Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hercules MP3 Console (VDJ reageert soms traag)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Als ik een tijdje zit te draaien met mijn console wil het soms nog wel eens gebeuren dat alles opeens gaat haperen in Virtual DJ, ook gebruikt het programma dan opeens heel veel CPU.

Voor ik de console had aangeschaft en nog met de demoversie werkte had ik hier nooit last van.
als ik een ander nr op het deck sleep is het probleem plotseling verholpen, maar dit is natuurlijk geen oplossing,
in alternatieve mix-programma's (zoals Traktor) heb ik hier geen last van.

Omdat ik niet wil overstappen op een ander programma hoor ik graag of hier een oplossing voor is,
ik heb de laatste drivers van mijn geluidskaart en console geïnstalleerd en beschik over de laatste versie van DirectX,
ook staan er geen cpu-vretende achtergrond processen aan zoals virusscanners en is mijn pc virusvrij.

Het probleem lijkt zich vooral voor te doen wanneer ik veel met de faders schuif, hopelijk is het geen hardwarematig probleem.

Kan iemand me helpen?

Mijn systeem specs:

Intel Pentium 4 (1.5ghz)
768mb RAM
Beschikbare hd ruimte: 8 van 80gb
 

Posted Sat 11 Oct 08 @ 4:00 am
Niemand die me kan helpen?
 

Posted Fri 17 Oct 08 @ 5:12 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Je hebt nog geen 1 Gb ram is wel te weinig om virtual te laten draaien zenne.
mocht je 2 Gb hebben met je pentium 4 zal het wel draaien.
maar verwacht dan nog geen wonderen zenne


ik draai met deze laptop (zo'n 5 feestjes per maand)
Met deze kan ik zeggen het loopt soepel zonder vertragingen en zo veel meer.


Technische Informatie:
Maya 44
De MEDION® AKOYA® MD 96640
Premium Entertainment Notebook
• Authentieke Windows Vista® Home Premium
• Intel® Core™ 2 Duo-processor T5550
(1.83 GHz, 2MB L2 Cache, FSB 667 MHz)
• Groot 3 GB werkgeheugen
• NVIDIA® GeForce® 9300M G
• HDMI uitgang
• Geïntegreerde VGA webcam met microfoon
• 320 GB opslagcapaciteit
• ...en nog veel meer
 

Posted Sun 19 Oct 08 @ 3:11 am
Dan kan ik dus al snel aan een ander moederbord denken + geheugen, want dit moederbord heeft alleen maar SD-RAM sloten.
 

Posted Sun 19 Oct 08 @ 6:27 am
Het is inderdaad mogelijk dat je geheugen de bottleneck is. Zodra het haperen optreedt, kijk dan eens in de task manager hoeveel geheugen je pc gebruikt. Als je pc meer dan 768MB nodig heeft zal deze de data naar de harde schijf gaan swappen, hierdoor wordt je pc heel traag. Zeker als je harde schijf niet gedefragmenteerd is (Je hebt namelijk nog maar 10% vrije ruimte). Tip: defragmeneer je harde schijf en controleer het geheugen gebruik tijdens het haperen.
Ewout
 

Posted Sun 19 Oct 08 @ 7:46 am
-edit-
 

Posted Sun 19 Oct 08 @ 3:49 pm
Mijn schijf heb ik pas geleden al defragmenteerd en tijdens het draaien schiet het cpu gebruiks soms maarzo omhoog, zo gebruikt mijn systeem maar 5%, 10 seconden later opeens 100%!!

Ik snap er niks van, misschien toch maar een 512 module erbij proppen

 

Posted Sun 19 Oct 08 @ 3:50 pm
Tijdens het laden van een nummer schiet de cpu inderdaad omhoog. Als het laden klaar is zakt de cpu meter weer. Daarom is het ook aan te raden (Speciaal op wat oudere pc's met weinig geheugen) om je nummers vooraf te laten analyseren.
Kijk ook eens in de Performance thread. Dit is een sticky thread in het general forum, hierin staan een hoop tips.
Ewout
 

Posted Mon 20 Oct 08 @ 11:07 am
Vooraf analyzeren? hoe doe ik dat?
 

Posted Wed 22 Oct 08 @ 7:11 am
stefvvPRO InfinityMember since 2006
hey,
het analyseren bedoelen ze hier wanneer je nieuwe nummers hebt deze nog geen bpm heeft, wanneer je deze dan laat analyseren kent hij de "gegevens" van het nummer, zoals de bpm, tijd enz.

Wat mijn bevindingen zijn wat de cpu verlagen betreft, het uitschakelen van achtergrondprogramma's zoals virusscanners, messenger, het zoeken naar netwerken, en zovele andere, doet de cpu ook al dalen.

Ik heb nu een vrij zware laptop met een duo processort7250,250 gb hd,en 3 gb memory, en toch zie ik bij het laden van gekende nummers mijn cpu zeer fel omhaag gaan, wat denk ik normaal is, en je dus zoals ik hierboven reeds zei, je dit kan beperken door achtergrondprogramma's uit te schakelen.

grtz
 

Posted Wed 22 Oct 08 @ 9:15 am


(Old topics and forums are automatically closed)