Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Controller gezocht

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Na jarenlang te hebben gewerkt met BPM studio en Numark NuVj naast elkaar, overweeg ik nu Virtual DJ Pro met "een controller" aan te schaffen.
In tegenstelling tot "vaste" controllers voor BPM en NuVj, bespeur ik dat je bij Virtual DJ over een heel arsenaal controllers kunt beschikken, van verschillende merken/fabrikanten, prijzen en dus ook kwaliteit.
WIE kan mij een goed controller aanraden, want de vraag: WAT is de beste controller ? Zal wel 100 verschillende meningen opleveren.

Graag een reactie !
 

Posted Fri 01 May 09 @ 6:51 am
check de volgende merken eens en zoek zelf een beetje :)

Numark www.numark.com
Reloop www.reloopdj.com
Vestax www.vestax.com
behringer www.behringer.com
stanton www.stantondj.com
Hercules www.hercules.com
 

Posted Fri 01 May 09 @ 7:28 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ja dat heb ik al gedaan, maar dat is hetzelfde als een paar leuke auto's naast elkaar zetten en dan zeggen: Kies er maar een uit, maar je mag geen proefrit maken !!!
Ik ben dus op zoek naar goede ervaringen en aanraders.

Toch bedankt voor je reactie.
 

Posted Fri 01 May 09 @ 8:08 am
Ik heb momenteel een DJ Console MKII van Hercules, die deze zomer 2 jaar wordt, en ik heb er bijna geen enkel probleem mee gehad (en als ik er toch een had werd dit onmiddellijk opgelost via support van hercules of vdj). Hij is alleszins beter dan de DJ Controller MP3, omdat je hierbij 2 geluidskaarten in een koopt.
Ik ben nu wel van plan om binnen dit en een jaar hem te verkopen en dan een RMX te kopen.
Kleine minpntjes (coor sommigen) zijn dat hij wat klein is, speelgoedachtig uiterlijk heeft (maar als je dit neit wil moet je wel al sneel direct €100 en meer neerleggen voor een controller) en (en dit is voor mij soms ook een kleine stoornis) hij is klein en de knoppen zitten allemaal op elkaar geplakt, terwijl je bij de rmx veel meer ruimte hebt (wat ik vaak heb is dat ik de volume van een deck wil omhoogschuiven en dat ik dan per ongeluk mijn jog wheel raak waardoor er een ongewenst, mislukt scratch effect en een verneukte overgang is in mijn mix.
Je kan best ook eens zoeken op google achter reviews voor de verschillende controllers die je in gedachten hebt (want tegen dat iedereen hier met een verschilelnde controller is afgekomen zijn we al weer een paar weken verder), post het ook eens in het english forum (heb ik ook gedaan toen ik achter een goede hoofdtelefoon vroeg).
 

Posted Fri 01 May 09 @ 8:30 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Thankx.... Ik ga aan de slag.

Heeft iemand ook ervaring met de M-Audio Torq XPonent ?
 

Posted Fri 01 May 09 @ 8:39 am
Goed, dan zal ik mijn ervaringen even delen. Maar eerste even een paar vragen. Wat is je budget. en welke functies wil je allemaal hebben of gebruiken.

Want er zijn controllers van 200 euro en van 800 + euro

Als je geld genoeg hebt. Kijk eens naar de vestax vci-300. Zeer goede controller, werkt goed met vdj en heeft genoeg aansluitingen voor extra cd spelers of dergelijke aan aan te sluiten. Kijk ook eens naar wat filmpjes op youtube.

Dan hebben we de numark NS7. Het nieuwe parade paardje van Numark. Enkel maar lof over gehoord. Werkt ook met vdj. Is natuurlijk een stuk duurder. Maar je betaald dan ook voor een heel compleet pakket.

Als we gaan kijken in de middenklasse hebben we de Vestax VCI-100. Is een midi controller, dus bezit niet over een geluidskaart.

Bij numark hebben we dan de stealth control en de omni control. Wat is het verschil tussen deze 2. De Omni control heeft een interne geluidskaart, de stealth control niet. Dan nog van numark hebben we de total control. Deze midi controller is eigenlijk speciaal gemaakt voor VDJ. Dus hiermee kan je zonder problemen alle functies besturen. De numark controllers hebben een zeer goede reputatie.

Dan hebben we nog de hercules en de behringer controllers. Behringer raadt ik af, omdat de qualiteit niet echt hoog ligt. Bij hercules had men vroeger hetzelfde probleem. Maar tegenwoordig zijn ze met hun control steel en RMX op de goede weg. Maar bij deze controllers zijn er nog steeds veel problemen. Dit kan ik afleiden naar de aantal topics die hier over gaan op het forum. Kan misschien ook zijn omdat er veel mensen deze controllers gebruiken omdat ze goedkoper zijn.

Voor de rest heeft reloop nu ook een controller die lijkt op die van numark. Hiermee heb ik geen ervaring.

De hercules controllers kan je in de meeste media markten en saturns wel testen.

voila. Voor heb ik de beste ervaringen met de numark controllers en die van vestax. Vestax levert complete controllers die goed werken en waar je op kan rekenen.

mvg
 

Posted Fri 01 May 09 @ 8:53 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Leuk die nieuwe Numark NS7 en die Vestax VCI 300, maar iets boven het budget.
Wel leuk speelgoed.
 

Posted Fri 01 May 09 @ 9:46 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb inmiddels de M-Audio Torq XPonent aangeschaft.
Werkt, tot nu toe, prima.
 

Posted Mon 04 May 09 @ 9:34 am


(Old topics and forums are automatically closed)