Quick Sign In:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Rack system/rack pc?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

marcellodjPRO InfinityModeratorMember since 2006
Hei,

litt forskjellig utstyr begynner å hope seg opp nå, og jeg har lyst til å samle det sammen. Har surfa litt rundt på nettet å lest litt diverse og prøver å finne ut hva som lønner seg, men har ikke funnet noe enda (tenker på rack).

Setupet mitt nå er:

laptop
maya 44usb
2x numark tt-500 (platespillere)
1x numark dxm-06 (skal oppgraderes når jeg har penger)
hercules dj control (trenger ikke lydkortet i mkII)

ellers har jeg litt annet jeg skal sette inn i rack senere i tiden..

problemet mitt nå er jeg sliter litt med laptopen (acer 5520g) og føler den ikke egner seg så bra til virtual dj (da den er for ustabil og skrur seg av hvis den blir litt varm)..

derfor lurer jeg på om noen her har erfaring med selvbygd pc satt i rack...?


det jeg ser for meg er 1U med tastatur og mus/touchpad, ca 4-8U med forsterkere+DMX og 2-3U til pc,

altså: 2-3U (max 4U) rackmounted pc. Skal også prøve å lage egen skjerm som jeg kan vippe opp på toppen som ligger over mixer'n på toppen under transport...

bør jeg bare sette meg i fosterstilling i ett hjørne å gi opp denne drømmen, eller kan dette kanskje gjennomføres?


Hilsen SjangSE


EDIT: Platespillere og cdspillere skal ikke være i racket ;)
 

Posted Sat 23 Aug 08 @ 3:41 pm


Kan helt klart gjennomføres..
Mange av de mobile DJs som er her, bruker nettopp slike PC racks..

Fordelen med Racks er jo at det er en desktop PC, så komponentene er bedre, og mer stabil.. enn hva en laptop ofte er.

Laptops er derimot nesten et "must" for club djs, som bare kommer for kvelden, hooker up laptopen, og spiller.. :)

Finnes en rekke leverandører på PC racks, spesielt nå for tiden, da dette er stadig mer populært..

en av dem er en offisiel samarbeidspartner til VDJ, uten at det hjelper mye i Norge da (de holder til i USA), men gir deg en ide om hvor utbredt dette er, og hva muligheter det har..

Du kan sjekke ut litt for inspirasjon fra hjemmesiden deres:
http://www.djrak.com/site/Mini_System
 

Posted Thu 28 Aug 08 @ 3:15 pm
marcellodjPRO InfinityModeratorMember since 2006
Har sett litt på den.. Det som er synd er at de har litt utdatert maskinvare..
Siden maskinen skal brukes til video også, må jeg ha ett skjermkort som er godt.. Problemet er jeg vet ikke hvor stor plass jeg får i en 2U rack til skjermkort og lydkort med tanke på varme osv.. Skal prøve meg frem litt, så kan jeg vise frem hvordan det blir når jeg er ferdig (om ett par år ;)
 

Posted Thu 28 Aug 08 @ 3:26 pm

Er flere av de mobile djs som er her som har konge video kort in sine rack pcer...
Blant annet DJ Cyder, han er helt hekta på racks...

Du kan kontakte han, han har hjulpet en del andre...

Selv mixer han video, med kanon video kort i sine racks :)

Han bygger sine selv...
 

Posted Thu 28 Aug 08 @ 4:42 pm
marcellodjPRO InfinityModeratorMember since 2006
wow.. takk! skal sende han en pm jeg ;)
 

Posted Thu 28 Aug 08 @ 4:50 pm


(Old topics and forums are automatically closed)