Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Brom geluid waneer ik de volume omhoog schuif.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik weet niet of dit eerder is vermeld en is gevraagd hoe je het kan voorkomen, want ik ben niet nieuw hier
maar als ik de muziek van deck b / deck a in wil laten faden handmatig, dan krijg ik elke keer een brommende geluid tussen door, ook gebeurt dit als ik een ander nummer in deck a of b voeg, ik heb ook verschillende skins geprobeerd, en alle programma's op de achtergrond afgesloten, maar ik blijf het gebrom horen.

Is er misschien iemand die mij kan vertellen hoe ik het gebrom kan ondermijden?

M.V.G. Tim
 

Posted Mon 10 Nov 08 @ 11:31 am
Ik heb precies hetzelfde.. heb hem al opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft.. Ook tijdens opnemen!
Wie weet waar dit aan ligt?
 

Posted Mon 17 Nov 08 @ 5:47 am
sid88Home userMember since 2008
Welke laptops/computers hebben jullie?
gebruiken jullie Midi USB mixers?

Ik heb een intel dual-core en ik moest mijn 2de core inschakellen,
dit kan je in je boot menu doen.

het kan ook aan je Audio latency liggen, breng deze lager.
 

Posted Tue 16 Dec 08 @ 10:34 am
sid88Home userMember since 2008
normaal light het aan je ram, als je onder 500ram heb dan gaat je CPU ook omhoog en dit kan dat irritante brom geluid veroorzaken, het kan ook liggen aan je geluidskaart.
 

Posted Tue 16 Dec 08 @ 10:37 am
maak je gebruik van een extern mengpaneel? dit is ook zeer belangrijk om te wetn
 

Posted Tue 16 Dec 08 @ 1:37 pm
Duss, ramgeheugen kan dit oplossen? Ik weet dat ik met mijn laptop: 1.3 ghz celeron-m, niet goed gesteld ben, maar heb nog een vrije ram-sleuf: dat zou zo "hackin' cool" zijn...

wanneer dit probleem nu voorkomt, moet ik dan de samplegrootte verhogen of verlagen? (dus meer/minder ms?- ik kan effe niet volgen...)

Aan mijn geluidsKAARTEN zal het probleem zeker niet liggen: een hercules dj-console 1e generatie+ een wicked semi-analoge synthesizer die ook als geluidskaart kan dienen: ROLAND SH- 201 (handig om extern geluid te filteren+ lfo met midi-controleerbaar tempo!!!)

(in 'andere audio-software' komt het geval van gebrom, gekraak, getik niet voor...)
 

Posted Wed 17 Dec 08 @ 3:53 pm
roel63PRO InfinityMember since 2006
Duss, ramgeheugen kan dit oplossen? Ik weet dat ik met mijn laptop: 1.3 ghz celeron-m, niet goed gesteld ben, maar heb nog een vrije ram-sleuf: dat zou zo "hackin' cool" zijn...

wanneer dit probleem nu voorkomt, moet ik dan de samplegrootte verhogen of verlagen? (dus meer/minder ms?- ik kan effe niet volgen...)

Aan mijn geluidsKAARTEN zal het probleem zeker niet liggen: een hercules dj-console 1e generatie+ een wicked semi-analoge synthesizer die ook als geluidskaart kan dienen: ROLAND SH- 201 (handig om extern geluid te filteren+ lfo met midi-controleerbaar tempo!!!)

(in 'andere audio-software' komt het geval van gebrom, gekraak, getik niet voor...)


Veronderstel dat je een Pro (legale?) versie draait?
Daar kun je bij de settings in performance-tab de 'Safe Mode' afvinken.
Zou relaas kunnen brengen aan je probleem!
 

Posted Fri 19 Dec 08 @ 2:13 am


(Old topics and forums are automatically closed)