Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: nederlandstalig filmpje op you tube

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey er zijn zoveel vragen over sommige dingen , ik denk dat het helpt als iemand die goed overweg kan met vdj . Eens een filmpje maakt en dat dan op you tube zet , het zal vele mensen helpen waaronder mij . In het engelstalig heb je zo veel handige filmpjes .

Voor mij mag iemand het gebruik en instellingen van de mk2 wel posten . :)

Misschien iets voor eWout.

groeten
 

Posted Thu 12 Feb 09 @ 9:05 am
Ja Ewout gaat dat zeker doen :p

Néé, als iedereen nu eens engels leert is er geen probleem ;)

En als je vragen hebt die je echt nergens vind, je mag me altijd een PM sturen. En als je de Engelstalige filmpjes kijkt, zal je er toch iets uithalen niet ?
 

Posted Thu 12 Feb 09 @ 9:16 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Ik wil dat gerust doen
instellingen hoe je time code aansluit vrijdag ga ik er eentje maken
 

Posted Thu 12 Feb 09 @ 10:56 am
ah perfect daar zullen veel mensen blij om zijn ;) misschien ook een mixke maken en online vlammen ;)

groeten
 

Posted Thu 12 Feb 09 @ 2:17 pm
Tof DjGreet. Ja, ik heb atm niet zoveel tijd om filmpjes te maken en tutorials te schrijven. Als er mensen zijn die mij willen helpen met FAQ en gebruiksaanwijzing van VDJ mee te vertalen. Laat maar iets weten via PM
 

Posted Thu 12 Feb 09 @ 3:43 pm
Hey laat wel iets weten en een link misschien , als de klus geklaard is hé .
groeten
 

Posted Fri 13 Feb 09 @ 8:12 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Heb gisteren mijn dj remix console afgebroken van avond gaan draaien.Zondag of maandag sluit ik het aan met de video filmpje.


ga het zeker doen ze mannen

groetjes
 

Posted Sat 14 Feb 09 @ 2:07 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Voila ik heb filmpjes gemaakt was niet simpel met 1 hand maar heb eerst foto's gemaakt.
Leer ik jullie ook een trukje om cd spelers te splitten bedoel ik 4 uitgangen 2 wit en 2 rood is idiaal als je geen bypass hebt of te sterk geluid zo hoef je geen toestel te kopen die uw gain verzacht en is ook idiaal als back up als uw computer crasht kan je gewoon verder met audio cd's

Deze foto is voor het splitten van audio voor uw cd spelers of pick ups.
Dit gebruik je als je een mk2 hebt of hercules console dj remix, bij laatste genoemd is dit een oplossing dat uw uitgang geluid te sterk is zo als bij mij.
Bij de volgende foto sluiten we eerst de cd spelers gewoon aan dus niet als time code.
Dit kan je wel alleen gebruiken als je een 4 kanaal mixer hebt of als je de plug in Inverse Riaa 1.0 gebruikt die je kan downloaden op virtual dj deze plug in maakt het mogelijk uw time code aan te sluiten op phone ingang handig voor 2 kanaal mixers zo kan je toch 2 cd spelers en 2 time code's gebruiken.

Steek je gewoon de splitters in uw cd spelers of platen spelers als je technics hebt kan je ook andere splitters krijgen het tegenovergestelde van deze

dan steek je uw cinche kabel gelijk je gewoon bent in uw cd speler of platenspeler en dan in uw mixer. dit doe je 2 keer.

Zo nu heb je uw cd spelers aangesloten op de normale mannier nu gaan we over naar time code aansluitingen.


cinche kabel aansluiten aan de 2 uitgang van de splitter dit doe je 2 maal.
Als je dit gedaan hebt neem je het linkse toestel en steek je in de console bij input 1-2

Dan neem je het rechtse toestel en en steek je in input 3-4 van uw console

nu verbind je eerst output 1-2 van uw console naar uw mixer waar je nog een kanaal vrij hebt liefst aan de linker kant van uw mixer bij * 4 kanaals geen probleem bij 2 kanaals in line in of phone (bij gebruik van cd speler gebruik je plug in Inverse Riaa 1.0 als je genoodzaakt bent om dit in phone te steken heb dit getest werkt perfekt)
nu verbind je output 3-4 van uw console naar uw mixer waar je nog een kanaal vrij hebt liefst aan de rechter kant van uw mixer zie uitleg
hier boven*
ter verduidelijking als je geen splitter gebruikt is alles het zelfde alleen dat je uw cd spelers niet gebruikt om audio cd te spelen.
en je maar 4 audio kabels gebruikt 2 maal van uw cd of platenspeler naar herculles console en van console naar mixer.
van achter op uw console heb je 2 switch knopjes cd input of phone naar gelang uw medium schakel je het juist in

Time code cd's maak je zelf downloaden bij virtual dj branden op cd als audio cd en niet normalizeren, vinyl koop je online bij virtual dj

Nu start je virtual dj
Dan ga je naar sound setup

Kies je bij inputs time code time codes logo met 2 platen spelers
Dan druk je op time code vinyl configuratie, kies je cd of vinyl dan zet je uw platenspelers of cd spelers aan als dit gedaan is druk je op auto-config bij de 2 spelers op het scherm staat left engine right engine.
Dan moet er komen Timecode quality 100 % als dit er op komt werkt uw time code perfect. Bij Mode druk ik absolute werkt het beste vind ik . En dan kan je dit afsluiten en beginnen mixen.
Dit zo op de manier dat je gewoon bent. Muziek slepen naar het gewenste deck.
Que punten instellen gelijk je gewoon bent bij cd. Bij vinyl is het gewoon het zelfd als je gewoon bent.
Het leuke is je kan bij deze instelling zo wel time code of uw controler gebruiken.
Als ook de effecten en de andere knopjes veel extra's dus
Je kan ook time code gebruiken zonder extern mengpaneel.
Sound setup Inputs Timecodes logo met 2 platenspelers gebruiken
Outputs Headphones
Souns card herculles console rmx dj
Dan neem je een cinche kabel of jack steekt die in output 1-2 of 3-4 maakt niet uit.
Plug je deze kabel in versterker of mengtafel of andere.
Het filmpje is niet zo goed gelukt maar ik hoop dat het toch iets opleverd.
Hier de filmpjes.

http://www.youtube.com/watch?v=EKERlQVBNx4
http://www.youtube.com/watch?v=rAnMstR9F68

Als er nog vragen zijn be antwoord ik die graag
 

Posted Mon 16 Feb 09 @ 1:25 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
binnenkort komt een vriend een beter filmpje maken zo gaan we verder met time code aansluiting + video mixen met extern monitor +projector of tv enz...
enz...
 

Posted Mon 16 Feb 09 @ 1:36 pm
mooi begin, maar het is misschien handiger als je de camera ergens ophangt of opzet. Dan heb je beide handen vrij en is er ook een mooi overzicht. Genoeg licht kan ook geen kwaad. ;)

Leuke video's, ik begrijp het helemaal en ik heb nog nooit met een remix gewerkt.

Doe zo voort zou ik zeggen.

mvg

Solarius
 

Posted Tue 17 Feb 09 @ 5:35 am
goed bezig ;) zo willen we er meer

groeten
 

Posted Wed 18 Feb 09 @ 5:25 am


(Old topics and forums are automatically closed)