Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Benodigdheden om met tijdcodeplaten te draaien

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste,

Wat heb ik precies nodig aan hardware om met tijdcodeplaten te draaien, behalve 1 รก 2 draaitafels en bijbehorende tijdcodeplaten?
Moet je een speciaal kastje tussen je draaitafels en je pc hebben? Zoals de Numark Virtual Vinyl? Of kan dit met iedere reguliere geluidskaart (zoals bijv. een Hercules DJ Console oid.)? Iemand nog tips met betrekking tot geschikte geluidskaarten?

Vast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Jordi
 

Posted Wed 06 May 09 @ 2:48 am
Patje_1PRO InfinityMember since 2007
Je hebt een geluids kaart nodig met ASIO ingangen dit kan een appart kastje zijn of een kaart die je in je computer bouwt. Het beste kun je dan een kaart/kastje hebben met 4x ASIO in en 4x ASIO uit. (Voor stereo heb je 2 (in)/(uit)gangen nodig en dat keer 2) en daarmee kun je dan bv 2x CDJ1000 op aansluiten en je kunt dan de 2 uitgangen op je mengpaneel aansluiten.
 

Posted Sun 10 May 09 @ 6:52 am
Ik wilde hier dezelfde vraag komen stellen, maar dus het antwoord al gevonden. Toch even ter controle...
Als ik een Hercules RMX koop, en 2 timecodeplaten. Kan ik timecode draaien op de meegeleverde software zonder een extra geluidskaart aan te kopen. En kan ik dan ook de faders en effectknoppen gebruiken op de Hercules RMX voor de timecodeplaten? Zelfde vraag, misschien minder vanzelfsprekend, voor gewone platen. Kan ik de low, mid en high knoppen gebruiken voor mijn aangesloten platenspelers?

Als dit het geval is leg je maar een RMX opzij voor mij, 2 platen en dan doe ik ook meteen de upgrade naar Virtual Dj Pro!

Groetjes, Antony
 

Posted Mon 18 May 09 @ 10:00 am
Patje_1PRO InfinityMember since 2007
Zolang je maar die ASIO in en uitgangen hebt op je geluids kaart kun je daar gewoon mee draaien. Als je het geluid dan vervolgens van de computer weer naar het mengpaneel stuurt dan kun je de mid, high en low gewoon gebruiken dat staat verder buiten het timecode verhaal.
De functies die je zowiezo kunt gebruiken zijn de hotceu functies op bv. een CDJ-1000 speler en verder kun je de opties voor reverse gebruiken en ook de pitch. Dus het is inprinciepe volledig functioneel.
 

Posted Sat 23 May 09 @ 3:34 pm
Hallo,
Ik zit ook een beetje met dezelfde vraag.
Ik wil namelijk mijn laptop aansluiten op een djm 500 en 2x cdj1000.
Welke geluidskaart is hiervoor erg geschikt? een Audio 4 dj of audio 8 dj..? of een rane sl 3 of 1?
Wat is eigenlijk ook de goedkoopste asio kaart die hiervoor geschikt is? :)

mvg
 

Posted Sat 30 May 09 @ 7:02 am
Maya 44 usb, ESI 46DJ, zijn goedkope en goeie kaarten. Je vindt ze misschien nog wel ergens 2de hands.
 

Posted Sat 30 May 09 @ 7:21 am
Hm, maar eigenlijk zou ik een geluidskaart willen hebben voor professioneel gebruik.
Wil er mss toch wel best veel voor betalen als het echt de moeite waard is.
Die maya enzo zien er redelijk amateuristisch uit...

Wat is eigenlijk de beste geluidskaart voor VDJ en Traktor, serato scratch live?
Of de audio 8 dj?

groeten!
 

Posted Sun 31 May 09 @ 11:53 am


(Old topics and forums are automatically closed)