Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mijn ervaring met Virtual Vinyl en ICDX na 6 maand grondig testen en gebruiken.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik begin meer en meer gebruik te maken van een computer gestuurd systeem voor mijn DJ opdrachten.
(even wat achtergrond, ik speel al meer dan 12 jaar op professionele basis in danscafe's en fuiven)
En toegegeven PC biedt echt wel een hoop voordelen.
maar ik moet bekennen dat ik me toch niet helemaal zeker voel met Virtual Vinyl.

Ik gebruik nu Virtual Vinyl met een Toshiba Laptop p200 (intel T7500, 2mb ram, vista 32bit) gestuurd door 2 icdx'n op een pioneer 800 mengtafel. ik heb deze setup 6 maand geleden aangeschaft aangezien ik toch behoefte had aan nieuwe CD spelers, en ik dacht dan maar ineens voor USB controllers te gaan, zodat ik deze technologie mee kan volgen.

Ik begin stilletjesaan spijt te krijgen van deze setup. Ik heb alle aanwijzingen die ik in forums en dergelijke heb gevonden opgevolgd (UAC afgezet, en dergelijke,...) en toch krijg ik het hele programma niet op dergelijke wijze stabiel dat ik er mij veilig op voel.

1) Vooreerst cracht elk optreden virtual vinyl welgeteld 1 keer. (tot nu toe altijd in het begin van de avond)
Gewoon zonder enige aanleiding is het programma weg, zonder waarschuwing.
Niet eens een crashrapport, of een recover toets... neen, gewoon programma weg....
(ik denk dat vooral gebeurt als iets wil opzoeken. ik heb ESC geprogrammeerd als mijn opzoektoets. Dus ik druk die in en dan kan ik meteen een liedje intikken en zoeken.)
Gisteren heb ik dit weer voorgehad, iets na 22.00uur, daarna heeft het programma wel zonder ophouden gedraaid tot 5uur smorgens.
(dat is dan weer wel positief, maar jullie begrijpen waarschijnlijk ook dat ik me niet echt veilig voel als je steeds je avond zo moet beginnen)