Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Effect-buttons en Output-config

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Wally17PRO InfinityMember since 2008
Hey.
Heb mij onlangs de RMX aangeschaft met VDJ 5.2.1. Het lukt aardig alle instellingen en handelingen onder de knie te krijgen, behalve dan 2 dingetjes :

1° Hoe kan ik de 2x6 effect-buttons op de console “blijvend” een bepaald effect toewijzen ?
Ttz, ik heb reeds de handleiding op dit forum gevolgd, waar alles wordt uitgelegd met de Scratch-skin en de RMX-dll toestanden.
Dit lukt allemaal op het moment zelf, maar als ik het VDJ afsluit en terug opstart, ben ik weer helemaal naar af.
De effecten staan weer op standaard en ik moet alles opnieuw ingeven … Iemand een idee wat ik hier fout doe ?
Of is er een andere en gemakkelijkere oplossing voor dit probleem ?

2° Hoe stel in mijn geluids-configuratie in ? ‘k Weet wel waar ik alle params terug moet vinden om in te stellen,
maar ’t lukt mij niet om te bekomen wat ik wil.
Mijn opstelling (enkel voor thuisgebruik) : Laptop met RMX console. Op de console Output 1&2 steekt een kabel
richting 2e PC naar Line-in. Deze geeft dan het geluid door naar mijn 6.1 speakers. Dit alles lukt, heb de sound
van player 1 en 2 door de luidsprekers. Als ik nu een koptelefoon aansluit, dan kan ik wel songs voorbeluisteren,
maar dan hoor ik steeds ook op de achtergrond het geluid van de songs uit player 1 of 2 spelen door de hoofdtelefoon …
En dat werkt storend …


 

Posted Sun 04 Jan 09 @ 6:38 am
Wally17PRO InfinityMember since 2008
Oei, heb ik mijn vragen in het verkeerde topic gepost ... ?
50 keer gelezen en niemand die kan antwoorden ... ;)
 

Posted Wed 07 Jan 09 @ 2:44 pm
heb je geupdate naar pro? Dan moet het gewoon kunnen. Tenminste was het bij mij wel zo met de 20dagen gratis trail, en daarna moest ik alles telkens weer opniwue instellen. maar weet het niet zeker, kan me vaag iets herinneren dat ik dat ooit ergens gelezen had.

oeps, sorry zit weer niet op te letten ....
 

Posted Wed 07 Jan 09 @ 3:37 pm
Wally17PRO InfinityMember since 2008
Ok, heb probleem 2 zelf al opgelost gekregen ... :)
De twee Cue-select buttons en de Cue-Mix monitor hebben wonderen verricht ...

Maar met probleem 1° blijf ik sukkelen. Het lukt me niet om die 2x6 buttons voor
de effecten "blijvend" een functie toe te kennen.
Kan iemand mij anders de uitleg in dit topic even wat uitgebreider uitleggen ?

En ik die had gehoopt dat mijn noodkreet hier snel zou worden aanhoort ... ;)
 

Posted Fri 09 Jan 09 @ 3:53 pm
Wally17 wrote :
En ik die had gehoopt dat mijn noodkreet hier snel zou worden aanhoort ... ;)


Wally, die DJs die er verstand van hebben zijn aan 't draaien gedurende het weekend.
Je zult op z'n minst tot maandag moeten wachten.
Als je geluk hebt............
Mvg
Bob
 

Posted Fri 09 Jan 09 @ 11:15 pm
Wally17PRO InfinityMember since 2008
bobhofmans wrote :
Wally, die DJs die er verstand van hebben zijn aan 't draaien gedurende het weekend.
Je zult op z'n minst tot maandag moeten wachten.

Zij die er verstand van hebben draaien precies wel zeer lang .... ;)
Heb ondertussen het geluk gehad dat mijn probleem zich vanzelf heeft opgelost ...
Na meerdere zelfde pogingen om het doen te slagen, bleek die ene keer dan toch de goeie te zijn ...

... En ik die dacht te begrijpen dat pro-users hier sneller gingen worden geholpen ...
Maakt het eigenlijk een verschil of je een vraag stelt als no licence-, limited- of pro-user ?
Niet dat ik de pro-versie heb aangeschaft om makkelijker bijstand te krijgen hoor.
Is gewoon een magisch leuk en subliem proggie die VDJ ... ;)

 

Posted Fri 16 Jan 09 @ 6:24 pm
Wally17 wrote :
Zij die er verstand van hebben draaien precies wel zeer lang .... ;)


Misschien draaien ze ergens als "Guest-DJ", Las Vegas of Tokyo of zo.
Of misschien heeft niemand verstand van je vraag, ík in ieder geval niet.
Ik draai zonder bellen en fluitjes, dat stoort de mensen alleen maar, ze schrikken, en kan er toe leiden dat ze zich in hun baco versikken met alle gevolgen van dien.
LOL
Bob
 

Posted Fri 16 Jan 09 @ 8:57 pm
Wally17 wrote :
Maakt het eigenlijk een verschil of je een vraag stelt als no licence-, limited- of pro-user ?


In principe zijn we het met met elkaar eens geworden dat we op "no-license" vragen geen antwoord meer geven.
Dan "limited" - da's een beetje moeilijk voor een PRO-user die uitsluitend VDJ Pro heeft, zoals ik, en dus geen flauw idee heeft was een Hercules of ander"limited" geval doet, of kan doen, of juist niet kan doen aangezien "limited".
Op PRO-vargen geven we direct antwoord in zover we het antwoord weten.
Dan is er iets wat je klaarblijkelijk niet weet: we hadden een super-pro moderator, Ewout, die klaarblijkelijk van piraten en krakers is gaan balen en het forum heeft verlaten. Hij was de enige beta-tester op het Nederlands-talige forum en ons allemaal ver vooruit.
Dus we moeten maar roeien met de riemen die we hebben.
Mvg
Bob
 

Posted Fri 16 Jan 09 @ 9:07 pm


(Old topics and forums are automatically closed)