Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ voor Thuisgebruik

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

bazzo9Home userMember since 2009
Hallo,
Ik heb Virtual DJ gedownload, een 20 dagen proefversie. Ik vind het een leuk programma alleen zag ik op de site ook een andere versie staan, wat is hier het verschil mee? Ik ben geen DJ en wil ook geen 300 euro betalen voor de professionele versie. Is er dus een goedkoper (legaal) alternatief?
Ik ken iemand en die speelt als DJ (is 15 jaar dus geen echte baan) en toen ik hem vertelde dat het programma na 20 dagen geld kost zei hij dat dit niet waar is, hij zegt dat hij de professionele versie heeft gedownload. Is dit geen stelen? En is het strafbaar om een programma illegaal te downloaden en dan te gebruiken om er geld mee te verdienen? Ik vind het heel erg krom wat hij doet, maar hij download vanalles illegaal (spellen, muziek, films). Volgens mij heeft hij nog nooit voor iets betaald. Daarom vind ik het niet normaal als hij het "steelt" terwijl andere gebruikers netjes betalen.

Is er een Virtual DJ voor Thuisgebruikers?
 

Posted Fri 08 May 09 @ 9:05 am
Ja. De naam is VDJ Home edition en kost 49 US$. Dus nog eens aardig wat minder in euros, aan de andere kant komt er btw bovenop.
Dus reken op rond 50 euro.
Ze noemen deze versie ook wel "Voor slaapkamer DJs".
Je moet hierboven "Products" aanklicken, dan "Software" en dan zie je vanzelf "Homeedition". Je hebt wel een credit card nodig.

P.S. Het downloaden van van alles en nog wat op Internet is illegaal en idd "stelen". Je steelt het werkt van mensen die jarenlang bezig zijn een goed programma in de wereld te zetten.
Persoonlijk vind ik het a-sociaal! Zoiets als de supermarkt uitlopen zonder te betalen.
Afgezien daarvan, er kan van alles met een illegaal programma gebeuren. Er komt makkelijker een virus binnen, het programma reagieert ineens niet meer, of slecht, of achterstevoren en ondersteboven.
Verder als je een illegaal programma hebt, (heel vaak zijn dat de no-licence users), krijg je niet altijd hulp van je kollega-djs. Sommigen van ons doen het wel (omdat we allemaal ooit eens no-licence waren), anderen verdommen het en zeggen vul eerst je serial maar eens in.

Succes en laat eens weten wat je gedaan hebt.

Mvg

Bob
 

Posted Fri 08 May 09 @ 9:57 am
bazzo9Home userMember since 2009
Ik wil hem graag kopen (nadat de testversie is afgelopen) alleen vind ik het programma best moeilijk, zijn er misschien filmpjes met uitleg? In het Nederlands?
 

Posted Fri 08 May 09 @ 12:37 pm
Het lijkt misschien moeilijk maar is het niet, d.w.z. het is te leren. Er zijn tienduizenden VDJ programma's in omloop en die heren en dames die ze gebruiken, zijn echt niet allemaal Einsteins.
Gewoon beginnen en het stap voor stap doen.
Er is geen Nederlandse vertaling, dat staat hieronder al ergens in een topic.
En iedere disc jockey zou toch echt Engels moeten spreken.
Buitendat zijn de echt onbegrijpelijke woorden sowieso niet te vertalen en dan val je weer terug in het Engels.
Het is een kwestie van aanvoelen.
Verder zo gauw je pro-user of home-edition (limited) user bent, krijg je een serial nummer en daardoor ook alle hulp die je maar wilt van dit forum.

Succes!

 

Posted Fri 08 May 09 @ 6:14 pm
haakieHome userMember since 2010
Hallo,

Ik zit er aan te denken om de basic versie aan te schaffen.
Nu heb ik wat vraagjes;

Zit in de basic versie ook de zoekfunctie om muziek bestanden op je PC te zoeken in mappen?
En is het mogelijk om het aan te sturen met een numpad via usb?

Alvast bedankt,

Eric
 

Posted Tue 11 May 10 @ 11:48 am
haakieHome userMember since 2010
Hallo,

Ik zit er aan te denken om de basic versie aan te schaffen.
Nu heb ik wat vraagjes;

Zit in de basic versie ook de zoekfunctie om muziek bestanden op je PC te zoeken in mappen?
En is het mogelijk om het aan te sturen met een numpad via usb?

Alvast bedankt,

Eric

 

Posted Tue 11 May 10 @ 12:03 pm
Twee maal de zelfd post voor het geval dat we de eerste niet begrijpen.

De search function zit ook in de basic version zover ik dat kan beoordelen.
Kijk zelf anders even hierboven bij "Product>Software>Comparison"

Waarom wil je VDJ aansturen met een numerical keypad?
Daarvoor gebruik je muis en toetsenbord.
Het nut van een numpad ontgaat me hier.
 

Posted Tue 11 May 10 @ 1:25 pm
Hoi, Eric,

Zelfs al zou je het num-pad als MIDI of HID-controller kunnen gebruiken dan zou het nog niet werken in de Basic-versie, simpelweg omdat die er geen ondersteuning voor biedt. (Zie http://www.virtualdj.com/products/comparison.html )
Je kunt met de Basic-versie dus alleen werken met toetsenbord en muis.
Eerlijk is eerlijk: Alle waar naar z'n geld. Toch vind ik het geen slechte keus.

Succes!
Martin.
 

Posted Tue 11 May 10 @ 6:37 pm
haakieHome userMember since 2010
Hoi Heren,


Bedankt voor jullie snelle antwoord!


De reden vam mijn vraag voor het gebruik van een numpad is, dat ik het voor een radio progamma (lokale omroep) wil gaan gebruiken.

Ik ben niet thuis in het gebruik van Virtual DJ, maar volgens mij is een numpad " het zelfde" als een toetsenbord, althans de werking en aansturing ervan. Ik ga geen gebruik maken van externe controlers als een Numark of Pioneer apparaat. Vandaar mijn vraag.

Dan even een opmerking; over het prijsverschil tussen basic en pro, vind ik wel een groot verschil.


groet,

Eric





 

Posted Wed 12 May 10 @ 8:25 am
hoi eric,

dat prijsverschil is wel logisch,

er komen elke week zo'n beetje weer nieuwe controllers bij, hiervoor moeten steeds nieuwe mappers gemaakt worden.
het is dan ok in dit gedeelte van de software waar het meeste onderhoud in zit,dit zit verwerkt in de prijs.

tevens is er ook speciaal een mac versie gemaakt van de pro, hier zit ook de nodige tijd/support en updates achter

ik denk zelf ook dat een numpad wordt herkend als een toetsenbord, maar helemaal zeker weet ik het niet.

succes
 

Posted Wed 12 May 10 @ 9:12 am
Eric,

kijk nog even in de vergelijkingstabel in mijn vorige antwoord. Het prijsverschil wordt gerechtvaardigd doordat Pro véél meer mogelijkheden en ondersteuning biedt dan de Basic-versie. Maar heb je die niet nodig, dan is de Basic-versie natuurlijk helemaal OK.

[EDIT]: Simultaanantwoorden.....
 

Posted Wed 12 May 10 @ 9:14 am
haakieHome userMember since 2010
Vriendelijk bedankt voor jullie snelle reactie.


Ik ga even overwegen tussen basic en pro.


groet,
eric
 

Posted Wed 12 May 10 @ 9:21 am
haakie wrote :
De reden van mijn vraag voor het gebruik van een numpad is, dat ik het voor een radio progamma (lokale omroep) wil gaan gebruiken. .................. volgens mij is een numpad " het zelfde" als een toetsenbord, althans de werking en aansturing ervan..........


Ik begrijp steeds minder van het num-pad verhaal.
Radio uitzendingen met een num-pad?
Hetzelfde als een toetsenbord?
Hoe wil je met een num-pad -- met cijfers dus -- een liedje in je search machine intikken?
(als het niet direct The Summer of '69 is of 99 Luftballons.............)
Heb ik iets gemist?
(Zo ja, wat dan?)

 

Posted Wed 12 May 10 @ 12:04 pm
haakieHome userMember since 2010
Hoi,

het zou er dan om gaan dat ik de players er mee kan starten en de numpad voormij neer leg op het mengpaneel
en zoeken doe ik via mijn laptop toetsenbord die iets naast mij staat .

hoop dat je het nu een beetje snapt hahaha

groet
eric
 

Posted Wed 12 May 10 @ 12:09 pm
haakieHome userMember since 2010
............ik werk dus met een laptop en geen pc......................
 

Posted Wed 12 May 10 @ 12:10 pm
'k Heb het even geprobeerd: Standaard werkt het numerieke pad niet. Je zal dus de keyboardmapping aan moeten passen zodat dit wel werkt. Is weer een uitdaging...
 

Posted Wed 12 May 10 @ 4:21 pm
haakie wrote :
............ik werk dus met een laptop en geen pc......................

De meesten van ons werken met een laptop. We zijn DJs, geen boekhouders......................

 

Posted Wed 12 May 10 @ 6:11 pm
een numpad is zo gemapt, klik op learn klik op je toest, voeg een commando toe uit de lijst.
ik gok dat dat nog geen 5 minuten in beslag zou gaan nemen.
 

Posted Thu 13 May 10 @ 4:25 am
haakieHome userMember since 2010
Hoi Waterreus,

Bedankt voor je tips en ook de andere leden bedankt.


Ik ga er mee stoeien

groet,

Eric





 

Posted Thu 13 May 10 @ 5:10 am


(Old topics and forums are automatically closed)