Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vast lopen software opstarten bij laden skin, externe geluidskaart ect.

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo ben sinds kort in bezit van orginele virtual dj pakket wat ik met veel plezier heb aangeschaft.

Alleen heb ik een probleem bij het opstarten van virtual cue dan krijg ik een vastloper met de software bij het laden van de skin, externe geluidskaart ect. Heb alles volgens de handleiding aangesloten & 5.1 versie geinstaleerd.

Als ik nu tijdens het vastlopen de usb 2.0 tekker eruit haal, start na een +/- halve minute het virtual cue door en opend zich.
Dan steek ik de usb stekker er weer in (hoor je een bevestings geluid) en selecteer ik de numark external geluidskaart en druk op ok.

Dan sluit & start ik virtual cue software opnieuw op en tot mijn verbazing start hij nu wel door & werkt alles?

Alleen als ik nu alles afsluit draaitafels, numark external mixer 3 kanaal, laptop, speakers ect. en geen stroom meer heb op alle apparaten, loop ik de volgende keer weer tegen het hier boven beschreven probleem.

Kan iemand mij hier mee helpen waaraan het het precies aan ligt?

Ik hoor het graag.....










 

Posted Mon 18 Aug 08 @ 2:43 am
De eerste keer dat je VDJ (of Cue) opstart nadat je je pc opgestart hebt, kan het even duren. De database wordt dan geanalyseerd en je harde schijven worden doorzocht op nieuwe nummers. Zeker als je veel nummers hebt kan dit wel even duren (BIj mij duurt het opstarten 2 tot 3 minuten). De tweede keer start de applicatie vrijwel direct op.

Wat ik doe met mijn externe usb geluidskaart (Denon 4500 controller): Voordat ik VDJ afsluit zet ik de geluidskaart terug naar de interne geluidskaart van de laptop. Als ik VDJ dan weer opstart kies ik de Denon weer als geluidskaart. Als ik dit niet doe gaat er iets in de opstart volgorde niet helemaal ok.

Daarnaast gebruik ik voor de controller / geluidskaart iedere keer dezelfde usb poort, dit is nodig omdat Windows de kaart aan een usb poort koppelt. Als je dan de kaart op een andere poort aansluit wordt het een andere poort, waardoor VDJ de geluidskaart niet ziet.
Ewout
 

Posted Wed 20 Aug 08 @ 11:21 am


(Old topics and forums are automatically closed)