Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: scannen van mp3 files

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

SalvaPRO InfinityMember since 2003
He jongens en meiden,

Hoe kan ik mijn mp3tjes scannen met VDJ2 zoals bij atomix??

Is allemaal een beetje onduidelijk voor mij en nu kan ik geen nummers makkelijk zoeken.

Bedankt voor jullie hulp!!

Salva
 

Posted Fri 05 Jun 09 @ 3:02 pm
Salva wrote :
allemaal een beetje onduidelijk voor mij en nu kan ik geen nummers makkelijk zoeken.
Salva


Je praat over VDJ-2 terwijl je als pro-user toch de versie 6 zou moeten hebben.
Anyway, zonder er iets voor te doen worden je nummer gescanned zo gauw je ze een keer speelt.
Opzoeken doe je in de searchmachine van VDJ die bovenaan je sidelist staat.
Daar voor hoeven de nummers niet eerst gescanned te zijn: VDJ neemt ze automatisch uit je muziekbestand over.

Misschien heb je hier niets aan omdat ik niet precies snap waar je naar toe wilt. ('t zal wel aan mij liggen - heb net een afgrijselijk drukke Pinksterweek achter de rug!:D)


 

Posted Sun 07 Jun 09 @ 9:11 am
SalvaPRO InfinityMember since 2003
He alvast bedankt voor het antwoord.

Ik heb inderdaad de nieuwste versie van de Pro alleen vind ik het zoeken van nummer nu omslachtiger dan bij Atomix of eerdere versies.
Toen kon ik gewoon een schijf selecteren en de Mp3tjes laten scannen. Ik zal er nog eens in duiken.

Nog een vraagje, kan ik mijn Hercules MK2 ook met Atomixmp3 gebruiken?

Thanks

Sal
 

Posted Tue 09 Jun 09 @ 10:23 am
als je alle nummers in de database wilt weergeven moet je enkel het * invullen in de searchbalk. Dan geeft vdj alle muziek weer in de database.
 

Posted Tue 09 Jun 09 @ 11:54 am
Aanvuling op Solarius:
Als je dan sorteert op bpm krijg je alle ongescande tracks bijelkaar. Als je dan de hele reeks ongescande files selecteerd, rechts klikt en kiest voor scan bpm, worden alle nummers gescand.

Wat nog handiger is is om een filter folder te maken die ale ongescande tracks bevat, kies als filter: Isscanned=0
Ewout
 

Posted Tue 09 Jun 09 @ 3:02 pm
SalvaPRO InfinityMember since 2003
He jongens,

Ik ben niet zo dol op die nieuwe uitgebreide versie's en daarom werk ik nog met VDJ v2 maar krijg mijn Hercules controller niet aan de gang??
De DJ MUIS doet het wel maar de rest niet??

Tipje is welkom :-)
 

Posted Wed 10 Jun 09 @ 1:59 pm
Heb je de eerste versie van de dj console of een latere versie? Alleen de eerste versie van de console werd ondersteund in VDJ 2. Ik raad je toch aan om te upgraden naar VDJ 4 of hoger. Hierin zit namelijk een andere soundengine tov VDJ2, die minder vervormd en veel beter klinkt. Je kun altijd een skin gebruikne die de toeters en bellen niet laat zien.
Ik kan je ook weinig helpn met VDJ2, omdat het al zolang geleden is dat ik die gebruikt heb. Je weet dan niet eer wat er in zat en hoe het werkte.
Ewout
 

Posted Thu 11 Jun 09 @ 11:28 am


(Old topics and forums are automatically closed)