Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Verschil in MP3 en MK2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hallo allemaal,

Ik ben van plan om een dj console dinges te kopen en ik weet niet welke. Ik zit te twijfelen tussen hercules mp3 en hercules mk2, want wat is het verschil daar tussen?
En zit virtual dj daarbij?

Alvast bedankt...
 

Posted Tue 24 Feb 09 @ 11:34 am
btw, ik heb een hi-fi set. Die is op mijn pc aan te sluiten.
 

Posted Tue 24 Feb 09 @ 11:42 am
theboxHome userMember since 2008
Eigenlijk hebben ze allbij dezelfde functies, alleen kan je bij de mp3 console geen microfoon, hoofdtelefoon, externe mengpanelen, platenspelers enz aansluiten. dus met de mp3 console kan je echt alleen maar met je pc/laptop draaien en er dus geen externe apparaten op aansluiten terwijl dit wel bij de mk2 is. Dit houd dan ook gelijk in dat je geluid alleen via de boxen te horen is die je op je pc of laptop hebt aangesloten of natuurlijk die in je laptop of beeldscherm ingebouwd zitten. Dus eigenlijk is de mp3 console goed voor mixen te maken en dan op te slaan, maar niet voor op feesten te draaien. de mk2 is hier wel allemaal geschikt voor, hier kan je dus goed mee op feesten draaien omdat je de nummers voor kan luisteren, er externe apparaten op aan kan sluiten enz en ook kan je er goed mee mixen.

Bij allebij de Dj Consoles wordt een aangepaste versie van Virtual Dj 3 meegeleverd, dus je kan gelijk aan de slag.

Groeten, Dj Dennis
 

Posted Tue 24 Feb 09 @ 11:56 am
Dankje voor je reactie,
Maar ik heb nog 2 vraagjes xD.
Ik heb een 7.1 geluidskaart, waar ik wel een koptelefoon (om mee voor te luisteren) en een microfoon in kan doen. Werkt dat dan ook goed?
En ten 2e, kan ik dan wel met die aangepaste versie van Vdj 3 dingen van deze site downloaden?

 

Posted Tue 24 Feb 09 @ 3:45 pm
De verschillen dat hierboven geschreven zijn zijn een beetje omslachtig: in het kort:
- Mk2 heeft een ingebouwde 5.1 geluidskaart de mp3 control niet
- Mk2 is wat beter van kwaliteit dan de mp3 control

De bijgeleverde versie is een uitgeklede (oude) versie. Met de licentie code die je erbij krijgt kun je hier op de website een aantal plugins en skins downloaden. Wil je echter de laatste versie hebben en alle skins en effecten kunnen downloaden kun je (later) met korting upgraden naar VDJ pro.
Ewout
 

Posted Tue 24 Feb 09 @ 4:33 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Ik heb de MK2, en om eerlijk te zijn gebruik ik die enkel en alleen als externe geluidskaart.
Ik zou (met wat ik nu weet) VDJ Pro kopen en een externe geluidskaart (bij jou is dat niet nodig) ipv de MK2 met uitgeklede versie. Voor je het weet, doe je toch de upgrade.
 

Posted Wed 25 Feb 09 @ 2:51 am
Ok, nu heb ik alles op een rijtje en weet ik de verschillen. :D

Maar virtual dj Pro is mij nog een beetje te duur.
Ik denk dat ik dan de Mk2 koop.
 

Posted Wed 25 Feb 09 @ 4:30 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Ik zou in jouw plaats verder sparen voor de dj console rmx.
Is meer het echtere werk.
 

Posted Wed 25 Feb 09 @ 11:05 am
Ik denk dat ik idd beter verder kan sparen voor de dj console rmx. Het is nu toch niet zo 'dringent' om er een te kopen.
 

Posted Wed 25 Feb 09 @ 12:53 pm
theboxHome userMember since 2008
ik heb de mk2 en ik vind hem erg makkelijk en goed mixen dus....
met de remix heb je natuurlijk weer wat meer mogelijkheden maar de mk2 is ook niet verkeerd hoor ;)

Groeten, Dj Dennis
 

Posted Wed 25 Feb 09 @ 2:27 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
is echt niet te vergelijken geloof me
 

Posted Thu 26 Feb 09 @ 10:42 am


(Old topics and forums are automatically closed)