Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Crossfader

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Nu ik wat aan het stoeien ben met de trialversie van Virtual DJ, vraag ik me af of het (wanneer ik in het bezit ben van een controller) ook mogelijk is om met de crossfader de clip / het nummer wat klaarstaat "te laten beginnen" ? Auto-start dus ??
 

Posted Fri 01 May 09 @ 8:32 am
Je bent twee functies door elkaar aan het gooien. Auto-start is de functie waardoor je, als je een opname start, de opname kunt uitstellen tot de eerstvolgende keer dat er op play wordt gedrukt.
Wat jij bedoelt is ook in het config-menu van record, dan kies je split in multiple files en daaronder ook nog eens de functie split on crossfader (of zoiets) en als je dan je crossfader van deck a naar b verschuift, knipt hij de mix op het moment dat je deck b raakt.
 

Posted Fri 01 May 09 @ 10:06 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
wilberg wrote :
Nu ik wat aan het stoeien ben met de trialversie van Virtual DJ, vraag ik me af of het (wanneer ik in het bezit ben van een controller) ook mogelijk is om met de crossfader de clip / het nummer wat klaarstaat "te laten beginnen" ? Auto-start dus ??


Ik denk dat je bedoelt dat bv. DECK B automatisch start van zodra je de crossfader van A naar B verschuift zoals je dat ook hebt met bepaalde combinaties van mengpaneel / CD-spelers.

Tot nu toe heb ik nog niet kunnen ontdekken waar dit ergens mogelijk is.

 

Posted Mon 04 May 09 @ 3:22 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Precies dat bedoel ik.

In het verleden draaide ik met platen en had ik op mijn mengpaneel een zgn. "faderstart" ingebouwd.
Wanneer je de fader omhoogschoof, startte automatisch de platenspeler.
Dit wil ik dus ook met de crossfader.

Dat heb ik dus nog niet ontdekt, maar zat b.v. wel op mijn "oude" Numark NuVj. Door een knopje voorop de controller.
Is dit ook mogelijk met Virtual DJ en mijn inmiddels aangeschafte M-Audio Torq XPonent ?
 

Posted Mon 04 May 09 @ 9:32 am
djjbPRO InfinityMember since 2004
Hé,

Dit is mogelijk met vdj 6.xx
Zoek ff op Wiki.
 

Posted Sun 30 Aug 09 @ 2:19 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Zoek ff op Wiki ???? Wat bedoel je hiermee ?

En

Het is wel mogelijk in de 6 versie ?
Zeker weten ? Ik heb nog niet zolang geleden de 5.2.1. versie aangeschaft en wil toch echt pas de 6 versie aanschaffen (dus betalen voor een update) wanneer ik zeker weet dat dat ook zo is.

 

Posted Tue 01 Sep 09 @ 3:09 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
De Wiki is gevonden .......
 

Posted Tue 01 Sep 09 @ 3:10 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
wilberg wrote :
Ik heb nog niet zolang geleden de 5.2.1. versie aangeschaft en wil toch echt pas de 6 versie aanschaffen (dus betalen voor een update) wanneer ik zeker weet dat dat ook zo is.


Volgens mij is de upgrade gratis. Ik heb indertijd versie 4.01 aangeschaft en tot nu toe alle upgrades gratis verkregen. Gewoon eens naar het 'Download Center' gaan.
 

Posted Wed 02 Sep 09 @ 3:18 am
Update is gratis!
 

Posted Wed 02 Sep 09 @ 5:04 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dat is goed om te weten !!!
 

Posted Wed 02 Sep 09 @ 6:27 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Maar nu weet ik nog niet WAT ik moet instellen zodat ik een "faderstart" heb wanneer ik de crossfader van b.v. deck A naar deck B schuif.
DJJB geeft aan dat dit kan met versie 6.
 

Posted Sun 06 Sep 09 @ 10:42 am
2 mogelijkheden: Fader start plugin downloaden of volgende post uit het Engels talige forum vogen:

Fader Start is already implemented in V6. It can be enabled by the latest Registry Tool or mapping a Keyboard Key with the Action "fader_start".
It starts the Song by sliding the Crossfader or the Volumefaders. But the Implemetation is buggy for me. The Crossfader works properly from left to right. But from right to left it starts the next Song in the middle Position of the Crossfader. The Volumefaders work well. I hope the Developers will fix it with the next Release.

Ewout
ps, gebruik de zoekfunctie eens dit was in minder dan een minuut gevonden
 

Posted Mon 07 Sep 09 @ 1:05 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
Hoi,
Je kunt ook de faderstart integreren in jouw eigen skin.
Hieronder zie je faderstart deck1 aan en deck2 uit.


groet,
John
 

Posted Thu 10 Sep 09 @ 12:51 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Faderstart plugin gedownload en dat werkt. Wel nog even de juiste settings uitproberen.
Nieuwe vraag erbij: HOE integreer ik dat dan in mijn skin, zoals ik dat nu zie op het plaatje ?
 

Posted Mon 12 Oct 09 @ 2:14 pm


(Old topics and forums are automatically closed)