Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Error in the sound Driver... help!

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

heb nu net een week de dj console Rmx

heb er leuk een week mee kunnen draaien.. tot vandaag ik hem opstart en zegt : error in the sound driver
ik heb meerdere malen alles opnieuw geinstalleerd. ik heb gekeken op engels forums maar ik kan nu nog steeds helemaal
niks afspelen.. ik heb virtual dj limited edtition en geen uitgebreide versie omdat ik het puur als hobby doe
ik heb me rmx control panel geupdate maar nog steeds de zelfde error..

weet iemand hoe ik dit kan oplossen ik merk al dat ik met de limited edition geen een instelling kan veranderen in me virtual dj
ik ook nog geen eens een pro verions van 20 dagen activeren..

herkent iemand dit of weet hoe dit valt op te lossen?
me instellingen die zijn allemaal gewoon standaard vanaf het installeren en heb er echt helemaal niks aan verandert..


 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 4:25 pm
Probeer even duidelijk je probleem te beschrijven en ook te beschrijven wat je hebt gedaan en hebt geinstalleerd. Bovenstaande is zo'n onsamenhangend verhaal dat ik er niet veel soeps van kan bakken.

De demo versie kan je 20 dagen gebruiken, daarna niet meer. Dus als je die geinstalleerd hebt, verwijder die versie dan en installeer de versie die bij de rmx zat. Met Usb apparaten is het altijd zo dat je die per poort moet installeren dus: Als je de console installeerd op usb poort x dat je deze in het vervolg he beste weer kan inpluggen op poort x. Doe je deze toch in een andere poort, dien je weer de drivers te installeren.

Ik zou eerst alles even deinstalleren via configuratie scherm -> Add remove programs (zowel VDJ als de drivers van de rmx). Dan opnieuw opstarten, zonder dat de console aangesloten is. Dan eerst de drivers van de console (de console pas aansluiten als de installatie daarom vraagt). Na de installatie van de drivers weer opnieuw opstarten en daarna pas de bij de console geleverde versie installeren.
Ewout
 

Posted Thu 14 Aug 08 @ 12:22 pm
ik heb alles al een keer helemaal verwijderd en opnieuw geinstalleerd en dan weer telkens opnieuw opstarten maar telkens als ik
virtual dj Home edition opstart krijg ik een Error in the sound driver....
ik heb deze error precies 7 dagen geleden gekregen toen ik hem kocht

en het rare was ook dat ik dus die pro versie voor virtual dj gratis voor 20 dagen soms ook aangaf dat het 7 dagen was...(inplaats van 20 dagen)
het gekke is ook dat als ik virtual dj opstart ik wel gewoon op play druk dat je dan ook in VDJ de play knop ook gewoon blauw oplicht..
ik kan alleen niks afspelen.. zelfs als ik met me muis op play druk gebeurt er niks.. ik kan ook gewoon die effecten 1t/m6 indrukken en die geven
ook in VDJ gewoon een blauw lichtje aan van dat ze aanstaan.. ik kan ook niet mijn jogwheel gebruiken gebeurt ook niks mee..

zou het kunnen dat mijn virtual dj Home edition telkens aan geeft dat het denkt dat het een Demo versie is inplaats van een home edition versie
ze hebben mij duidelijk in de winkel aangegeven dat ik niks moet upgraden om te kunnen blijven draaien.. want zij hebben hem zelfs in de winkel staan
en hebben dit nooit gehad..

als ik van het weekend geen oplossing heb ga ik terug voor een nieuwe....

hoop dat je er nu wat meer van begrijpt.. anders hoor ik het wel..

groeten stefan..
 

Posted Sat 16 Aug 08 @ 1:15 pm
In VDJ staat waarschijnlijk gewoon de verkeerde geluidskaart geselecteerd of de driver van de RMX is niet goed geinstalleerd. Controleer even in VDJ de instellingen voor de geluidskaart: Config menu->Sound card: Hier dien je de juiste geluidskaart te selecteren. Kies het liefst ook niet voor Asio, maar voor de Windows drivers.
Daarnaast heeft de rmx ook een configuratie menu, deze zit waarschijnlijk rechts onderin bij de klok. Controleer daar ook de instellingen even.
Ewout
 

Posted Sun 17 Aug 08 @ 4:01 pm
sorry ik heb een mac.. mijn fout. het vervelende is alleen ik heb dus die virtual dj Home edition (of limeted edition hoe je het wilt noemen)
en daar heb je geen config menu.. en ik denk dat ik daarom ook niet veel kan instellen bij de rmx control panel..

ik ben nu ook druk bezig met de staff van virtual dj mss dat zij mij verder kunnen hebben

mocht je of iemand anders weten dit op te kunnen lossen.. alvast bedankt!

groeten stefan
 

Posted Sun 17 Aug 08 @ 4:52 pm
Heb je op de mac wel een apart config programa van de rmx?
Ewout
 

Posted Wed 20 Aug 08 @ 11:13 am
Hallo.
Ik heb virtual DJ 5.0 ik heb het (legaal he) gedownload om alvast te oefenen met mixen zolang mijn budget nog geen ehct dj hardware toelaat

Ik gebruik als output:headphones
kanaal 1 over mn pc speakers en kanaal 2 ook maar kanaal 2 kan ik met behulp van behringer uca202 externe kaart op mn headphones horen.


ik krijg EXACT dezelfde foutmelding als hierboven maar heb er (mogenlijk) iets op gevonden
wat ik doe: ik start het programma in de full mixer interface(standaart skin) zet alle configs op standaart (inputs:none,outputs: single output etc.)
daarna selecteer ik outputs headphones,sound card: 2 cards en dan soundcard bijv. realtek HD audio output en Second soundcard USB audio CODEC (zo heet dat kaarte voor mijn pc)

nu doen mijn headphones

misschien kunt u met behulp van deze info een soortgelijke actie proberen met uw virtual dj

ik hoop u hiervoor een uitkomst te hebben geboden

M.V.G.
Stefan margaroli
 

Posted Sat 11 Oct 08 @ 3:32 am
 

Posted Wed 21 Jan 09 @ 4:02 pm
Waarom zou je best niet voor ASIO driver kiezen? Bij mij kraakt hij dan juist als ik de eq of voume van een dek wijzig, of zelfs gewoon een knop aanraak. Terwijl als ik hem in ASIO heb staan, werkt hij perfect.
 

Posted Wed 21 Jan 09 @ 4:33 pm
AnitaaaPRO InfinityMember since 2009
Ik heb de hercules dj console rmx gekocht maar ik krijg geen geluid uit mijn headphone om voor te luisteren, ik kan wel geluid uit mn headphone krijgen maar dan krijg ik t weer niet uit mijn boxen....
Ik heb een logitech 5.1 boxen set z5500 maar krijg t maar niet voor elkaar, ben nu al 2 dagen bezig en van alles op internet gelezen, hercules gebeld en die zeiden dat mijn instellingen en alles goed stonden, wie kan mij aub helpen want word er gek van alvast bedankt groetjes anita

als ik de instellingen input/ none
output/headphones
soundcard dj console rmx gebruik dan krijg ik t wel via headphone maar niet uit mn boxen
nu heb ik


Instellingen...
input none
output headphone
soundcards 2 cards
sound card: luidsprekers sb audigy
second card : luidsprekers hercules dj console rmx
Output channels: master first card/ headphones: second card zouden volgens mij toch de goede instellingen moeten zijn, heb er inmiddels al veel geprobeerd maar pfff nog steeds nie gelukt
 

Posted Fri 13 Nov 09 @ 6:04 am
Zorg dat je niet de console als geluidskaart hebt ingesteld bij de onderste optie maar gewoon "simple" selecteren. dat werkte bij mij. Ik had namelijk precies hetzelfde probleem.
 

Posted Mon 16 Nov 09 @ 3:40 pm


(Old topics and forums are automatically closed)