Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Playlist aanleggen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Kan iemand me vertellen HOE ik een playlist kan aanleggen, met een flink aantal nummers, zodat mijn systeem ook kan functioneren in b.v. een café en dus constant zorgt voor muziek, ZONDER dat ik steeds handmatig het volgende nummer moet "aanzetten".

In de engelstalige handleiding vind ik wel een uitleg, maar daar kom ik niet uit......
 

Posted Wed 06 May 09 @ 5:51 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb inmiddels ontdekt HOE je er één aanlegt, deze ook kan opslaan.
Maar...... HOE kan ik deze playlist weer oproepen ? Of te wel: WAAR wordt deze opgeslagen ?
 

Posted Wed 06 May 09 @ 7:46 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
In de browser moet normaal, naast je eigen folders, ook een folder Playlists staan. Indien je deze niet ziet, moet je eens kijken in de setup, bij browser. Waarschijnlijk staat playlists uitgevinkt zodat deze niet zichtbaar zijn.
 

Posted Wed 06 May 09 @ 8:14 am
Whatever je gedraaid hebt, het wordt altijd opgeslagen in "history", onder de desbetreffende datum.
Als ik met haast/stress/vlug/vlug moet gaan draaien, begin ik weleens met een playlist uit m'n history, en vul die dan aan en/of haal nummers weg, zoals het mij itkomt.
Je krijgt dan tevens weer een nieuwe playlist in "history".
Btw, dat "history" is verdomd handig en er wordt erg weinig aandacht aan besteed, vind ik.
 

Posted Wed 06 May 09 @ 9:45 am
Vind ik ook. Je ziet perfect op welk tijdstip op welke dag je welk liedje hebt gedraaid en er wordt zelfs onderscheid gemaakt tussen verschillende sessie (elke keer als je vdj opnieuw opstart begint hij een 'nieuwe' tracklist).
En wat betreft een playlist aanleggen, als ik in itunes een liedje hoor dat ik zeker wil draaien steek ik dat in itunes in een zelfgemaakte playlist, en in vdj kopieer ik deze dan naar een virtuele folder. Heel erg makkelijk, ook om een s te wijzigen en zelfs als ik op een andere pc ga draaien en ik weet even geen liedje meer om te draaien, gewoon eens gaan kijken in een virtuele folder.
Enne, niet voor het een of ander maar als je eens zelfs zoekt en experimenteert, ga je het nog zo gemakkelijker onthouden en nog leuker vinden (denk ik toch). Moest ik voor elk probleem(pje) dat ik ooit heb gehad in vdj (ik draai hiermee al sinds 2007) een nieuwe topic starten op dit forum, het zou al snel bomvol staan.
 

Posted Wed 06 May 09 @ 10:46 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
De plaats waar een Playlist wordt opgeslagen heb ik inderdaad reeds ontdekt in de Browser.
Nu vroeg ik me alleen af HOE je deze playlists (die je dus zelf aanlegt) weer kan openen en afspelen. Dat heb ik ook al ontdekt, via "rechtermuisknop" etc.
Wanneer je dit doet kin je dus kiezen uit "Load in Playlist" (da's duidelijk) en "Merge to playlist" wat letterlijk vertaald "samenvoegen aan playlist" betekent. Wanneer gebruik je deze optie ?
 

Posted Thu 07 May 09 @ 4:12 am


(Old topics and forums are automatically closed)