Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vraagjes voor dj gear

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

BarrybePRO InfinityMember since 2007
Beste forum mensen


Ik heb een tijdje terug een dj console gekocht maar de aller eerste console en ik moet eerlijk zegge het is een mooi ding maar er zijn wel pak nadelen aan verbonden. knoppen die bijna op elkaar staan enzovoort... Maar nu met dat nieuw product van hercules Dj Console STEEL lijk me wel een goed ding te zijn, maar de vraag is dan mijn bedoeling is eigenlijk ik ben een op zoek naar geschikt materiaal voor te draaien.

Is die nieuwe console StEEL goed ? want ik had wel bij die eerste console veel last van gekraak geluid enzo enzovoort er waren toch problemen met die oude console dus dat wil ik niet opnieuw hebben eh ik weet dat er oplossingen voor zijn en wat ik ook had is als ik ging draaien die kleine console die werd zo warm dat ik dacht zometeen ontploft hij zeker weten :p. Nog iets wat mij tegen viel is virtual dj een fout was opgetreden en dat hij vanzelf afsloot. Dit zou ik ook ni willen voor hebben als ik voor een groot feest moet draaien, oke ik weet van mijzelf ook dat ik als backup mijn cd spelers moet meenemen.


Kan mij iemand tips geven?

* Als je virtual dj koopt is er dan ook een mogeilijkheid om liedjes te downen als je op een feest bent dan is het wel wireless vereist.
* Die geluidskaart die in die Dj console STEEL zit is dat een goeie? is dat ook een goed keuze wat betreft van console voor langdurig mixing in clubs of prive feesten?
* Wat betreft van kabels iets extra nodig ? ( kheb zelf een versterkers en speakers en cdspelers etc...)
* Wat is een goed laptop specs en besturings system voor te draaien? Ik had 1 van die mini laptops in mijn gedachten omdat het klein en compact is dat niet iets intersant? en waarschijnlijk met externe HHD werken met die laptop dat je veel muziek kan bijhebben dus.
* Ik heb ook iets gehoord van dat men die geluidskaart in die dj consoles niet gebruikt of wel gebruikt maar men zet daar iets speciaals tussen van apparaat waardoor het geluid nog beter wordt ofzoiets ik snap niet goed wat ze bedoelen maar dat ding staat tussen het mengtafel ik denk dat het een externe geluidskaart is maar ben niet zeker waarom ze dat doen eigenlijk...

Ja sorry dat ik zoveel vragen heb maar het is beter dat ik ze allemaal vertel dan 234213241234132 topics te maken :-)

Mvg
stevo

 

Posted Wed 18 Feb 09 @ 6:35 am
BarrybePRO InfinityMember since 2007
is er iemand die mij advies kan geven over wat ik hierboven heb neergezet van inforamtie? enig dutch forum moderators

Groetjes
steve
 

Posted Wed 18 Feb 09 @ 10:34 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Ik draai nu 1 jaar full virtual dj (in tottaal draai ik al 10 jaar)
met die console remix dj kan je echt vet mee gaan draaien heb er vorige zaterdag in Eindhoven mee gedraaid.
Zo wel als controler en via time code met de discobar van verhuurfirma.
Je kan er op vertrouwen.
Ik steek er mijn handen voor in het vuur en vooral voor virtual dj.
Als je meer vragen wil je weet me te vinden binnen kort komen er filmpjes
van wat je allemaal kan ook video mixing enzo....
 

Posted Wed 18 Feb 09 @ 12:20 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Barrybe wrote :
Beste forum mensen


Ik heb een tijdje terug een dj console gekocht maar de aller eerste console en ik moet eerlijk zegge het is een mooi ding maar er zijn wel pak nadelen aan verbonden. knoppen die bijna op elkaar staan enzovoort... Maar nu met dat nieuw product van hercules Dj Console STEEL lijk me wel een goed ding te zijn, maar de vraag is dan mijn bedoeling is eigenlijk ik ben een op zoek naar geschikt materiaal voor te draaien.

Is die nieuwe console StEEL goed ? want ik had wel bij die eerste console veel last van gekraak geluid enzo enzovoort er waren toch problemen met die oude console dus dat wil ik niet opnieuw hebben eh ik weet dat er oplossingen voor zijn en wat ik ook had is als ik ging draaien die kleine console die werd zo warm dat ik dacht zometeen ontploft hij zeker weten :p. Nog iets wat mij tegen viel is virtual dj een fout was opgetreden en dat hij vanzelf afsloot. Dit zou ik ook ni willen voor hebben als ik voor een groot feest moet draaien, oke ik weet van mijzelf ook dat ik als backup mijn cd spelers moet meenemen.

Dat gekraak heb je geen last meer van maar dat komt omdat uw instelling in virtual bij uw soundcart op safwe mode en overklock stond

Kan mij iemand tips geven?

* Als je virtual dj koopt is er dan ook een mogeilijkheid om liedjes te downen als je op een feest bent dan is het wel wireless vereist.
Als je een degelijke computer hebt dan bedoel ik dat je overschot hebt kwa geheugen proccesor en dergelijke kan je gerust downloaden terwijl je virtual dj draaid heb ik eens gedaan op een feestje terwijl ik achtergrond muziek draaide, natuurlijk moet je dit thuis ook eens testen he nooit iets nieuw proberen op een gig
* Die geluidskaart die in die Dj console STEEL zit is dat een goeie? is dat ook een goed keuze wat betreft van console voor langdurig mixing in clubs of prive feesten?
De geluidskaart is beter dan een maya 44 heb ik gemerkt naar mijn gevoel warmer dit is mij vorige zaterdag opgevallen
* Wat betreft van kabels iets extra nodig ? ( kheb zelf een versterkers en speakers en cdspelers etc...)
ik gebruik altijd cinche splitters zodat ik ergens ga draaien altijd de cd spelers op hun orginele kanalen blijven staan zo als ze in de zaak staan,
ik zet er 2 extra van mij bij dus heb je 4 kabels nodig 2 kabels voor input en 2 voor output
* Wat is een goed laptop specs en besturings system voor te draaien? Ik had 1 van die mini laptops in mijn gedachten omdat het klein en compact is dat niet iets intersant? en waarschijnlijk met externe HHD werken met die laptop dat je veel muziek kan bijhebben dus.
Mijn computer is deze Technische Informatie:
De MEDION® AKOYA® MD 96640
Premium Entertainment Notebook
• Authentieke Windows Vista® Home Premium
• Intel® Core™ 2 Duo-processor T5550
(1.83 GHz, 2MB L2 Cache, FSB 667 MHz)
• Groot 3 GB werkgeheugen
• NVIDIA® GeForce® 9300M G
• HDMI uitgang
• Geïntegreerde VGA webcam met microfoon
• 320 GB opslagcapaciteit
• ...en nog veel meer
Binnekort bied ik mijn klanten video mixing aan en heb met deze computer overschot, werk met een externe hd van 320 GB dit van het merk Iomega

* Ik heb ook iets gehoord van dat men die geluidskaart in die dj consoles niet gebruikt of wel gebruikt maar men zet daar iets speciaals tussen van apparaat waardoor het geluid nog beter wordt ofzoiets ik snap niet goed wat ze bedoelen maar dat ding staat tussen het mengtafel ik denk dat het een externe geluidskaart is maar ben niet zeker waarom ze dat doen eigenlijk...
Je kan natuurlijk nog een externe geluidskaart gebruiken maar dit is al te gek of je moest de remix controler gebruiken dan moet je we,l die van de console remix is goed

Ja sorry dat ik zoveel vragen heb maar het is beter dat ik ze allemaal vertel dan 234213241234132 topics te maken :-)

Mvg
stevo


als je nog vragen hebt laat maar iets weten

 

Posted Wed 18 Feb 09 @ 12:37 pm
BarrybePRO InfinityMember since 2007
Alvast bedankt voor je reply.

dan denk ik wel dat ik ook die nieuwe console gaat halen en de software :)

ty mate
 

Posted Wed 18 Feb 09 @ 2:30 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Prijs verhouding kwaliteit is zeker goed.
 

Posted Thu 19 Feb 09 @ 11:33 am


(Old topics and forums are automatically closed)