Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vragen over mk2 aansluitingen en gebruiksgemak

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo allemaal , ik heb al een tijdje de mk2 met vdj 3.4 . Nu moet ik over 2weken op een karnavals wagen draaien . ik had hiervoor 2 vragen dat ik niet in de problemen kom.

- Kan ik via men laptop naar de mk2 en dan naar een extern mengpaneel (rodex) enzo op de grote boxen van de wagen . Zonder problemen ?

-ik wou graag de stick gebruiken op men mk2 in plaats van een muis . Maar ik vind dat die niet zo gemakkelijk werkt , soms gaat dat pijltje mee over men scherm en soms schuift de blauwe balk mee , dit is zeer vervelend als je een liedje wilt selecteren dan verschuift hij soms de map enzo , zijn er hiervoor misschien instellingen of zo ?

Groeten
 

Posted Sun 08 Feb 09 @ 10:36 am
Voor dat eerste is er geen enkel probleem, gewoon die mixer aansluiten op de output 1/2 van je MKII en voila. En als het niet lukt beetje prutsen met de instellingen in VDJ.
Voor je tweede probleem bestaan er, voor zover ik weet dan toch, geen instellingen. Mijn advies: gebruik gewoon een USB muis of een draadloze muis, veel gemakkelijker. De stick kan je dan wel gebruiken om in een bepaalde lijst een liedje te selecteren door hem gewoon naar boven/beneden te bewegen en als je dan op een van die knoppen onder master tempo drukt wordt je liedje op het overeenkomstige deck geladen.

 

Posted Sun 08 Feb 09 @ 11:10 am
Het meebewegen is een instelling in het software menu van je MK2 geloof ik, of anders in je Vdj configmenu, dit kun je uit zetten zodat de stick alleen de muzieklijst bedient. Ik zoek nog even voor je op hoe dit ook weer moet.
 

Posted Sun 08 Feb 09 @ 11:55 am
ah bedankt Maarten, nu ben ik over die ground loop isolator aan het denken , hoe kan je eigenlijk zien als je het nodig hebt ? Ik heb nog nooit op zo een krachtige boxen men apparatuur aangesloten gehad . Kan het kwaad om zo een isolator te kopen en er dat tussen te zetten ook al zou ik geen brom krijgen ?

Groeten
 

Posted Mon 09 Feb 09 @ 8:13 am


(Old topics and forums are automatically closed)