Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Cue knop bcd 2000 en VDJ 5.2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

kaboemPRO InfinityMember since 2003
Hallo VDJers,

Ik gebruik VDJ 5.2 en de bcd 2000 en de mapper 3.4 van moramax alles draait perfect, sinds 5.2 bij het klaar zetten van een nummer met voorluisteren en op de cue knop druk springt hij weer terug naar het begin van het nummer, voorheen bleef hij staan op de plek waar in het nummer wilde starten is dit aan te passen op ea manier?

Gr.
 

Posted Sat 30 Aug 08 @ 2:38 am
Dit is de normale werking, zoals de cue knop ook werkt bij de meeste cd spelers (Pioneer en Denon): Als je op de cue knop drukt, springt het nummer terug naar de het gezette cue point en staat op "Pauze". De werking die je beschrijft is de pauze toets die meestal gecombineerd is met de Play toets. Wil je dit echter aanpassen, neem ik aan dat dat met de mapper kan.
Ewout
 

Posted Sun 31 Aug 08 @ 3:33 pm
kan iemand de cue en hot cue functies en hun gebruik beter uitleggen misschien?
Op de mk2 kon ik met de queknoppen spelen en op een bijna mpc achtige manier. beetje mix & cut.
Nu inderdaad op de rmx als ik de cue indruk stopt het deck met spelen
 

Posted Tue 09 Sep 08 @ 5:34 am
Dat is ook de functie van de cue button: Terug naar het eerst gezette cue punt en daar wachten. Zo werken cd spelers als de Pioneers en Denons ook. Vaak kun je door de Cue knop ingedrukt te houden afspelen vanaf het cue punt, zodra je los laat stopt het spelen en staat het deck weer op het cue punt. Zo kun je de cue knop als een soort sampler gebruiken.
Wil je pauzeren kun je de play pauze knop gebruiken. Als je upgrade naar de pro versie kun je een mapper downloaden, waarmee je iere knop de functie binnen VDJ kan geven die je wilt.
Kijk voor meer info eens in het mixing lessons forum.
Ewout
 

Posted Wed 10 Sep 08 @ 12:47 pm
kaboemPRO InfinityMember since 2003
Beste Ewout,

Ik zet eerst ook een cue point met de cue knop maar nu kun je geen cue point meer maken met de cue knop?

Gr Erwin
 

Posted Wed 17 Sep 08 @ 1:13 am
Ah dat had ik uit je verhaal niet begrepen. Het hangt ervan af welke implementatie ze gevolgd hebben. De Denon of de Pioneer manier: Denon -> Je gaat naar het punt waar de cue moet komen (via play of draaien aan de jog wheel). Op het juiste punt druk je play, Het cue punt is nu gezet. Door op Cue te drukken ga je terug naar het ingestelde punt op "pauze".
Pioneer -> Je gaat naar het punt waar de cue moet komen, je drukt op cue om het cue punt te zetten.

Met de pro versie kun je natuurlijk de mapper downloaden en de buttons aanpassen zoals je wilt.
Ewout
 

Posted Wed 17 Sep 08 @ 12:30 pm


(Old topics and forums are automatically closed)