Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Autmoix functie

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Kan er mij iemand zeggen hoe je een liedje op deck A kan afkappen om onmiddelijk het liedje van deck B te laten beginnen zonder te mixen
Met de 4.x versie kon dit door op de automix knop te drukken maar met de 5.x versie gaat dit blijkbaar niet meer

Groetjes Berco
 

Posted Tue 24 Feb 09 @ 11:07 am
Het werkt niet meer, omdat automix nu in een (1) deck gebeurd.

Je kunt dit echter nog steeds doen door een sneltoets aan 2 acties te koppelen:
- Open Config->Keyboard Shortcuts
- Maak een nieuwe aan via add, kies bijvoorbeeld als toets ctrl+t met als actie Play voor deck 2
- Maak een nieuwe aan via add, kies dezelfde toets (combinatie) als de vorige met als actie Stop voor deck 1

Je kunt hetzelfde voor een andere toets (combinatie) doen om deck 1 te starten en deck 2 te stoppen. Let wel op de volgorde VDJ handelt dezelfde shortcuts af van boven naar beneden, dus eerst play en dan stop. In de praktijk zul je het tijdsverschil in de volgorde niet merken.
Ewout
 

Posted Tue 24 Feb 09 @ 12:45 pm
Volgens het user's manual kun je ook het volgende liedje double-clicken en theoretisch springt-ie dan naar dat volgende nummer.

In de praktijk vond ik dat niet zo goed werken en maakte een keyboard shortcut op de volgende manier:
open keyboard shortcuts in config - ga naar 'add' - dan komt er een lijst en daar zoek je "automix-skip"
dan neem je de toetsen zoals je dat leuk vindt - ik zelf heb "control-space bar" genomen omdat dat in de stress voor mij het
handigste is en je aldus de minste fouten maakt.

Bob
 

Posted Tue 24 Feb 09 @ 8:37 pm
Dat is een manier om te automixen, maar dan wordt het eerste nummer uit de playlist in het afspelende deck geladen. De vraag was echter om deck a te stoppen en deck b te starten ;-)
Ewout
 

Posted Wed 25 Feb 09 @ 3:03 pm
slotenmaker wrote :
Met de 4.x versie kon dit door op de automix knop te drukken maar met de 5.x versie gaat dit blijkbaar niet meer

Groetjes Berco


Wat hij met versie 4 deed door op automix te drukken, doe je met versie 5 met de dubbele click op het volgende liedje in de playlist.
Of je maakt een shortcut.
In automix loopt deck B helemaal niet in tegenstelling tot 4 en vroegere versies. Daar dacht Berco niet over na toen hij zei, deck A stoppen en B laten draaien.
Als je in automix een nummer in deck B laadt, kun je dat uiteraard wel draaien, maar je zou er bij moeten blijven en dan moet je mixen en dat wilde Berco niet.
De vraag komt op mij zo over dat hij gewoon het volgende nummer wil, zoals dat vroeger met het aanclicken van automix gebeurde.
Maar goed, ik kan het mis hebben en het zou interessant zijn te horen wat Berco er zelf over te zeggen heeft.

Bob
 

Posted Thu 26 Feb 09 @ 5:20 am


(Old topics and forums are automatically closed)