Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: probleem met geluid

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hey,laatst heb ik vdj gekocht,maar heb een probleem...
Ik wil hem aansluiten via laptop,alles gaat,alleen krijg ik muziek via de koptelefoon
en geen via de laptop.Een mix kan ik dus bijna niet maken...Wie helpt mij aub?
Bedankt
 

Posted Fri 09 Jan 09 @ 2:33 pm
Probeer eens een simpel trucje: haal je koptelefoon eruit en luister dan of er geluid uit je laptop komt. Zoja, dan moet je wat prutsen aan de sound setup. Deze topic is al een aantal keren aangehaald en de oplossing is nooit ver te zoeken, je hebt slechts een aantal combinaties met de sound setup.
Iets wat je zeker wel (best) moet hebben voor deftig master via boxen en monitoring via koptelefoon, is een extra (in jouw geval externe) geluidskaart (dit kan een goedkoop, simpel model zijn, of een complete DJ Console (MKII of RMX) van Hercules, die als extra voordeel heeft dat je zonder toetsenbord en muis kunt mixen en dus veel sneller een overgang of effect e.d. kunt maken). Het hangt allemaal af van je budget (als je VDJ enkel gebruikt voor op je slaapkemer een ebetje te spelen als je je verveelt zou ik niet direct geld leggen voor een console, als je chter deftig, 'professioneel' gebruik wilt maken van VDJ, zou ik een Console aanschaffen (of een andere MIDI-controller).
 

Posted Fri 09 Jan 09 @ 3:27 pm
DJke1983 wrote :
Hey,laatst heb ik vdj gekocht...............


Als je dat legaal hebt gedaan, vul dan je serial in

 

Posted Fri 09 Jan 09 @ 11:19 pm
bedankt voor de tips,maar heb da gedaan en er zijn nog altijd problemen.
 

Posted Sun 11 Jan 09 @ 9:32 am
ik ben ingelogd,maar bij stap 2 moet ik wat kiezen en zo.Wat moet daaarmee dan?
 

Posted Sun 11 Jan 09 @ 9:37 am
In 'modify my profile' (als je bent ingelogd tenminste) kan je een serial ingeven, VDJ bepaalt dan automatisch welk product bij deze serial hoort en op die manier word je dan een license user, limited of pro hangt af van de versie die je hebt gekocht en pas dan kan je volledige support krijgen.
 

Posted Sun 11 Jan 09 @ 9:49 am
is dat dan op de site van hercules?want daar ben ik ingelogd
 

Posted Sun 11 Jan 09 @ 9:54 am
alleen moet ik al mijn gegevens geven naam,adres,gsm nr enzo,maar andere dingen staan er niet bij,wel 2kotjes met toestelnr.moet er daar wat in ofzo?BEDANKT
 

Posted Sun 11 Jan 09 @ 10:10 am
Het is hier bij VDJ dat je jouw serial moet ingeven. Op Hercules is al die informatie die ze vragen pas nodig als je een probleem hebt en een mail wilt sturen.
 

Posted Sun 11 Jan 09 @ 11:26 am
heb ik gedaan,maar lukt nog nie.
ik geraak weer nie verder.
nu kmt er op This serial is already registered.
dus ik ben al geregistreerd,maar wat dan?
 

Posted Sun 11 Jan 09 @ 2:06 pm
Er is niks aan de hand, je serial was blijkbaar geldig want nu ben je (net zoals ik onder andere) limited license user en heb je dus recht olp voleldige support.
 

Posted Sun 11 Jan 09 @ 4:06 pm
En wat je probleem betreft: heb je dat trucje al eens geprobeerd dat ik eerder gezegd heb? Je koptelefoon uit je laptop halen en dan eens luisteren of je geluid hebt.
 

Posted Sun 11 Jan 09 @ 4:07 pm
nee maat,nergens geluid en waar kan ik die sound setup regelen aub?
gr
 

Posted Mon 12 Jan 09 @ 2:21 pm
In config menu en dan sound setup.
Aangezien je een MKII hebt, zoals ikzelf, is het toch supergemakkelijk, niet? Als je 5 seconden verder kijkt dan je neus?
Je selecteert bij output gewoon 'headphones' bij sound card(s) selecteer je 'asio driver' (let er wel op dat je in je DJC-Control Panel de functie 'ASIO' hebt geselecteerd en dan wijs je gewoon de master en het monitoringkanaal toe (bij mij is dat master: 1/2, monitoring: 3/4).
 

Posted Mon 12 Jan 09 @ 4:27 pm


(Old topics and forums are automatically closed)