Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Overweeg om te kopen maar heb alleen maar ellende met de trialversie

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hoi,
misschien dat iemand me kan helpen ik overweeg om vdj pro te kopen heb dus een trialversie gedownload
maar dat gaat voor geen meter ik werk met een laptop specs core2duo 2.5mhz 4gig ram nvs320m nvidia 256mb videokaart ext.hdd en een externe m-audio geluidskaart (solo) besturing vista bussiness sp1 de problemen zijn vob files waarvan het geluid soms goed is maar negen van de tien keer is het geluid niet om aan te horen terwijl het in wmp11 gewoon goed speelt dus wel de juiste codecs aanwezig heb ook in config vob omgezet naar wmpcodec ipv de standaard videocodec daarnaast loop het progamma regelmatig vast bij het spelen van mp3 bestanden soms draait het even goed en dan is ineens het geluid niet meer om aan te horen als ik dan naar config ga de slider van de performance terug haal
is het geluid weer even goed en dan is het heel snel weer slecht ik heb de latency op auto staan in config by the way en in de m-audio config op 512 de main audio gaat via m-audio voorluisteren via de onboard kaart alle laatste drivers zijn geinstalleerd ik krijg het idee dat dit progamma instabiel is of conflicteert met m-audio interface misschien ligt het aan vista ik weet het niet ik werk ook met ableton en dat gaat feilloos een heel verhaal misschien doe ik iets verkeerd als het progamma ziet het er goed uit dus graag hulp bijvoorbaat dank
 

Posted Wed 08 Oct 08 @ 4:33 am
Het probleem is waarschijnlijk dat je 2 geluidskaarten gebruikt. Dit geeft vaak problemen, omdat die M audio kaart een veel lagere latency heeft dan de ingebouwde kaart. Om uit te sluiten wat het probleem is: Zet de slider in het performance menu eens op "Fastest" en gebruk alleen de interne geluidskaart (start je laptop op zonder de m audio kaart). Kijk of het dan wel goed werkt. Doe dan hetzelfde voor de maudio kaart en disable de ingebouwde geluidskaart in het Windows hardware menu. Lees ook de sticky in het general forum over de performance optimalisatie.
Het slechte geluid bij het afspelen van vobs komt meestal door een slechte codec. Download en installeer het k-lite codec pack, of installeer power dvd. Het is niet aan te raden om de instelling van vobs op "Windows media player" te zetten.
Ewout
 

Posted Wed 08 Oct 08 @ 3:42 pm


(Old topics and forums are automatically closed)