Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Het snel kunnen vinden van muziek

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Weet iemand hoe ik via de search balk in virtual dj al mijn muziek kan vinden. Nu kan ik alleen zoeken in de map waarin ik sta. Ik heb namelijk al mijn muziek gesplitst op artiest en genre.
 

Posted Fri 29 May 09 @ 3:58 am
Volgens mij niet, maar dit kan je wel als alternatief gebruiken:
1) je zorgt dat je iTunes geïnstalleerd hebt op je pc
2) je zorgt dat alle muziek op je pc in de bibliotheek van itunes te vinden is (indien met een duidelijk bestandsnaam gaat het nog gemakkelijker om een nummer te zoeken)
3) start vdj op (itunes moet niet persé aan staan)
4) ga in de boomstructuur links (met al de mappen) naar itunes
5) als je gewoon op ituens klikt zie je dan al je afspeellijsten tevoorschijn komen (dit kan handig zijn om op voorhand een lijstje aan te maken en dan te kopiëren naar een virtuele folder)
6) gebruik (als je gewoon op itunes geklikt hebt) de search balk om te zoeken (in eerste instantie zal hij, bij mij is dat toch, geen liedjes tonen, maar naarmate je begint te typen gaat hij alle liedjes tonen met hun tags en/of bestandsnaam (vandaar dat dit zeker duidelijk moet zijn, zowel voor jou als vdj, je kan namelijk bijvoorbeeld Milk Inc. met Forever hebben in je bibliotheek, maar als bestandsnaam heeft het nummer Track 01, dan ga je in vdj moeten zoeken achter track 01 en dan nog eens de juiste vinden als je meerdere hebt. Een goed programma (als je eens tijd hebt als je veel muziek hebt) om te gebruiken (volledig gratis) is MP3tag.

GreeTzZ
 

Posted Fri 29 May 09 @ 4:18 am
Ik had dit vroeger ook in de oudere versie van VDJ. Inderdaad héél lastig.
Gelukkig, in VDJ 5.2.1 heb je dit probleem niet.

Buitendat, als ik het me goed herinner, kan je in een oudere versie op database klikken en daar zoeken.
Ik kan het niet precies beschrijven aangezien ik natuurlijk geen oude VDJ meer heb.
Verstandig is het om aan een pro-versie te denken. Als limited user heb je daar een goede korting.
Anyway, die database oplossing werkt.
 

Posted Fri 29 May 09 @ 9:24 am
Je kan alle muziek zien door in de search balk * (sterretje) in te vullen.

mvg
 

Posted Fri 29 May 09 @ 1:14 pm


(Old topics and forums are automatically closed)