Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Numark Total Control of Hercules RMX, of...?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik ben in het bezit van een BCD3000 die me absoluut niet bevalt (maandenlang echt ALLES geprobeerd maar hier niet stabiel te krijgen), en ben dus op zoek naar een andere controller. Ik wil er maximaal 350-400 euro aan uitgeven.

Na lang zoeken (oa. op dit forum) twijfel ik momenteel tussen de Numark Total Control i.c.m. DJ i/o of de Hercules RMX.
Ik vind de Hercules RMX er véél mooier uitzien dan de Numark TC maar het allerbelangrijkste vind ik de stabiliteit met Virtual DJ!
Welke van deze twee zou ik dan het beste aan kunnen schaffen of is er nog een andere (betere) controller te krijgen in deze prijsklasse?


Alvast hartelijk bedankt!
 

Posted Mon 25 Aug 08 @ 11:05 am
Ik zou eens bij een muziek winkel langsgaan die ze beide heeft. Dan kan je ze beide naast elkaar proberen. Beide controllers werken goed met VDJ. Je hoort echter veel meer mensen met een rmx dan met een total conrol, dus neem ik aan dat er van de Hercules console een stuk meer verkocht zijn.
Ewout
 

Posted Mon 25 Aug 08 @ 11:35 am
Bedankt Ewout!

Ik was al van plan om eens bij een muziekwinkel langs te gaan maar het probleem is dan dat je zo'n apparaat maar even kunt proberen. Dat was een jaar geleden ook zo met mijn BCD3000. Het ding voelde toen goed aan en ziet er voor zijn geld nog steeds wel erg mooi uit, maar je kunt er in zo'n korte tijd in een winkel natuurlijk nooit achterkomen of zo'n controller ook stabiel werkt met Virtual DJ.

Ik zie in het forum veel meer topics (al dan niet met problemen) over de RMX en dacht dat deze daarom misschien ook niet zo stabiel zou zijn als de Numark TC. Het kan echter ook zijn zoals jij zegt, dat er van de RMX meer verkocht zouden zijn en er zodoende meer over te vinden is.

Even doorgaand op de RMX: Werkt de ingebouwde geluidskaart in die controller wél 100% correct met Virtual DJ zonder steeds errors van directsound of ASIO e.d. Zoals eerder gezegd heeft de BCD3000 mij al zoveel ellende opgeleverd dat ik helemaal klaar ben met uitschakelen van dit of dat apparaat, en het veranderen van die of die instelling enz. Ik wil een controller die op een kaal XP systeem gewoon naar behoren werkt zonder steeds foutmeldingen of hickups, of komen dit soort problemen bij elke "low-budget' controller voor?
 

Posted Mon 25 Aug 08 @ 3:06 pm
Het probleem is vaak niet de console, maar de drivers die erbij geleverd worden. De drivers van de bcd zijn dramatisch (Behringer zelf zegt dat het daar niet aan ligt). Van de Hercules drivers zijn in het begin ook slechte versies geweest, maar dit is wel een stuk verbeterd. Problemen kunnen vaak door verschillende dingen komen. Vaak is het een combinatie van hardware, software en drivers. Het is dus niet makkelijk te voorspellen, omdat er zoveel variabelen zijn.
Ik heb een Denon 4500, dit was aansluiten en draaien maar. Geen enkel probleem mee gehad sinds januari.
Ewout
 

Posted Tue 26 Aug 08 @ 11:32 am
Die Denon is inderdaad een erg mooi apparaat maar vooralsnog voor mij een beetje boven budget.

Dan ga ik toch maar eens kijken naar die RMX en hopen dat ik dan eindelijk VDJ eens stabiel krijg want sinds de aanschaf van mijn VDJ-licentie vorig jaar heb ik er "dankzij" die Behringer nog niet veel plezier van gehad!
 

Posted Tue 26 Aug 08 @ 1:59 pm


(Old topics and forums are automatically closed)