Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Master tempo / Keylock

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo allemaal!

Het is toch iets wat ik niet helemaal begrijp, maar zou er wel graag gebruik van maken; Master Tempo/Keylock.
Deze functie zit al een tijd op VDJ, maar heeft in mijn beleving nooit echt goed gewerkt. Inmiddels zijn we een hele tijd verder en begin ik me redelijk te ergeren aan het vals worden van platen wanneer je zonder Master Tempo/Keylock de Pitch Bend gebruikt.

Ik ben nu een beetje aan het rommelen met de Master Tempo/Keylock, maar ben nog steeds niet tevreden met het resultaat. Wat ik vooral merk is dat bijvoorbeeld een klap van een beat niet mooi meer klinkt, heel soms tikt en je hoort duidelijk dat de plaat niet vloeiend speelt (al is het slechts een nano seconde). Ik weet hoe de Pioneer CDJ-1000's met de Master Tempo klinken en dat is kwalitatief echt enorm veel beter dan wat ik nu hoor met mijn VDJ configuratie. Moet toch ook kunnen met de PC/laptop, toch?

Het is wel zo dat ik nog steeds gebruik maar van VDJ 4.3r12, omdat ik de stap naar v5 nog niet durf te maken. Mijn thuis PC ga ik binnenkort inrichten voor v5 om het te testen.

Ondanks dat werd er altijd gezegd dat het te maken had met de kracht van de PC, maar inmiddels maak ik gebruik van een Core 2 Duo P7350 (2.0Ghz) en 3 GB intern geheugen. daar mag het dus ook niet aan liggen.

Verder maak ik gebruik van een M-Audio Fast Track Pro (usb) geluidskaart. Soms heb ik het idee dat het aan de kaart ligt, maar heb er geen verklaring voor.

Ik ben eigenlijk opzoek naar mensen die zorgen enkel (bovengenoemd) probleem werken met de Master Tempo/Keylock en zoja; ben ik heel benieuwd naar de settings, tips en andere leuke dingen :)

Even nog wat settings van mij:

Performances:
Presets: 2e van links
Latency: 512ms
(verder alle standaard settings van de preset)

Alvast bedankt!


Robin
 

Posted Wed 22 Oct 08 @ 11:59 pm
In het general forum staat er een recente goede thread over. Wil je de beste geluidskwaliteit halen, dien je de slider helemaal naar rechts zetten. Dit blijkt echter voor de meeste usb geluidskaarten niet goed te werken en met firewire geluidskaarten wel. Als ik de post vind post ik wel even een link.
Ewout
 

Posted Thu 23 Oct 08 @ 12:26 pm
Hey Ewout,

Thanks voor je reactie. Wanneer ik de slide naar rechts zet, merk je dat mijn configuratie het niet trekt. Eigenlijk had ik niet verwacht dat de USB verbinding ermee te maken zou kunnen hebben, maar is iets om uit te zoeken. Apart trouwens dat er eigenlijk vrij weinig echt GOEIE informatie is over dit soort dingen. Kwaliteit staat bij mij heel hoog ipv. 'installen en hèè.. hij doet het!' Ben ook blij met jou hier op het forum voor dit soort dingen!

Tis wel een reden voor me om verder te kijken voor een andere geluidskaart/controller+geluidskaart-in-1. Dat is iets waarin ik me nog moet verdiepen. Punt is, is dat een firewire geluidskaart weer een stukje duurder zijn en ik vind ruim 350 euro iets teveel geld om het alleen maar te testen.

Mocht je de threat tegenkomen, ben ik benieuwd (kon 'm zo snel niet vinden)

Groet,


Robin
 

Posted Fri 31 Oct 08 @ 11:58 pm
Na veel testwerk met diverse professionele geluidskaarten (usb 2.0, firewire 800 en intern), verschillende computers (laptops en desktops) tot en met een dikke quad-core en 4 gB RAM toe, moet ik concluderen dat mogelijk het algoritme nog veel te veel RAM gebruikt voor real-time stretching. Sommige software-programmeurs zijn er simpelweg nog niet goed in geslaagd om dit probleem te verhelpen. Het ligt dus niet aan de data-snelheden van USB 2.0, Firewire 400/800 of PSI. Grootste probleem is op dit moment RAM. Consumenten versies XP en Vista zijn 32bit, alsmede de meeste drivers van hardware. Limiet van 32bit aan RAM is 4gB, welke ook in veel gevallen niet volledig (kunnen) worden gebruikt. Binnenkort test ik een 64bit versie van XP, met aangepaste harware om te kijken of RAM werkelijk het probleem is.
Is dit niet het geval, dan zal het algoritme in de software moeten worden doorontwikkeld door de fabrikant.

Robin, je tweede opmerking; "de klap van de beat". Zoals je wellicht zult weten, stapelen veel (dance)producers hun geluiden. Vooral om een bijvoorbeeld een vetter bassdrum te krijgen worden twee (soms meer) van die samples over elkaar heen gezet. Maar als die twee geluiden exact op elkaar liggen zal de sound niet veel vetter worden; nee, pas als de de kick net iets verschoven ligt over de ander, zal het effect groot zijn. Bij afspelen op normaal tempo (of sneller) klinkt alles prima, maar bij vertragen zullen die twee kicks nog verder uit elkaar komen te liggen en dat hoor je dus....


Vriedelijke groeten van KD
 

Posted Sat 22 Nov 08 @ 9:02 am


(Old topics and forums are automatically closed)