 Jun 09 @ 2:19 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
Hej . har inte full koll på detta men det känns som att det programmet du använder ersattes av vdj för en massa år sen ...
Vista har visserligen några år på nacken men det känns i detta sammanhang nytt och fräscht men det kan vara lite kompabilitetsproblem .ett tips kan vara att du uppgraderar till Virtualdj , alternativ om du ej vill uppgradera backa tillbaka till XP där det funkade tidigare
 

Posted Wed 24 Jun 09 @ 2:51 pm
moose47Home userMember since 2009
Tack jag vet men jag har använt detta sen det var nytt och det har trots allt något som inte virtual har och det är den exakta syncfunktionen
som Atomixmp3 har.
Jag har Virtual också som jag kör video med men för musik kan man leverera enklare med Atomix
men jag får väl backa och fixa till XP igen dårå. om inte någon annan har någon lösning
 

Posted Wed 24 Jun 09 @ 3:47 pm
Detta har troligtvis att göra med var programmet kallar efter filerna.

I vilken mapp låg de under XP, or vart har du lagt dem nu när du kör vista? Det ska givetvis inte vara några problem att flytta databasen om det görs rätt.
 

Posted Wed 24 Jun 09 @ 4:44 pm
moose4PRO InfinityMember since 2002
Hej
Jag hoppas att jag har lagt dem på samma ställe som de låg i XP (under files i Atomix)
men om jag jämför internal data base i xp och vista ser det ut som det är olika tecken vid samma positioner i filen

Atomix sa att atomixmp3 inte var kompatibelt med Vista men programmet fungerar skitbra å då skall det väl inte sitta i databasfilerna det måste väl va samma språk?? men jag får väl kolla va fasen jag har gjort för tokigt
 

Posted Thu 25 Jun 09 @ 12:55 am
moose4PRO InfinityMember since 2002
Tjenare igen
Jag installerade om kopierade filen från XP igen å hoppsan så funkade det
tack för tipsen ni som brytt er i alla fall. Alltid ledde det till något
 

Posted Thu 25 Jun 09 @ 4:50 pm
2go4itHome userMember since 2009
Eller man kan legge database filen fra harddisken over på pc istedenfor og la harddisken selv opprette en ny.
Det er da viktig å endre databasefilen som heter "VirtualDj Local Database V5" (eventulet V6), til "VirtualDj Database v5" istedenfor.

Du vil da få opp alt slik du hadde det før, med BPM, Que punkter m.m.
 

Posted Tue 07 Jul 09 @ 5:38 am


(Old topics and forums are automatically closed)