Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: voorbeluisteren.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

sjir111Home userMember since 2008
Hee mensen,

Ik heb een tijdje terug de demo versie van virtual dj gedownload en ik vind het een fijn programma. ik denk erover om een licentie te kopen, maar ik had wel nog wat vragen. ik ben niet professioneel ofso ik doe het gewoon voor de lol. ik draai soms in een best grote kroeg en ik draaide gewoon plaatjes achter elkaar dus niks mixen ofso. nu wil ik wat experimenteren met mixen enzo, dus ik wou virtual dj mss gebruiken. Het probleem is dat als ik thuis wat wil oefenen, ik de liedjes niet kan luisteren via de koptelefoon omdat ik geen geluidskaart daarvoor heb, maar nu zag ik op een site staan dat je ook een stereo splitter kan gebruiken. Wat kan ik dan beter doen, zown stereo splitter kopen of een nieuwe geluidskaart. het is alleen voor thuis met de laptop wat te oefenen enzo en ik heb ook alleen een laptop en geen extern apparaat. bij die kroeg kan ik hem gewoon de koptelefoon insteken enzo, dus het is alleen nodig voor thuis wat te proberen enzo..

Alvast bedankt,
Sjir
 

Posted Tue 28 Oct 08 @ 6:41 am
Een stereo splitter is bijna net zo duur als een 5.1 geluidskaart. Het nadeel van een splitter is ook dat je dan mono hebt. Stereo splitters kun je kopen bij de betere hifi zaken, of kun je online bestelen (wil je een link laat het dan even weten). Ik raadt echter aan om een 5.1 usb geluidskaart aan te schaffen, een Hercules dj console of rmx. Wel wat duurder maar dan heb je wel stereo, het is makkelijer in te stellen en in het geval van de consoles heb je je muis minder nodig en kun je meer dingen tegelijk doen.
Ewout
 

Posted Tue 28 Oct 08 @ 12:17 pm


(Old topics and forums are automatically closed)