Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Enkele vragen over playlist, time en mappers.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

Ik ben me nog steeds aan het oriënteren met VDJ.
Nu heb ik hem een paar keer mee gehad op een klus en ben er goed over te spreken.
Maar, ik loop tegen een klein probleempje aan.
Ik heb een mappenstructuur aangemaakt met daarin muziek.
Nu gebruik ik de playlist niet omdat ik helemaal gek word van dat beeld wat er steeds niet is als ik het nodig heb.(ik wil geen muis gebruiken, Ik heb twee DN-HS5500)
Nou weet ik ook wel dat je dit vast kunt zetten en zo groot kunt maken als je zelf wil, maar dat mis ik een hoop info die ik in de IDtag heb ingevuld als ik aan het zoeken ben.

Dus ik gebruik de sidelist als lijst om mijn nummers uit te spelen in plaats van de playlist omdat ik dan wel over de hele breedte van het beeld mijn info uit kan lezen.
Nu loop ik tegen het volgende aan, als de nummers gespeeld zijn gaan ze niet vanzelf uit deze lijst maar worden wel gemarkeerd als gespeeld.
Is er ook een manier om ze toch automatisch te laten verwijderen uit deze lijst als ze al zijn afgespeeld?
Of kunnen de playlist en de sidelist van plaats verwisselen?

Ook vraag ik me af hoe het kan dat niet bij elke plaat de tijd is ingevuld.
Moet ik de tracks eerst laten scannen of zo?

Ook hoop ik dat er snel een mapper voor de HS5500 komt.
Of is er een stukje software dat ik zelf iets kan maken wat alle functies op mijn spelers ondersteund?
Ik heb nu een zelfgemaakte MIDI map gemaakt maar heb nu geen display, verlichting of draaiende platter.
De knopfuncties in de map die al in versie 5 zit bevalt me niet voor de volle 100%, dus had ik ze graag een beetje aangepast vandaar deze vraag.
Andere mensen schijnen ook instaat te zijn om een mapper voor hun controller te maken.

Hoor graag van jullie

Groet René

 

Posted Fri 26 Sep 08 @ 12:17 pm




 

Posted Sun 28 Sep 08 @ 4:29 pm
Wat je beschrijft is precies het verschil tussen de playlist en de sidelist. Nummers verdwijnen uit de playlist zodra je het numemr naar een deck sleept en uit de sidelist niet. Je kunt dit wel oplossen door een sneltoets te maken voor het laden, die tegelijkertijd het nummer ook uit de lijst verwijderd.
De tijd verschijnt pas nadat de songs gescand zijn. Hoe je dit kunt doen vind je in de handleiding. De 5500 wordt native ondersteund door VDJ, hierbij zijn de meeste knopen juist ingesteld. Hopelijk komt er voor de 5500 net zon goede maper uit als voor de 4500.
Ewout
ps, draaien op een feest met de demo versie? Hopelijk zien we je snel als full version user
 

Posted Mon 29 Sep 08 @ 12:13 pm


(Old topics and forums are automatically closed)