Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Vestax mengpanelen

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

@ Solarius
Ik zie in "Jeugdhuis" dat je graag tips geeft en op je web dat je met een Vestax PMC-CX werkt. Nou wil het toeval dat ik deze winter naar een eventueel nieuw menganeel zit te snuffelen en kwam bij Vestax terecht. De 'CX' is met drie kanalen voor mij te klein, maar zou iets voor mijn vrouw zijn. Helaas kan ik geen foto 'enlargement' van de CX te pakken krijgen. Van de PMC500 wel en dat is een mengpaneel dat met z'n 5 kanalen én een microfoonkanaal precies in mijn straatje past.
Nu:
Wat is je mening over Vestax?
Hoe liggen de prijzen in de EU? (wat ie in Belgie kost zal ongeveer overeenkomen met Spanje).

Nu komt mijn probleem (nou ja, "probleem"..........) Als ik namelijk verder kijk zie ik dat Vestax in de VMC004 serie een mengpaneel met USB heeft. Wat kost de XLu bij jullie? Hoewel deze met 4 kanalen inclusíef micro voor mij weer te klein is.
Dus weervoor m'n echtgenote, die een USB sowieso het hardste nodig zou hebben.
Zijn er nog andere mogelijkheden een USB memory stick via een mengpaneel te laten lopen?
Ik moet in het seizoen iedere avond om 21.30h praktisch tegelijk 2 zaken opengooien. Daar gaat nogal wat tijd inzitten, méér dan een buitenstaander zou denken. Omdat er voor VDJ nog geen tijd is en de laptops sowieso erst warm moeten draaien, stoppen we voor het gemak een audio bandje in een video recorder en hebben instant music.
Maar je hoort wel iedere avond het eerste half uur dezelfde muziek en soms (niet vaak) mopperen de mensen daarover.
Een USB met een uurtje leuke mixjes die je vlugger in elkaar zet dan een nieuw audio bandje, zou hier op oplossing kunnen zijn.
By the way, ik weet dat ik op VDJ naar history kan gaan een een mix van gisterenavond draaien, maar er is in het begin echt geen tijd en de mensen komen vaak samen met ons binnen. Dan is het: mengpaneel aan, equalizers aan, versterkers aan, VCR aan en muziek!
Bedankt voor het lezen en ik zie de tips wel binnenstromen.
Happy holidays,
Bob

 

Posted Thu 25 Dec 08 @ 5:41 am
Vestax is een japans merk dat de laatste jaren vrij populair is geworden in Europa. Vele mixers zijn betaalbaar en van een vrij goede kwaliteit. De kwaliteit van hun controllers en digitale systemen is dik in orde.

Als ik iets koop van dj gear, is het 2de hands of laat ik het van Amerika komen waar dj gear stukken goedkoper is. Of ik koop mijn gear nieuw op webshops in Nederland of Duitsland. Ik weet dat het niet bevorderlijk is voor de Belgische economie, maar ik ben student en heb nog geen inkomen, dus koop ik het zo goedkoop mogelijk.

De prijzen van de VMC004 liggen in duitsland op een webshop rond de 300 euro. Ik weet niet hoe dit is op spaanse dj webshops.

Het probleem van die instant music. Dan zou ik het gewoon met een cd of met een mp3 speler oplossen. Ik weet nu niet welke gear er in die discotheken staan, maar op elke mixer kan je wel een mp3 speler aansluiten via mini jack - cinch. En een mix cd steek je gewoon in de cd speler.

Want ik ken de VMC serie niet, en ik weet ook niet wat de mogelijkheden zijn met die usb ingang. Maar als je een nieuwe mixer koopt zou ik voor een club standaard gaan. en bij vestax is dat die PMC-500 of club mixers zoals de Pioneer DJM-800
 

Posted Thu 25 Dec 08 @ 7:04 am
Hey bedankt Solarius. Dat met die MP3 lijkt me een uitstekend idee. Ik neem aan dat de weg is: ik record via VDJ naar een file in m'n laptop en draag dat dan over op een MP3?
Hier praten vrouw en zwagertje over iPod. Heb je daar enig commentaar op? Ik zal morgen eens in de shopping mall kijken. Ik ben buiten m'n eigen dj-wereldje niet zo bekend met wat er verder aan electronica op de markt is.
Wat een mengpaneel betreft: ik heb 3 luidsprekergroepen waarvan ik 1 groep via de rec-out laat lopen. Nu zie ik net dat de PMC-500 een derde uitgang heeft voor dj-monitor . Net wat ik nodig heb.
Saludos
Bob
 

Posted Thu 25 Dec 08 @ 9:03 am
Ja een ipod is goed genoeg. En je neemt gewoon op via vdj en dan zet je dat via Itunes op je ipod. Er staan op het internet genoeg tutorials over hoe dit allemaal werkt.
 

Posted Thu 25 Dec 08 @ 9:16 am
bobhofmans wrote :
...... de PMC-500 ............ . Net wat ik nodig heb.


Kost helaas in 1.994,-- € bij Barmapro in Barcelona. Dat wordt me een beetje té.
Hoe dan ook, je MP3 tip is goud waard.
Bob
 

Posted Thu 25 Dec 08 @ 6:59 pm
Misschien moet je eens kijken naar de Rodec mengpanelen.

www.rodec.be Hier vind je wel enkel de oude modellen.
Hier vind je wel extra info over Rodec en de nieuwe modellen http://profile.myspace.com/rodecofficial

De nieuwste 'progressive reeks' (MX1400, MX1800, MX2200, MX3000) zijn wel te koop, maar staan niet op de website :s. Vraag me niet waarom.

Misschien is de MX180 wel iets voor je. 5 kanaals mixer, 3 master ingangen (2 main en 1 monitor).

Nieuwprijs ligt tussen de 1000 en 1350 euro.

mvg
 

Posted Sat 27 Dec 08 @ 8:21 pm
Bedankt. Ik heb de Rodecs bekeken. Ze zien er mooi en robust uit, alleen de prijs............
De "eenvoudige" BX-9 met 2 masters en 1 rec-out kost met btw in Barcelona 915 euro.
De MX180 MKIII ziet er idd geweldig uit en komt op € 1.612,--
In vergelijking tot een Behringer die 250,-- € kost............. Daarvan hebben we er 2, en 1 oude Eccler als back-up.
(Gaat er een kapot, koop je een nieuwe. )
Met de crisis voor de deur en niemand die weet hoe het tourisme in Spanje in 2009 gaat lopen, blijf ik hier maar ff bij.
Het goede nieuws: ik heb een Samsung MP3 gekocht, en er via VDJ-record muziek op gezet. Het werkt perfect. We gaan er nog één kopen voor de 2e bar. Zo zijn we op één klap van het gedoe met die half-versleten en dood-gespeelde audiobandjes in de VCRs af.
Zou je ooit naar Calella komen, nodig ik je uit voor een avond vrij drinken!
Mvg
Bob
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 12:10 am
Haha bedankt Bob. Ik wil nog wel eens naar die kanten, dus misschien in 2009.

mvg
 

Posted Sun 28 Dec 08 @ 7:30 am


(Old topics and forums are automatically closed)