Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: handigheid monitor tijdens een optreden

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

theboxHome userMember since 2008
Hallo,

Ik heb al een maand of 4 de Hercules dj console MK2 en mix er nu alleen nog maar thuis mee. Graag wil ik hiermee ook m'n optredens mee mixen, maar heb geen laptop. Nu dacht ik om gewoon m'n computer mee te nemen en in m'n draaikast te zetten. Weten jullie of dit handig zal zijn en of het makkelijk is met het beeldscherm? Want ik heb een 19 inch beeldscherm (monitor) en weet niet of dit handig zal zijn om hier m'n optreden mee te verzorgen. En als jullie het niet handig vinden, zullen jullie dan een bepaald soort monitor kopen of iets in die richting?

Alvast bedankt voor de eventuele tips, adviezen en meningen.

Groeten, Dj Dennis
 

Posted Mon 26 Jan 09 @ 11:44 am
Om te gaan slepen met een thuis of office PC is zowieso geen goed idee, die gaat het niet lang vol houden om heen en weer gesleept te worden. En een monitor is ook niet praktisch. Koop gewoon een leuke laptop, die kosten ook niet veel meer.

Je opties voor zoals je het nu wilt doen:
- bouw je pc uit de behuizing en in een flightcase, met alles er op en er aan.
- koop er een lcd flatscreen bij, die je tijdens het vervoer in de zelfde case kan houden.

Als je qua ombouw en aankoop van de flatscreen naar die kosten gaat kijken kan je eigenlijk net zo goed naar de mediamarkt of iets dergelijks rijden voor een leuke laptop met een behoorlijke snelheid en werkgeheugen. ben je eigenlijk net zo veel kwijt en veel flexibeler.

Wij hebben onze PC's weggedaan en vervangen door laptops, voor zowel licht als geluid (muziek). De PC's die we eerst gebruikten (en die bouwden we standaard in in flightcases) hadden te veel onderhoud doordat ze te veel getransporteerd werden, risico om op locatie met problemen te zitten werd te groot.
 

Posted Mon 26 Jan 09 @ 11:52 am
theboxHome userMember since 2008
Ok, dus als ik het goed begrijp ben ik gewoon het beste met een laptop waar ik dan m'n dj console op aansluit. Mijn lijkt het ook wel onhandig om met m'n pc overal naartoe te gaan maar ik dacht misschien lukt het wel. En een alles uit de behuizing halen en in de flightcase bouwen lijkt mij ook niet zo handig.

En als ik een laptop koop, kan die dan virtual dj goed draaiende houden enzo? Ik denk het wel hoor maar ik vraag het liever voordat ik hem gekocht heb en er gebeurt dan iets.

Groeten, Dj Dennis
 

Posted Mon 26 Jan 09 @ 12:04 pm
Sowieso maken dat je voldoet aan de minimum (liefst de aanbevolen) configuratie die weergegeven wordt als je gaat kijken bij features.
Wat betreft de laptop/desktop: een laptop die dezelfde onderdelen en prestaties heeft van een desktop, gaat sowieso duurder zijn. Feit is natuurlijk wel dat je een laptop inderdaad veel gemakkelijker kunt transporteren.
Mijn advies, om zo weinig mogelijk geld uit te geven:
als je binnenkort eens moet gaan draaien, heel voorzichtig je gerief inladen in de auto en als je beetje oplet komt dat wel goed; ondertussen sparen voor als er nog eens een laptop uitkomt in de aldi, kost maar €600 en (ik spreek uit meerdere ervaring) werkt goed genoeg om VDJ draaiende te houden en ondertussen toch nog bijvoorbeeld op internet ofzo bezig zijn.

GreeTzZ
 

Posted Mon 26 Jan 09 @ 1:48 pm
Ik neem aan dat je de home edition draait van Vdj, de 3.4 versie dus.Een nieuwe laptop moet dit zeker aankunnen, geen probleem. En het werkt inderdaad veel praktischer met een laptop.
 

Posted Mon 26 Jan 09 @ 1:51 pm
theboxHome userMember since 2008
Draai met een Pro versie van Virtual Dj, 5.7 dus. Had toen ik Pro kocht geen zin om de serial in te voeren enzo, maar toen ik m'n console kocht zag ik het toch wel zitten en heb ik de serial van m'n console geregistreed omdat ik de serial van m'n pro ben kwijt geraakt. maargoed.....ik neem aan dat een fatsoenlijke laptop ook wel Virtual Dj Pro draaiende kan houden.

En ik denk inderdaad ook dat een pc meenemen tijdelijk wel gaat als ik het voorzichtig doe, maar toch denk ik dat dat allemaal best onhandig zal zijn. Maarja...dit is best wel een goede tussenoplossig en dan inderdaad ff wachten op een aanbieding ergens.

Groeten, Dj Dennis
 

Posted Mon 26 Jan 09 @ 2:58 pm
In de Mediamarkt heb je vor 499 € al een Acer die goed genoeg is om mee te draaien.
Pas alleen op met "proef-programma's" zoals Norton anti-virus dat een goedbedoelende fabrikant soms meestuurt om uit te proberen gedurende 30 of 60 dagen. Die programma's zijn minder geslaagd, gooien de boel soms door de war, irriteren omdat ze soms plotseing, ongevraagd en op een rotmoment, hun kop op steken, en moet je meteen un-installen!
Mvg
Bob
 

Posted Mon 26 Jan 09 @ 7:44 pm
Mijn advies wat datbetreft is om enkel meegeleverde programmas die je kent en/of al eens gebruikt hebt te installeren, de rest niet installeren en kijken wat voor alternatief jij hebt. Voorbeeld: Norton antivirus is heel populair om bij sommige pc's mee te leveren, maar met de gratis versie van Avira Antivir ben je er heel goedkoop vanaf en werkt even goed.

GreeTzZ
 

Posted Tue 27 Jan 09 @ 3:53 am
theboxHome userMember since 2008
Oke, dus echt gewoon een laptop aanschaffen enkel voor het draaien en voor de rest niet al te veel overbodige programma's erop zetten. En ook de trail versie's van programma's eraf gooien als ik het goed begrijp, want anders komen deze dus allemaal terug.

Erg bedankt voor deze adviezen, dus een pc meenemen met lcd monitor gaat wel maar is niet heel handig en ook kan het dus sneller kapot gaan hierdoor.

Groeten, Dj Dennis
 

Posted Tue 27 Jan 09 @ 5:47 am
Inderdaad. En als je laptop stuk is of niet goed genoeg meer, gebruik je gewoon terug eventjes je desktop enz.
 

Posted Tue 27 Jan 09 @ 5:54 am
theboxHome userMember since 2008
Ja, zo denk ik er nu ook over. wacht gewoon ff op een aanbieding ofzo (hoeft van mij niet zo duur te zijn) en dan ga ik gewoon een laptop gebruiken hiervoor.

Groeten, Dj Dennis
 

Posted Tue 27 Jan 09 @ 6:15 am
Met de huidige ontwikkeling rond de crisis kelderen de prijzen van heel veel artikelen, ook die van laptop, met een beetje geduld heb je een top-laptop voor een heel net prijsje. Als ik zo eens naar de aanbiedingen in de reclamefolders hier kijk, duurt het niet lang of je krijgt er ongeveer 2 voor de prijs van 1 ;-)

Zou ik in ieder geval mn PC niet voor op het spel zetten, als die sneuvelt heb je niks. Maar dat moet je uiteraard zelf weten. PC's zijn niet gebouwd om mee te reizen, zijn dus erg gevoelig wat dat betrefd.

 

Posted Wed 04 Feb 09 @ 1:25 pm
theboxHome userMember since 2008
Oke, bedankt voor de tip!

Ja dat is ook weer zo natuurlijk dat als hij kapot gaat dat ik niks meer heb. Ben nog steeds een beetje aan het overwegen wat ik doe, maar denk toch dat ik het niet riskeer

Groeten, Dj Dennis
 

Posted Wed 04 Feb 09 @ 2:03 pm
Joop3mPRO InfinityMember since 2007
thebox wrote :
Oke, bedankt voor de tip!

Ja dat is ook weer zo natuurlijk dat als hij kapot gaat dat ik niks meer heb. Ben nog steeds een beetje aan het overwegen wat ik doe, maar denk toch dat ik het niet riskeer

Groeten, Dj Dennis


Ik draai al 6 jaar met een laptop, waarvan bijna 6 jaar met VDJ.... Heeft me nog nooit in de steek gelaten. Heb meestal een koffer met cd's als backup bij me, maar die laat ik tegenwoordig al in de auto staan.... Nooit problemen (klopklop)...

 

Posted Fri 13 Feb 09 @ 2:21 pm
theboxHome userMember since 2008
Dus ik kan er gewoon van uit gaan dat als ik een laptop koop dat ik er weinig of geen problemen mee heb met het draaien.
 

Posted Fri 13 Feb 09 @ 2:48 pm
Alleen als je de stekkers van de charger er niet goed in stopt.
Dan sta je na 2 uur batterij-draaien zonder muziek en de mensen beginnen te fluiten. LOL.

Bob
 

Posted Fri 13 Feb 09 @ 5:44 pm


(Old topics and forums are automatically closed)