Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: timecode

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.


haloow

ik heb reed lang een hercules mk 2 en xil uitbrijden door met timecode te gaan draaien. maar moet je als jee een hercules mk2 hebt ook nog zo een volledig timecode systeem kopen??? want het principe van een timecode systeem een hercules is toch hetzelfde. kan iemand my helpen

merci
 

Posted Thu 18 Dec 08 @ 4:52 am
volgens mij heeft de hercules 2, twee inputs voor planten spelers (check dit even). Als deze er op zitten dan hoef je alleen maar 2 platenspeler daar op aan te sluiten en time code vinyls te kopen bij vdj en draaien maar. Ik zelf draai met behringer er daar zitten ze op. Heb het aangesloten en bij mij werkten het meteen perfect. Ik dacht dat je met de vinyl voor € 40,= al klaar was. Time code vinys zijn met twee extra platen spelers gewoon een aanvulling op je systeem. De mp3 op je computer kan je dan starten en af draaien op je vinys. Het werkt echt als hans kazan, Echt tovernarij. Als je de naalt op neemt en verder op je plaat zet dan gaat je mp3 ook verder in de track. Werkt echt tof hoor. Op die manier kan je al je mp3 af draaien op plaat. Buiten je hercules 2 en timecode vinyl heb je geen inversteringen nodig. Let op dat je wel bij vdj je tyme code koopt anders werkt het nameijk niet. Moet er wel bij vermelden dat je volgens mij de pro verzie van virtualdj moet hebben. Dit is dus het totole pakket van vertualdj. Niet het programma dat je bij je hercules hebt gekregen. Dit is namelijk de uigeklede verzie. Het pro pakket kost wat centen maar daar zal je geen spijd van krijgen. Als je echt gaat draaien heb je dat toch nodig.

Succes Ricardo
 

Posted Sat 20 Dec 08 @ 12:54 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
op de mk2 staan inderdaad line ingangen maar bij de bijgeleverd softwaire kan je geen time code draaien.
moet je upgreed gedaan hebben tot een volledige softwaire van virtual dj.
maar werkt heel goed heb er zelfs een video van
http://video.google.nl/videoplay?docid=-2248395610368970514
dit is met de mk2 en virtual dj 5.0
 

Posted Sat 20 Dec 08 @ 1:14 pm
bedank oke dus zoals verwacht gaat het nu nog 1 vraagje. als ik ook nog een externe mixer wil gebruiken waar moet ik die dan op ansluiten want de hercules zijn line in zijn dan tog allemaal gebruik??
 

Posted Wed 24 Dec 08 @ 6:21 am
Uh? Dat begrijp ik niet zo goed. Wil je zeggen dat je van je mengpaneel naar de Hercules gaat? Is het niet omgekeerd? De mixer is toch de laatste stap vóór de versterkers? Dus voor je Hercules heb je een line-out nodig, náár je mengpaneel.
Of zie ik dat verkeerd?
Bob
 

Posted Wed 24 Dec 08 @ 8:12 am
ja ik wist niet goed hoe dit ging maar waarschijnkijk heb je gelijk en idd op de hercules heb je een line out dus het mengpaneel zal dan zeker op de line out aangesloten worden. nu heb ik het pas helemaal begrepen merci voor de nodige informatie.

 

Posted Wed 24 Dec 08 @ 9:23 am


(Old topics and forums are automatically closed)