Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: realtek geluidskaart is zeer stil

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hallo,

mijn laptop heeft een realtek geluidskaart (ik heb proberen op te zoeken welke en het enige wat ik vind is een realtek high defenition audio).
En gisteren heb ik voor het eerst mijn laptop aan de installatie in het lokale jeugdhuis eens aangesloten.

Nu is het zo ik ken niet veel van versterken, maar ze wisten er me wel te zeggen dat ze hun versterker volledig open moesten zetten om een redelijk geluidsvolume te halen. Dit is natuurlijk niet zo goed voor je versterker, maar mijn laptop zat ook op z'n maximum.

Ik vind het dus wat raar dat m'n geluidskaart niet meer aan kan. Kan er me iemand vertellen of mijn instellingen verkeerd zijn. kheb 1 ingang (microfoon = rood) en 2 uitgangen (hoofdtelefoon = groen) en s/pdif (zwart). M'n kabel sloot ik aan op de groene uitgang.


Als je me kan helpen, laat iets weten. Alvast bedankt

arne.
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 1:47 pm
Voer, voordat je support vraagt en krijgt, eerst even je serial van je Vdj in, je bent nu een no licence user en zal nu dus weinig support ontvangen.
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 3:43 pm
Dit staat ook volledig los van vdj. De versterking van een laptop is gewoon niet sterk genoeg. Daarom is het beter om de laptop via een mixer aan te sluiten op een versterker. Hierdoor kan je via de mixer het geluid harder zetten en zo kan je de versterker minder hard zetten. Of door een externe geluidskaart te gebruiken en deze dan aan een mixer of versterker aansluiten. Je moet misschien een beetje opzoeken hierover op het internet of andere dj fora.


@maartenh: No license users met deftige vragen zoals deze krijgen van mij wel support. Ik ben ook ooit no license user geweest en ik kwam hier ook vragen hoe alles zat, en ik heb dan toch ook support gekregen. Dus heb respect voor iedereen, ook de 'no license users'. En ik weet dat er vaak problemen zijn met 'no license users' = illegale gebruikers. Maar hij kan evengoed de demo gebruiken. Dus pas een beetje op met wat je zegt.

mvg

Solarius
 

Posted Mon 02 Feb 09 @ 4:16 pm
Excuses, had even niet goed gelezen waar het over ging, laat modereren wel aan jou over ;-)

Voor wat betrefd de vraag: inderdaad een mixer er tussen of een geluidskaart extern via een mixer. leuke mogelijkeid zijn de panelen van Hercules, hier zit bij de MK II dj console een geluidskaart onboard, direct klaar voor gebruik dus, kabel naar de versterker en draaien maar.
 

Posted Tue 03 Feb 09 @ 3:01 pm
Als ik me niet vergis heeft de mixer Numark DXM 01 (onder andere) ook 2 geluidskaarten aan de USB-in kanalen hangen, is wellicht ook een hele goede optie. Met 2 USB kabels naar de ingangen van het paneel en vanaf het paneel naar een nette versterker, en knallen maar. Ik heb deze mixer hier ook staan, voor andere doeleinden en het is een heel erg lekker mixertje voor een redelijke prijs.

Ik geloof dat Numark ook een 19"paneel heeft met de zelfde mogelijkheden zelfs.

Groet

Maarten
 

Posted Wed 04 Feb 09 @ 12:31 pm
maartenh wrote :
Ik geloof dat Numark ook een 19"paneel heeft met de zelfde mogelijkheden zelfs.



Je bedoelt de Numark C3USB?
Ik ben ff gaan kijken en dat mengpaneel ziet er idd heel leuk uit, met 2 USB aansluitingen en drie uitgangen voor versterkers/rec. 19 inch en dat alles voor $ 299,95, zo'n € 235,--
Mooi en vooral handig spul voor die prijs! Als ik het goed begrijp kan het geluid direct van de laptop via een USB kabel naar de Numark.
Dus geen last van die uitstekende plug in je buik! Als dat je nl irriteert (mij dus) moet je een USB geluidskaart kopen voor 60/90 euro.
Perfect, maarten. Deze gaat op m'n wish list!

 

Posted Wed 04 Feb 09 @ 6:42 pm
Ik bedoelde eigenlijk de CM200 USB, een ouder model dat nog wel steeds geleverd word, maar dankzij jou verder zoekwerk ben ook ik in de race voor de C3USB, dit is inderdaad precies wat ik bedoelde. Voordeel is ook de Full duplex mogelijkheid, dus opnemen en afspelen op het zelfde moment.
 

Posted Fri 06 Feb 09 @ 1:35 pm


(Old topics and forums are automatically closed)