Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: equalizer voor vdj

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hoi,

ik gebruik numark virtual vinyl en zou graag een eq hebben om de muziek toch wat beter te laten klinken, ik heb hier al een de 16 band eq gedownload maar telkens je een nieuw liedje laad gaat de eq uit, alsook je kan de eq niet op de 2 kanalen tegelijk gebruiken, bestaat er hier een andere oplossing voor want tot nu toe ben ik niet tevreden over de klank van vdj.

mvg
 

Posted Sat 21 Feb 09 @ 7:49 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
heb ik nog nooit problemen mee gehad met slecht geluid met virtual dj dat moet je me eens uitleggen.
wat is de kwaliteit van uw mp3 ?
 

Posted Sat 21 Feb 09 @ 12:58 pm
Hier sluit ik me aan. Het geluid van de VDJ 5 serie is juist erg goed.
Buitendat, een equalizer downloaden?
Is het geen beter idee hem gewoon in de winkel te halen?
Ik heb 2 Behringers staan die het uitstekend doen.
Mvg
 

Posted Sat 21 Feb 09 @ 5:49 pm
alles is 320 kbps, geluid is wel goed, maar voldoet niet naar mijn normen daarom zou ik graag een eq enkel op de pc hebben zodat het geluid toch iets helderder klinkt, ik vind dat er een klein verschil inzit met een echte cd of plaat.

mvg
 

Posted Sun 22 Feb 09 @ 9:04 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
320 kbps is tans goed.
ik weet niet natuurlijk hoe jouw souncart klinkt he ;-)
 

Posted Sun 22 Feb 09 @ 11:07 am
het is de soundcard die in het pakket zat, die van numark zelf aangezien ik met tc werk, het geluid is op zich niet slecht, maar met een eq ertussen haal je er veer meer uit, meer emotie, meer klankkleur.
 

Posted Mon 23 Feb 09 @ 12:34 pm
Ik zou voor een externe eq gaan. Op die manier wordt je pc niet belast en de geluiskwaliteit is vaak beter (mits je een goede koopt). Je kunt ook gelijk voor een systeem processor gaan (deze gebruik ik zelf) hiermee kun je nog veel meer dan alleen eq en (limiter, gate, crossover, hoog laag filters etc, grafische en parametrische eq's).
Het is nu niet mogelijk om een effect (zoals eq) op het master signaal van VDJ te zetten. Dit is wel al een aantal keren genoemd in de "Wishes and sugestions" thread.
Ewout
 

Posted Tue 24 Feb 09 @ 4:38 pm
hoi ewout,

externe gebruik ik sowieso al, maar het is een interne dat ik nodig heb om het geluid van vdj toch wat meer klankkleur te geven, er moet hier toch iets voor bestaan die compatibel is met het tc systeem?


mvg

sven
 

Posted Wed 25 Feb 09 @ 12:51 pm
svennebe wrote :
hoi ewout,

externe gebruik ik sowieso al, maar het is een interne dat ik nodig heb om het geluid van vdj toch wat meer klankkleur te geven, er moet hier toch iets voor bestaan die compatibel is met het tc systeem?


mvg

sven

btw, welcome back


 

Posted Wed 25 Feb 09 @ 3:44 pm
kies altijd voor ext. eq. voorlopig is de sound van een computerprocessor niet goed,
elke respectable studio doet nog steeds zijn afmixen via het aloude proces,nml. via anologe eq en studiomixer.
 

Posted Fri 27 Feb 09 @ 9:13 am
djvincentdeboeck wrote :
kies altijd voor ext. eq. voorlopig is de sound van een computerprocessor niet goed,
elke respectable studio doet nog steeds zijn afmixen via het aloude proces,nml. via anologe eq en studiomixer.


het gaat niet over het afmixen in een studio maar over het afspelen van muziek op fuiven, dancings,.. er is altijd een externe eq aanwezig, maar ik wil ook een interne eq hebben zodat het geluid van men pc identiek is aan het geluid van men cd spelers of platen.
 

Posted Fri 27 Feb 09 @ 1:12 pm
Nu julie het hier over een eq. hebben hoe koppelen julie dit allemaal tesamen ?

Soundcard -> mixer -> eq -> Amp-Systeem ?

Ik zou dit ook graag doen maar ik zit met een vervelende situatie in mijn ogen, namelijk dat ik een midi controller bezit en dat je daarop de input of ouput levels van de faders 1 en 2 en de master niet op kunt zien (hoeveel db eruit komt).

En om mijn Amp-Systeem niet in het rood te laten spelen zoals men zegd dacht ik aan een eq/limiter . Want in VDJ zelf kan je dat niet goed zien vind ik.

Enige gedachten wat ik zou kunnen doen ?
 

Posted Wed 04 Mar 09 @ 4:45 am
yourtPRO InfinityMember since 2003
opties zat... zeker bij een PA installatie.
Alhoewel je daar evt. wel gaat EQ'en op de inputs. (en/of compressen, de-essen,...)

Maar hier in Virtualdj??? Volgens mij hoogstens een beetje op de EQ van de controller via Low, Mid, high.

Algemeen?? Dan heb je of een slechte output op de soundkaart, en als dat (zoals hier blijkbaar) niet het geval is, dan is er maar één andere oorzaak:
slechte input, en da's hier de bron. 320kbps omgezet van een rotte rip van 64kbps of slecht geript van het origineel... en je 320 staat voor kwaliteit 0. Als je dat op alle bestanden hebt? Zelf geript = slecht geript, of slechte bestanden binnengehaald van gelijk welke bron.
Het zit in elk geval niet in je Virtualdj.

Laatste optie: je output is slecht en je probeert er meer uit te halen door met de EQ te klooien. Mogelijk uitgangssignaal overstuurd, te laag,...Of je hebt de instellingen zelf verklooit en helpt de boel om zeep.het is niet omdat je een x-over en een compressor gebruikt, dat je plots betere sound hebt. Het moet juist ingesteld staan.
 

Posted Tue 31 Mar 09 @ 7:01 am


(Old topics and forums are automatically closed)