Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ Optimaal gebruiken,tips graag,thankx!!!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

REIGERHome userMember since 2008
Hoi daar,
Daar ik nu een aantal dagen met de downloadversie VDJ aan het experimenteren ben,en dit me wel bevalt,toch enige vraagjes van deze leek op dit kennersforum.
Ik ben nl wel van plan dit legaal te kopen(tis gewoonweg leuk spelen met VDJ,zeker als je een groot aantal mp3 files hebt).

Wie heeft er misschien enige ervaring en/of goede tips voor de volgende kwesties:
Ik vind het via de pc eigenlijk best meevallen om de verschillende mogelijkheden binnen het muziek mixen te gebruiken,is het daarom echt handiger om deze functies via een externe console(zoals bv de hercules mk2) te bedienen.

Ik speel nu mijn muziek via laptop aangesloten op versterker:het geluidsignaal van laptop naar versterker wordt lichtjes afgevlakt(lees stiller geluid)bij deze aansluiting.Vraagje;wordt het geluid echt hoorbaar beter met bv een geluidskaartconsole als de hercules mk2?(geluidskaart laptop is 5.1maar staat stereo ivm stereo versterker)
Zo ja,wat is dan echt de creme de la creme van zulke consoles met geluidskaart(zowel kwasi geluid als kwaliteit van de bedieningsonderdelen)
(portabiliteit is wel mooi meegenomen,maar kwaliteit primeert)
(heeft er misschien iemand een mooie combinatieopstelling thuis staan,de bedoeling is dat het een totaalpakket wordt,stereo+laptop+toestel dat mijn muziek van zowel laptop als cd spelers weet in elkaar te mixen via vdj)
Ik heb begrepen dat men op zulke consoles ook externe toestellen zoals i pod en cd speler kan aangesloten worden,maar dat die steeds in combinatie met laptop gebruikt moet worden (als men vdj programma wil gebruiken).Vraagje:Hoe zit dat dan met de vdj interface
voorbeeld;ik wil vdj gebruiken om zowel mp3s van laptop af te spelen EN heb cd en i pod ook nog is aangesloten.
Komt dit dan allemaal te voorschijn op het "mijn computer lokaal station c"via vdj?
Vraagje:cd speler aangesloten;kan ik dan ook audio tracks mee in vdj slepen of enkel mp3?

Ik weet dat het veel vragen ineens zijn(en hopelijk al niet te veel gestelde op dit forum,indien wel excuses daarvoor),maar ik ben redelijk veel met muziek bezig en zoek gewoon een mooie degelijke oplossing om dit ideetje te verwezenlijken!

Alvast bedankt voor jullie tijd en hopelijk wat feedback:
BEDANKT ALVAST EN GREETZ
REIGER

 

Posted Sat 01 Nov 08 @ 2:27 pm
Hey Reiger, waarom koop je niet gewoon een Behringer mengpaneel voor 250 euro, daar heb je 5 dubbele ingangen (10 dus!) en je kunt er van cd tot ipod tot mp3/4 speler tot vcr tot een antieke platenspeler je hele hebben en houwen op aan sluiten. Iedere uitgang (schuif) heeft z'n eigen gain en equalizer. Het geluid wordt perfect ipv "afgevlakt", dat hangt natuurlijk verder van je versterkers en boxen af.
Overigens, de laatste versie van vdj (de "5") heeft van zich zelf al beter geluid dan de oudere versies.
Als ik de diverse forums over de hercules zo eens doorlees, zou ik nooit zo'n ding kopen. Als je wilt mixen, doe je dat via een menganeel.. Zo eenvoudig is dat. Misschien ouderwets, maar wel makkelijk en zeker profesioneel.
Bob
 

Posted Sun 02 Nov 08 @ 2:23 pm
REIGERHome userMember since 2008
Hela Bob,
thankx voor je reactie!
Dus als ik je goed begrijp maak je helemaal geen gebruik van een extern apparaat om VDJ te gebruiken,en bedien je het programma via muis,klavier of touchpad van je pc of laptop;en de rest van je toestellen (cd spelers,i pod,...)hang je aan een analoog mengpaneel.
Dus ik veronderstel dan dat je enkel met mp3 files via VDJ werkt en met cdees/mp3 via cd speler EN beide gelinkt aan het mengpaneel.
Ik geloof inderdaad wel dat een klassieke mengtafel qua kwaliteit en functiebedieningen degelijker is dan bv de hercules mk2(wordt smalend ook wel playmobil of fisherprice kastje genoemd).En dat je dan enkel de VDJ kan gebruiken op de computerfiles en niet op de rest van het aangeslotene(Of heb ik het hier mis?)

Ik stel mezelf wel de vraag wat een mengpaneel nog (voor mezelf wel te verstaan) kan toevoegen als je VDJ op een laptop hebt staan?
Ik heb nl. mijn hele cd collectie(om en bij de 1000 cdees)geript naar mp3(hoogste kwaliteit)op externe harde schijf(en zo aan mijn laptop).
Dus als je toch al je muziek op pc beschikbaar hebt ,en je hebt VDJ erop draaien,dan heb je naar mijn mening alles wat je hebben moet,niet?
Volgens mij zit het enige addertje dan nog bij de geluidskwaliteit.(zoals eerder vermeld wordt mijn geluidssignaal van laptop naar pc lichtjes afgevlakt),en dat zou ik opgelost moeten zien te krijgen.
Je vertelde me nl.dat door gebruik van mengpaneel(vb de Behringer)je geluid perfect wordt doorgestuurd,maar dat de rest van je geluid bepaalt wordt door de kwaliteit van versterker en boxen.(is dit correct gesteld?)
Ik ben hier natuurlijk zwaar aan het afwijken van het VDJ onderwerp,maar mijn bedoeling hiervan is om aan de weet te komen hoe ik het geluid van VDJ best kan laten weergeven;en dus optimaal te gebruiken.
Als laatste zou ik je nog willen vragen welke versterker en boxen zeer geschikt zijn(wat is jou ervaring).
Me dunkt voor muziek dat je het best een stereoversterker gebruikt(ipv surround);bestaat er misschien een mengpaneel en versterker in één geheel?
Ik ben wel weg van de DALI boxen(schijnen een zeer mooi warm geluid te leveren),maar een goede versterker vind ik een moeilijke keuze(er zijn paketten van dali en nad,maar nad zou te digitaal klinken,wat dan de dali boxen weer niet tot zijn recht doet komen).
Hopelijk nog enige reacties hierop,bedankt alvast;
REIGER

 

Posted Mon 03 Nov 08 @ 9:29 am
Hey Reiger,
uiteraard, als je VDJ Pro hebt, en alle muziek die je ooit zoudt willen draaien, staat op je laptop of op externe hard disks,
dan heb je in principe verder geen geluidsbronnen nodig.........
maar..........zoals jij zegt, het addertje onder het gras
die muziek moet zonder verlies van geluidskwalteit naar je versterkers. Dan kun je kiezen tussen een “playmobiel”, óf een wat betere en dus ook duurdere geluidskaart of soundblaster, óf meteen aan je toekomst denken en er een mengpaneel neerzetten.
Daar heb je wat aan als je ooit voor publiek gaat draaien.
In de eerste plaats ziet een mengpaneel er wel wat beter en professioneler uit dan een “fisherprice kastje”.
Dan komt de avond dat je een fout maakt en je laptop opnieuw moet opstarten, wat doe je dan? Juist! Je draait ff vlug een cd-tje.
Of er komt een gast met een karnevalsliedje op z'n eigen cd. Een nachtmerrie voor iedere dj (of in ieder geval voor mij!). Je hebt geen zin of tjd om die eerst in je laptop te stoppen, maar je komt er ook niet omheen dat kreng te draaien want ze zuipen de hele bar leeg en de kassa vol.
Dus je draait hem maar zo via de cd speler die je toch al had staan.
Er is altijd wel een reden dat het gewoon makkelijk is als je meerdere geluidsbronnen hebt.
Als ik m'n zaak opengooi, stop ik een audio bandje in een stereo videorecorder zodat er alvast muziek is. Daar heb je ook weer een kanaal voor nodig op je mengpaneel.
Verder heb ik een 2e laptop met VDJ Pro naast m'n main laptop staan, dus nóg een kanaal nodig. Goed, ik verdien m'n brood hiermee, 7 maanden per jaar, zeven dagen per week. (die andere 5 maanden rust ik uit op de Filipijnen, vandaar dat Filipino vlaggetje bij mijn naam)-
Anyway, ik kan me geen grapjes permiteren zoals 300 man zonder muziek te laten staan.
Een mengpaneel is om een groot aantal redenen gewoon handiger dan “playmobiels” en aanverwanten: want, b.v., wat is er als je meer dan 1 versterker hebt?
Ik heb er drie: dansvloer, “zone” (bar gedeelte) en dj speakers die voor m'n neus hangen zodat ik hoor wat ik draai als ze zo hard meezingen dat horen en zien je vergaat. Die 3 uitgangen moeten apart gestuurd worden en dat gaat m.i. alleen via een mengpaneel.
Ik weet natuurlijk ook niet beter. Ik draai sinds de Slag bij Nieuwpoort (bij wijze van spreken), 12-inch maxies, en toen moest je wel een mengpaneel hebben.
Nu naar je vraag/commentaar over versterkers en luidsprekers.
Ik ben nogal weg van Behringer. Ik heb een 4 jaar geleden vreselijke erger gehad met een mengpaneel van bijna 3.000 euro. Vertwijfeld kocht ik via e-Bay een bijna nieuwe Behringer DX 1000 voor 250 €. Die staat al drie jaar te draaien zonder problemen. Hij wordt helaas niet meer gemaakt, er is de VMX 1000 voor in de plaats gekomen. Die heb ik voor 250 € ook gekocht voor een 2e zaak (waar mijn vrouw draait). Die gaat ook alweer 3 seizoenen mee. Aan het begin van dit seizoen was het daar tijd voor nieuwe equalizers, en dat zijn ook Behringers. Ik heb er geen spijt van.
Dus je begrijpt als je me vraagt “wat voor versterkers en luidsprekers zal ik kopen”, dat mijn antwoord gaat zijn “Behringer”. De prijs is zo laag dat je dat spul kunt kopen onder het motto, “Als het kapot gaat koop ik nieuw.” In dit geval is goedkoop geen duurkoop want het gaat niet kapot.
En inderdaad gewoon een stereo versterker. Surround is voor de huiskamer en daar zal je (hopelijk :D) de minste tijd van je leven draaien.
Goed, Reiger, ik jaag je waarschijnlijk op kosten want ik raad je ook aan VDJ Pro te kopen. Je kunt dan steeds de laatste versie downloaden, op 2 computers, je bent altijd up-to-date en vaak heeft een nieuwe versie iets waar je juist op zat te wachten. Buitendat heb je met de pro-versie recht op ondersteuning. Vooral Ewout heeft me een hoop goed advies gegeven en dat doet hij niet zo gauw en niet zo graag en niet zo duidelijk aan no-license users,
Succes
Bob
Ik heb ook een vraagje: je stelt vast dat ik VDJ gewoon via muis, klavier of touchpad bedien. Ik bedien'm via muis (wel zo handig) maar wat bedoel je met “klavier”? Piano? Dit kan ik niet volgen.
 

Posted Mon 03 Nov 08 @ 6:44 pm
REIGERHome userMember since 2008
Hi Bob,
thankx voor je reactie.
Met" klavier "bedoelde ik het toetsenbord Bob.
Dus je bediend VDJ dus enkel met de muis.En wat als je bv meerdere functies gelijk wil gebruiken,wat doe je dan.
Ik heb nl begrepen dat je ook sneltoetsen kunt bedienen via het toetsenbord,maar kan dat dan tegelijk met bediening met de muis?
dus maw kan je twee verschillende functies tegelijk bedienen ?(het ene met een sneltoets en tegelijk het andere met muis)
Me dunkt van niet(of misschien wel maar met kans op vastlopen van VDJ).
En volgens mij is het daarom dat ze die mixconsoles op de markt hebben gebracht;Zo kan je tegelijk verschillende functies van VDJ gebruiken omdat je dan toetsen (of toetsjes beter gezegd) en schuiven(schuifjes) ter beschikking hebt.
Maar ik heb begrepen dat je een "old school" DJ bent op dat gebied en die handel eigenlijk links laat liggen omdat de kwaliteit van zulk spul niet opweegt tegen een echte mengtafel!!!
Het feit is dat jou situatie volledig verschilt van de mijne, in het opzicht dat ik helemaal géén DJ ben(en waarschijnlijk ook niet ga worden).
Maar omdat ik wél als hobby veel met muziek bezig ben(koop al 18 jaar cdees,jaja legaal kopen),vind ik VDJ zeer plezant om hem hiermee in mekaar te spelen!
Natuurlijk zijn er al wel is feestjes,maar dat is dan onder vrienden,dus geen geldgewin, gewoon pinte pakke en goeie muziek op,dus daarom ben ik eigenlijk op zulke consoles gebotst.De situatie van de 300 mensen zonder muziek is inderdaad voor jou "not done" ,maar ik heb op vriendenfeestje géén reputatie te verliezen ,dus...
Maar het feit is en blijft dat VDJ een eenvoudige oplossing is (en waarschijnlijk ook daarvoor ontworpen),om op een zo eenvoudig en portable manier waar dan ook je feestjes te vergezellen.
Mede dank zij jou racties ben ik dan ook van plan van enkel het VDJ progamma aan te schaffen zonder enige console(is inderdaad geen kwaliteit),maar ook zonder analoog mengpaneel.
Bij vrienden staat toch steeds een versterker en boxen ,dus gewoon laptop inpluggen ,VDJ opstarten en feesten maar!
Het enige dat ik me nog wil aanschaffen(voor bij mij thuis) is een hoogkwalitatieve versterker en dito boxen(rest me natuurlijk nog het probleem van het kleine geluidverlies bij aansluiting laptop maar daar zal ik wel mee kunnen leven)
Toch nog even wat kleine vraagjes:wat is eigenlijk het verschil tss de VDJ versies.
We zitten nu bij de 5.? ,dat is dus recentste versie.
En die pro versie,is dat een versie die je ongelimmiteerd kan updaten via de VDJ site,zodat je steeds gratis de recentste versie beschikt?
Of heeft deze ook nog extra features?
Kan dit in Belgische winkels aangeschaft worden of enkel via de VDJ site?(en wat is de kostprijs).
Zo Bob,dat zijn effe weer genoeg(hopelijk geen overbodige)vragen.
ik wil je nogmaals danken voor jou gedeelde ervaringen met VDJ en alles daarrond(nogal véél daarrond eigelijk hé,sorry hoor). dit heeft er voor mij wel voor gezorgd dat ik een keuze kan maken van wat wél en niet voor mij van toepaasing is,en wie weet,misschien begint het zo hard te kriebelen dat ik oit toch nog ga DJen! (stel je voor seg)!
thankx en let me know
REIGER


 

Posted Tue 04 Nov 08 @ 8:57 am
Hi Reiger,
Vraag- en antwoordspel:

Dus je bediend VDJ dus enkel met de muis.En wat als je bv meerdere functies gelijk wil gebruiken,wat doe je dan?
Ik gebruik de muis om de normale functies te bedienen, songs te “draggen” etc.
Het “klavier” (weer wat geleerd!) gebruik ik om titels in te tikken en de search engine te gebruiken.
Muis en keyboard tegelijk met VDJ gebruik ik nooit; lijkt me ook vreselijk moeilijk met slechts 2 handen ter beschikking.

Ik heb nl begrepen dat je ook sneltoetsen kunt bedienen via het toetsenbord,maar kan dat dan tegelijk met bediening met de muis?
Van de sneltoetsen heb ik alleen een zelf-geprogrammeerde nodig om in de automix een eind te maken aan een nummer dat 't niet doet of op m'n zenuwen gaat. Voor die sneltoets heb ik 2 handen nodig, dus weer zonder muis.

En volgens mij is het daarom dat ze die mixconsoles op de markt hebben gebracht;Zo kan je tegelijk verschillende functies van VDJ gebruiken omdat je dan toetsen (of toetsjes beter gezegd) en schuiven(schuifjes) ter beschikking hebt.
"Schuifjes, toetsjes" hier begrijp ik weinig van :D. Ik had in een vorige thread een conversatie met Ewout over de consoles aangezien het mij als “old school” onduidelijk was waartoe die dingen dienden. Als ik het goed begrijp zijn de consoles er voor “new school” djs die geen zin of geld hebben voor een investering in een mengpaneel. Of het helemaal niet nodig vinden.

Mede dank zij jou racties ben ik dan ook van plan van enkel het VDJ progamma aan te schaffen zonder enige console(is inderdaad geen kwaliteit),maar ook zonder analoog mengpaneel.
Hier volgt een ervaring van mij, en misschien nuttig voor jou:
de zaak waar mijn vrouw draait, naast en boven mijn discotheek, is een kleinere (140 man) disco-bar waar voor de DJ niet zoveel plaats is. De laptop staat op een gedeelte van de bar. Wel goed afgeschermd met glas van het publiek, maar de machine op cooling-fan heeft er nét genoeg plaats en de plug van de kabel die naar het mengpaneel gaat steekt dus uit de koptelefoonaansluiting. Als je ervoor staat heb je de kans er tegenaan te stoten en dat gebeurde mij dan ook wel eens.
Mijn vrouw draait daar in het hoogseizoen en klaagt er niet over. Echter, soms kwam de sound er nog maar uit één kanaal uit en moest ze aan de plug draaien om weer 2 kanalen te krijgen. Ook zij springt heen en weer tussen bedienen en dj-en, dus er komen wel eens (vaak) stress-situaties voor..
Eind augustus gooi ik m'n discotheek dicht en ga voor de laatste 2 maanden v/h seizoen “naar boven”.
Die uitstekende plug (en het "af-en-toe gedraai" eraan) ging op m'n zenuwen en uit de threads hier begreep ik dat er ook geluidskaarten zijn die je via de USB kan aansluiten. Aan de zijkant van de laptop dus. Na veel gepraat en gezoek en gevraag op het Hollandse en ook op het Spaanse forum (wij werken aan de Costa Brava) bestelde ik tenslotte online een “Creative X-Fi 5.1. Soundblaster”. Die gaat via een USB naar het mengpaneel, er zit een volume draaiknop op, en jij zou hem dus ook kunnen gebruiken om het geluid direct van je PC/laptop naar je versterker te sturen. Wat me voor jou ook handig lijkt is dat je een volumeknop letterlijk bij de hand hebt en dus niet aan knoppen op je versterker of met de muis op je laptop hoeft te draaien.
Inclusief btw en express verzendkosten kwam het ding op 88 euro.
Dit is misschien iets voor jou: geen playmobiel en geen megpaneel maar een goede professionele geluidskaart. Geen geluisverlies, in tegendeel, geluidsverbetering.

Toch nog even wat kleine vraagjes:wat is eigenlijk het verschil tss de VDJ versies.
Als je VDJ PRO koopt worden de daarop volgende versies gewoon beter of er worden bugs uitgehaald.
Bijvoorbeeld, in de 5.1 zitten nieuwe ontwerpen die mij goed van pas komen als “automix dj”.
Wat er wel of niet bij de versies zit die je gratis kunt downloaden bij aanschaf van een fisherprice kastje of ook een Denon, heb ik geen verstand van. Het zijn oudere versies die niet up-to-date zijn en die je al helemaal niet kunt updaten.

Kan dit in Belgische winkels aangeschaft worden of enkel via de VDJ site?(en wat is de kostprijs).
Wat winkels betreft heb ik geen idee.
Gewoon via de site bestellen en met visa betalen. Dat is het handigste. Ik wilde VDJ Pro ook eerst op CD, maar op het forum hier overtuigde men mij dat het downloaden toch echt wel handiger en ook nog eens 10% goedkoper is (rond 25/30 euro). Ik was eerst een beetje huiverig, maar het is dus allemaal perfect gegaan. De prijs is in dolars, 299 geloof ik, dus in euros hangt het van de koers af. Reken met 250 €.
Als er een nieuwe versie komt vertelt Ewout je dat bovenaan het forum en je kunt meteen downloaden, op je laptop én op je desktop.
Succes en kom terug met het “PRO-user icoontje”!
Bob
 

Posted Tue 04 Nov 08 @ 8:04 pm
REIGERHome userMember since 2008
Helaba Bob,
weer bedankt voor de okidoki uitleg!
Ik had er zelf ook al is aan gedacht aan z'on externe geluidskaart,maar was er toen nog niet volledig uit over het al dan niet van de playmobiel console(die ook een geluidskaart bevat).
Nu weet ik natuurlijk ineens welke ik eventueel met een gerust hart kan aanschaffen(bespaart mij wel wat genetwerk uit,thankx Bob)!
(maar waarom een 5.1 kaart,dat is toch surround niet,...moet je hem daarna stereo aanvinken in de instellingen?)
De optie van die volumeknop is indeed wel handig en praktisch!
Toch nog effe over VDJ PRO,
Als ik die pro versie aanschaf,geniet ik dan levenslang van elke update die in de toekomst uitkomt?m.a.w. als over 2 jaar de versie 7 uitkomt,kan ik die dan als VDJ PRO bezitter gratis downloaden? (en zo gratis een update doen van mijn PRO pakket).
Zo ja,dan is het wel een aankoop waard me dunkt.(250 Euro is veel voor even,maar niet op een heel leven).
Het enigste wat je alsnog zou moeten heraankopen met de tijd is een nieuwe laptop met up to date software om VDJ te laten draaien(of heb ik het hier mis?)
Ik neem aan dat als ik de VDJ PRO versie van het net download,dat deze in een map op mijn computer terecht komt,zodat ik deze ook op een schijf (cd rom) kan branden.
Maar wat als bv. mijn pc crashed en ik een format c moet maken en de gegevens van de cd rom bijvoorbeeld beschadigd zijn?(naar het schijnt kunnen data gegevens die je zelf op schijf gebrandt hebt na een tijd verdwijnen).
Kan ik dan door een license nummer of iets dergelijks door te geven via de site alsnog terug aan de PRO versie komen(gratis uiteraard)?
Dit is natuurlijk allemaal in het slechtste geval ,maar het moest je maar is overkomen hé.
Tja Bob,mijn vragen blijven maar komen,maar als je iemand over de streep wil trekken ...Rome isn't built in one day.
En nu nog puur uit nieuwsgierigheid:wat is eigenlijk jou muziekale smaak Bob,welke stijl en artiesten kunnen jou beroeren?
Geef me is een paar namen Bob,want laat ons eerlijk zijn,dat is toch ook wel waar VDJ voor staat:SPREAD THE MUSIC!!!!!!!
Adios amigo en alvast bedankt voor de welkome reacties
REIGER

 

Posted Wed 05 Nov 08 @ 7:48 am
Hoi Reiger,
Op het moment is het nog zo dat je VDJ Pro "voor de rest van je leven" kunt upgraden. Ewout schrijft ergens dat het misschien een keer zal veranderen, maar daar gaan we maar even niet van uit.
Als je comp crasht kun je VDJ PRO weer onieuw instaleren. Je hebt sowieso 2 licenties. Het is allemaal een stuk makkelijker en duidelijker dan het op het eerste gezicht schijnt. Ik had aanvankelijk ook mijn bedenken "zal het wel goed zitten" en "stel nou dat....." maar zo gauw je eenmaal geregistreerd bent, loopt het geheel op rolletjes.
Je kunt zelfs via dit forum en via het bovenstaande download center direct nieuwe versies downloaden, ook als je comp gecrasht is.
Een nieuwe laptop zou ik pas kopen als je huidige naar de knoppen is. Als er "bomen op je scherm gaan groeien" (gebeurde mij met m'n erste Acer na drie jaar dag-in-dag-uit draaien) is het tijd voor een nieuwe.
Wat mijn persoonlike smaak qua muziek betreft: het is niet alleen wat ik zelf leuk vind, het is ook wat de mensen leuk vinden en vooral muziek waarbij ze uit hun bol gaan. Dat beinvloedt je persoonlijke voorkeur.
Daar hebben we het wel eens een andere keer over, anders zit ik morgen nog te tikken.

Bob
 

Posted Wed 12 Nov 08 @ 3:14 pm
REIGERHome userMember since 2008
Hoi allemaal,
effe terug van weggeweest.
Nieuwe stereoset aangeschaft (huiskamer set ).
Heeft wel mijn budget volledig verslonden!

Ik wou toch nog even reageren met de melding dat mijn 20 dagen versie van VDJ5 regelmatig vastliep.(scherm volledig geblokkeerd,of geen nummers kunnen inladen,of bij bediening van functies haperingen met geluid,...)
Ik wil hier niet mee zeggen dat het programma niet deugd, maar dat het gewoon veel vergt van je computer.

Ik las hier al geregeld strubbelingen met VDJ en volgens mij worden die grotendeels opgelost door enkel VDJ op je laptop te draaien(dus geen e mail,virusscanners,spelletjes,...).

Voorlopig zal ik het dus zonder VDJ moeten stellen,maar met nieuwe hifi set(versterker en speakers).
indien intresse welke set ik aangekocht heb:
zie Audioforum(internetsite)dan ga je naar forum,newbe corner in audio,onderwerp wie gidst mij door versterker en luidsprekerland,problemchild.
Daar kan je lezen waar ik de hele tijd mee bezig was(indien geintresseerd)
Toch dank ik alle personen die mij de nodige info verstrekten,ooit komt VDJ terug op men weg(effe recupereren nu,men cente dan toch!)

thankx & greetz
REIGER

 

Posted Wed 19 Nov 08 @ 1:09 pm
REIGER wrote :
Ik las hier al geregeld strubbelingen met VDJ en volgens mij worden die grotendeels opgelost door enkel VDJ op je laptop te draaien(dus geen e mail,virusscanners,spelletjes,...).


Nou, Reiger, dat klopt niet helemaal. De strubbelingen waar jij het over hebt lees je hoofdzakelijk bij no-licence users en bij mensen die het geheel met het Hercules speelgoed hebben verbonden. Een piraten-versie is nooit goed van wat voor 'n merk dan ook en over Hercules hadden we het al. Ook Ewout schrijft dat het ding niet professioneel is en gewoon leuk voor thuis.
Ik heb zelf eerst met de VDJ demo versie ge-expirimenteerd en het enige dat me meteen opviel was dat het geluid beter ! werd. Andere probleempjes die opdoken waren m'n eigen fout en/of het niet-doorlezen van het users manual en gewoon maar draaien onder het motto van "God zegene de greep."

Verder draaien we met 2 laptops in 2 zaken. Beide computers zitten vol met e-mail, messengers, Panda anti-virus, en uiteraard spelletjes. Als het rustig is in de zaak speel ik voortdurend "free cell" kaartenspel, Nederlandse naam weet ik niet. Daardoor is nog nooit een computerge crashed.

Wat overigens wel een crash veroorzaakte was het Norton anti-virus dat soms gratis meegeleverd wordt of dat een goedbedoelende leverancier je op proef installeerd. Tot we dat in de gaten hadden en dus des-installeerden, stonden 200 man een paar maal zonder muziek.

Pandawerkt perfect en die 50 euro per jaar is ook nog wel op te brengen.

Gefeliciteerd met je nieuwe hi-fi installatie en veel plezier ermee.

Bob
 

Posted Wed 19 Nov 08 @ 8:12 pm


(Old topics and forums are automatically closed)