Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ 5.2 Pro probleem..

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

maulibuHome userMember since 2008
Na een lange tijd met VDJ 4 te hebben gespeeld ben ik een week geleden overgestapt op 5.2 Pro (de Behringer BCD3000 is onderweg).

Alleen als ik nu naar mijn lijst met muziek kijk, is er bij veel mp3's geen titel of artiest meer zichtbaar(?). Als ik zoek op de titel of artiest komt de juiste plaat wel naar boven, maar nog steeds zonder de informatie. (Dit probleem heb ik nooit met VDJ 4 gehad.)

Wat doe ik fout?
 

Posted Thu 25 Sep 08 @ 1:38 pm
maulibuHome userMember since 2008
Bedankt voor jullie reacties! En ja, er zat niets anders op dan handmatig de info nogmaals invoegen.

Probleempje 2: Ik heb het idee (weet het eigenlijk zeker) dat al mijn mp3's te langzaam worden afgespeeld terwijl de pitch in het midden staat... Hoe ga ik dit oplossen? (zonder de pitch bij elk nummer te verzetten)
 

Posted Sat 27 Sep 08 @ 3:07 pm
Als je de pro versie hebt, vul dan even je serie nummer in in je profiel.
Ewout
 

Posted Mon 29 Sep 08 @ 12:01 pm
Begrepen, Ewout.
 

Posted Mon 29 Sep 08 @ 6:46 pm
maulibuHome userMember since 2008
Want??? Waarom zou ik een serial kopen voor iets waar bugs in zitten?

Koop jij een tv die het niet doet?
 

Posted Tue 30 Sep 08 @ 12:49 am
Je zou een serie nummer kunnen kopen om zo Virtual dj de mogelijkheid te geven ontwikkelaars te betalen om het product beter te maken.

Ik weet niet of jij een baantje hebt, maar volgens mij wil jij ook graag voor betaald worden voor het werk dat je doet. Hetzelfde geldt voor software ontwikkelaars, denk daar eens aan als je illegale software gebruikt.

Daarnaast zijn ook niet alle tv's ok. Kijk maar naar het nieuws bericht van een aantal weken geleden over Phillips: duizenden tvs moeten terug naar de fabriek om hersteld te worden. Hetzelfde doet VDJ: er komen regelmatig updates uit om fouten op te lossen.
ik denk dat jij geen enkel software pakket gekocht hebt, want er bestaat geen software die foutloos is.

Ik draai zelf al sinds 2003 met VDJ (aantal keren per week, zelfs op behoorlijk grote feesten) en ik heb slechts 1 keer een crash gehad, dit kwam door een Mp3 die tijdens het kopieren corrupt was geraakt. Er zijn duizenden VDJ gebruikers die dit pakket zonder enig probleem gebruiken. Dus misschien ligt het wel aan die versie die je gebruikt.
Ewout
 

Posted Tue 30 Sep 08 @ 12:04 pm
maulibuHome userMember since 2008
Opzich zit er wat in, dat software gekocht moet worden wil het ontwikkeld kunnen worden. We kunnen er een discussie over gaan voeren maar heeft weinig zin (toch denk ik dat er toegegeven kan worden dat € 219.84 heel erg veel geld is voor een programma dat muziek speelt, ondanks dat hij dat wel goed doet)

Toch vind ik dat als jij achter je verhaal staat, dat een corrupte MP3 alleen kan voorkomen als jij ILLEGAAL muziek download. Van het zelfde laken een pak, toch? (En dan is de vergelijk opzich natuurlijk al hilarisch, 1 programma tegenover de waarschijnlijk duizenden illegale mp3's die jij hebt)
 

Posted Tue 30 Sep 08 @ 3:06 pm
maulibu wrote :

Toch vind ik dat als jij achter je verhaal staat, dat een corrupte MP3 alleen kan voorkomen als jij ILLEGAAL muziek download. Van het zelfde laken een pak, toch? (En dan is de vergelijk opzich natuurlijk al hilarisch, 1 programma tegenover de waarschijnlijk duizenden illegale mp3's die jij hebt)
Wat jij zegt klopt totaal niet,, ik heb hier kisten vol cd's, die ik bijna allemaal heb omgezet naar mp3, in totaal heb ik 2 corrupte mp3s gehad , van een oficiéle cd, en dan ga jij beweren, dat Ewout of iemand anders illegale mp3s heeft!!komaan jongen wordt eens wakker....
mvg Albert

 

Posted Wed 01 Oct 08 @ 2:44 am
Als je gelezen had, had je kunnen zien dat de file corrupt was geworden bij het kopieren, niet bij het downloaden ;-). Ik zet mijn originele cds eerst op mijn thuis pc om naar mp3's en kopieer deze dan naar een externe harde schijf. Deze laaste gebruik ik bij mijn drive in show. Waarschijnlijk is er bij het kopieren iets fout gegaan, waarbij de file niet meer ok was (speelde ook niet af in mediaplayer).

Ik gebruik tijdens mijn drive in geen illegalal gedownloade mp3's, want de kwalieit is ruk en de naamgeving ook. Ik vind dat je je daar niet mee kan vertonen op klussen die meer dan drie cijfers kosten. Gelukkig horen en ervaren veel van mijn klanten dit ook (in vergelijking met anderen die wel met muziek van het internet aan komen zetten). Dit levert mij alleen maar meer werk op: Kwaliteit betaald zich gewoon terug. Ik heb meer dan 2000 originele cds, ongeveer 3500 cd singles en een aantal dozen met vinyl en jij?

Daarnaast vind ik de prijs van VDJ een giller, zeker als je he vergelijkt met andere dj apparatuur, zoals platen spelers, mixers en cd spelers. Ik heb VDJ in 2003 gekocht en sindsdien heb ik tientallen updates gratis gekregen zonder ooit iets bijbetaald te hebben. Hier kunnen andere software leveranciers nog eens wat van leren.
Ewout
 

Posted Wed 01 Oct 08 @ 11:34 am
maulibu wrote :
.........toch denk ik dat er toegegeven kan worden dat € 219.84 heel erg veel geld is voor een programma dat muziek speelt, ondanks dat hij dat wel goed doet..........


Je kan natuurlijk een dj in dienst nemen die het misschien goedkoper doet?
Man man, wat en jij een eigenwijs figuur. Ik draai sinds 2005 met VDJ, van Pasen tot midden oktober, ieder jaar, dag in dag uit, 7 nachten per week, en als er ergens een echte bug zit, heb ik'm nog niet gevonden.
Alles wat er ooit verkeerd gegaan is, was m'n eigen stommiteit: b.v. de laptop vergeten aan te sluiten op de adaptor zodat na 2 uur je batterij leeg is en je zonder muziek staat.
Het Norton free-anti-virus dat een goedbedoelende computer handelaar in m'n Vaio stopte, ging om onduidelijke reden ook niet lekker met VDJ tot ik het erweer uithaalde.
Het NIET-doorlezen van de gebruiksaanwijzing of het niet-snuffelen op het forum, is ook niet bevordelijk voor het goed functioneren van VDJ: b.v. het verhaal over het niet verschijnen van de titels en artiestennamen had ik allang met Ewout doorgebabbeld.
En wat jouw "heel veel geld" betreft: ik vind het spotgoedkoop: die investering zou je er in 1 avond uit moeten hebben.

Of zit er misschien een bug in je manier van draaien?


 

Posted Thu 02 Oct 08 @ 12:45 am
@Bobby: ik moest wel lachen om je post en er zitten veel waarheden in, maar laten we wel aardig blijven.
Ik begrijp dat voor een scholier ruim 200 euro best veel geld is. Wat je alleen weet is dat een hobby nou eenmaal geld kost. Dat ik begon met draaien had je alleen hardware en dan kon je kiezen: of prut spul kopen of lang doorsparen en 2 Technics draaitafels (toen 1200 gulden per stuk, zonder elementen en naalden) aan schaffen en dan had je nog geen eens een mixer. Dus ik denk dat de drempel tegenwoordig wel lager ligt. Ook als je het bedrag vergelijkt met andere zaken, zoals een abonnement bij een sportschool, of laat eens wat aan je auto of brommer repareren...
Tip: de feestdagen komen er weer aan, heb je een mooi (gedeelte van) een kado ;-)
Ewout
 

Posted Sun 05 Oct 08 @ 6:18 am


(Old topics and forums are automatically closed)