Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Mijn ervaring met Virtual Vinyl en ICDX na 6 maand grondig testen en gebruiken.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik begin meer en meer gebruik te maken van een computer gestuurd systeem voor mijn DJ opdrachten.
(even wat achtergrond, ik speel al meer dan 12 jaar op professionele basis in danscafe's en fuiven)
En toegegeven PC biedt echt wel een hoop voordelen.
maar ik moet bekennen dat ik me toch niet helemaal zeker voel met Virtual Vinyl.

Ik gebruik nu Virtual Vinyl met een Toshiba Laptop p200 (intel T7500, 2mb ram, vista 32bit) gestuurd door 2 icdx'n op een pioneer 800 mengtafel. ik heb deze setup 6 maand geleden aangeschaft aangezien ik toch behoefte had aan nieuwe CD spelers, en ik dacht dan maar ineens voor USB controllers te gaan, zodat ik deze technologie mee kan volgen.

Ik begin stilletjesaan spijt te krijgen van deze setup. Ik heb alle aanwijzingen die ik in forums en dergelijke heb gevonden opgevolgd (UAC afgezet, en dergelijke,...) en toch krijg ik het hele programma niet op dergelijke wijze stabiel dat ik er mij veilig op voel.

1) Vooreerst cracht elk optreden virtual vinyl welgeteld 1 keer. (tot nu toe altijd in het begin van de avond)
Gewoon zonder enige aanleiding is het programma weg, zonder waarschuwing.
Niet eens een crashrapport, of een recover toets... neen, gewoon programma weg....
(ik denk dat vooral gebeurt als iets wil opzoeken. ik heb ESC geprogrammeerd als mijn opzoektoets. Dus ik druk die in en dan kan ik meteen een liedje intikken en zoeken.)
Gisteren heb ik dit weer voorgehad, iets na 22.00uur, daarna heeft het programma wel zonder ophouden gedraaid tot 5uur smorgens.
(dat is dan weer wel positief, maar jullie begrijpen waarschijnlijk ook dat ik me niet echt veilig voel als je steeds je avond zo moet beginnen)
Nochthans staat er in de bugfixes lijst van v5.2 dat de crash tijdens de search zou opgelost moeten zijn, of wordt hier een andere bugfix mee bedoeld?

2) Er is iets met de ICDX controllers als ik de platters gebruik op bepaalde momenten. Het gebeurt dat soms dat alle lichtjes van de loopindicator oplichten als ik de platter gebruik. Als virtual vinyl niet in safe mode staat, verspringt ook heel het nummer een minuut verder ofzo met een scratch geluid bij. Ik heb nochthans gelezen dat Safe mode beter afstaat als je controllers gebruikt, doch ik laat em liever op want dan verspringt mijn muziek niet. Een overtuigend gevoel geeft dit echter niet.

3) Wat ook raar is, Als je Cue points toewijst (en bij de ICDX kan je er drie per nummer toewijzen, war overigens zeer bruikbaar is) en daarna 1 van de cue points aanspreekt, dan wordt de play button ook meteen de stutter van jou laatst gebruikte cue point. Dit is een zeer handige feature, ware het niet als die behoorlijk zou werken.
Het is namelijk zo dat in vele gevallen, de stutter zonder enig aanwijsbare reden, een halve beat voor of na uw cue point start.
het is niet bij alle liedjes zo, maar het gebeurt toch zeer dikwijls. Numark al voor aangeschreven, nooit antwoord op gekregen...

4) En dan de Bleep functie in de laatste nieuwe release... Die snap ik helemaal niet. Als ik de bleep switch gebruik, dan speelt de MP3 gewoon reverse, maar met de geluidsfader naar beneden (zonder geluid dus). als ik de switch loslaat speelt de Mp3 weer met geluid op vanaf het punt tot waar hij achterwaards is gedraaid... Waar is dat nu goed voor???
Bleep function houdt in; dat bij inschakelen van de funcite de MP3 achterwaards moeten spelen met geluid op, en bij loslaten de Mp3 moeten spelen vanaf het punt waar het liedje normaal had gezeten indien je gewoon de speler in vooruit had laten staan.
Werkt dus niet he?....

5) En dan die Skins: Waarom kunnen ze nu niet gewoon grondig geteste skins voor alle mogelijke resoluties uitbrengen? Ik wil niet zelf programmeren of Skin Resizen... Ik wil draaien, met een overzichtelijke en functionele GUI voor mijn neus. Snappen de ontwikkelaars dat nu niet?
Ik heb een laptop met 1440*900 en een desktop met 1680*1050. Probeer voor die laatste maar eens een degelijke skin te vinden, en dan nog 1 zonder foutmelding dat je logo er niet in past... ik wens je veel geluk, want ik heb er nog geen gevonden na al die tijd... Vrij frustrerend is dat...

6) Ik heb tijdens mijn aankoop 1 ICDX terug moeten sturen naar de winkel omdat deze gewoon uitviel als ik die aansloot op een computer (was een transformator probleem). Bij deze vervanging (in garantie) is er aan die nieuwe ICDX de Cue toets die nooit echt prettig heeft gereageerd, Ik heb deze echter niet meer teruggestuurd omdat ik mijn andere CD spelers had weggedaan, en niet meer zonder de ICDX kon. maar dat is een hardware problem, maar het vertelt wel veel over de bouwkwaliteit van de ICDX.

Laat ik nu niet te negatief zijn over de ICDX. Qua CD speler zijn deze dingen echt wel sterk. Ik ben nochthans gewoon om steeds met Denon en Pioneer CD's te werken, en ik ben niet beschaamd om toe te geven dat deze ICDX'n echt goed presteren.. Zelf mijn DJ collega's hebben deze dingen ook al aan de tand gevoeld, en gaven ook toe dat ze lekker werken. Maar die bouwkwaliteit he?... Die schrikt waarschijnlijk veel van mijn collega's af.

Je richten tot de helpdesk van numark voor al deze problemen helpt gewoon niet, ze antwoorden niet eens.
Vandaar dat Ik sterk begin te overwegen om de Virtual Vinyl en de ICDX'n te verkopen, en de pioneer 400's aan te schaffen met Serato SSL erbij. Ik hoor van collega's dat die setup veel betrouwbaarder is en dat de support echt wel beter scoort.
Of moet ik alsnog aannemen dat er beterschap in zicht is...?

om op een positieve noot te eindigen, mijn huidige setup laat wel mixen toe die in de vinyl en/of cd omgeving echt wel onmogelijk zijn... Virtual Vinyl is op dat vlak echt wel een geweldig hulpstuk in mijn werk... Alleen die betrouwbaarheid... Ik wou dat dat echt ok werd....
 

Posted Sat 27 Sep 08 @ 4:11 pm


(Old topics and forums are automatically closed)