Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Instellingen Audigy 2 ZS geluidskaart

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Misschien al voorbij gekomen, maar kan het niet vinden.

Mijn configuratie is als volgt: Laptop, Audigy 2 ZS notebook geluidskaart, 4 kanaals mixer(dap) 2 cd spelers, versterker en speakers.
Als software gebruik ik Traktor 2.6 (deze versie werkt zeer stabiel)
Nu wil ik video clips gaan mixen en heb daarvoor de demo van VDJ 5.2 gedowload (ooit in een grijs verleden begonnen met VJD.
Gisteren alles aangesloten, maar de muziek komt niet uit de speakers zoals het hoort. 1 kanaal van de mixer werkt de stereo goed, het ander kanaal van de mixer geeft twee kanalen muziek! Alles ingesteld bij audio( 1-laptop 2 3-kanaals mixer en 3 Asio drivers) Daaronder kan je nog de uitgangen 1 & 2 voor - 3 & 4 achter instellen of andersom. Maar het klinkt niet goed! Zie ik wat over het hoofd? Of zijn er nog meer instellingen voor de geluidskaart?
Graag hulp!
Bedankt
Dj_Anciano
 

Posted Wed 14 Jan 09 @ 1:32 pm
Ik dachtg dat met de demo de video het niet doet?
Mvg
Bob
 

Posted Wed 14 Jan 09 @ 5:56 pm
Zover ben ik nog niet gekomen. Ik ben eerst bezig geweest met het instellen van de muziek en dat wilde niet lukken, zie boven.
Maar alvast bedankt voor het meedenken.
Mvg
Dj_Anciano
 

Posted Wed 14 Jan 09 @ 8:12 pm
Ik denk dat je met die 3-kanaals mixer in je sound set-up niet goed zit.
En ik neem sterk aan dat je die Traktor even niet gebruikt als je al met een Audigy 2 ZS werkt én VDJ 5 wilt uitproberen.
Dan probeer dit eens:
input>none
Output> single output
Soundcard> simple
Soundcard> Speakers (3-SBXFi-Surround 5.1)

Dat zou moeten werken.
Ik begrijp niet zo goed als je zegt dat uit één kanaal van je mengpaneel het geluid goed komt en uit het andere dat het dubbel komt.
Dat klinkt net alsof je voor ieder stereo kanaal (L & R) een aparte ingang van je mengpaneel gebruikt.
Zal toch wel niet, eh?
Je aansluiting naar je mengpaneel zijn toch gewoon RCAs, een rode en een witte (of zwarte) die je in één ingang van je mengpaneel stopt?
Als je er niet uitkomt, maak een schetsje, scan dat en upload dat hier middels dat kleine cameraatje dat onderaan links staat.
Mvg
Bob
 

Posted Thu 15 Jan 09 @ 4:43 am
Bob, hartelijk bedankt voor je uitleg. Dit ga ik proberen.

Klopt het mengpaneel heeft RCas aanluitingen. Er zijn vier line-in ingangen (rode linkerkanaal) & witte (rechterkanaal) voor de vier schuiven boven op de mixer.
Je hoort nog van mij....
 

Posted Thu 15 Jan 09 @ 1:54 pm


(Old topics and forums are automatically closed)