Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Help timecode probleem (dringend)

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

SamynHome userMember since 2008
Hellow, ik heb een probleempje met mijn vdj.

Ik heb:
- een behringer djx700 mixer
- 2 T2 turntables van jb system
- een hercules dj console als soundcard
- 2 vdj tcv

mijn probleem:
als ik dus mijn configuratie doe in het timecode menu blijft de kwaliteits percentage op nul procent staan, de kwaliteit is dan ook nul procent, en zelfs na een tijdje stopt de plaat gewoon. Ik heb alles geprobeerd, geprutst met de instellingen, anders proberen aan te sluiten etc...

Ook reageerd mijn mixer niet in vdj, doch ik de instelllingen er wel correct (denk ik) naar zet.

-Heb ik verkeerd aangesloten (ik heb exact de instructies gevolgd van een filmpje dat ik op google heb gevonden).
-Ligt dit aan de naalden van mijn turntables? (zijn ng de standaard naalden, de verkoper zij dat dit nog niet nodig was om te vervangen achter ik het hem had gevraagd of deze zou werken op tcv).
-En waarom werkt mijn mixer niet in vdj?

Heb nu nog de home edition van vdj + nu heb ik de trial versie afgehaald die volgens ik gelezen heb gelijk stond aan 20 de volledige versie van vdj. Ik wou eerst kijken of het boeltje wel werkte voor ik nog eens geld gaf aan de pro versie.

Kan iemand mij aub helpen want ik heb mij "gek gegoogled", heb dit forum van voor naar langsachter uitgepluisd en ik moet volgende week gaan draaien en ik zou graag dit timecode systeem gebruiken want ik heb nog niet genoeg gewone platen om de avond te vullen.

Grtz Samyn.
 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 5:06 am
Ik zou niet met de trial versie een feest gaan draaien. Daarnaast kan je tijdcode in de Hercules console maar 2 minuten gebruiken. Welke platen gebruik je? je hebt namelijk geen tijdcode icoontjes in je profiel. De tijdcode werkt alleen met de VDJ tijdcode platen.
Als je de auto config gebruikt in het tijdcode menu zou de instellingen goed moeten zijn. Krijg je wel tijdcode signaal binnen op je console (De inputs zouden gemute kunnen zijn)
Ewout
 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 11:47 am
SamynHome userMember since 2008
ik heb de vdj tcv, ik vind gewoon nergens een serie nummer terug. Kheb ze wel via een vriend besteld omdat ik geen creditcard heb, wss heeft hij dan mijn serie nummer via e-mail gekregen.

Er komt wel geluid uit maar van heel slechte kwaliteit. En als ik autoconfig gebruikt maar het blijft steeds op nul procent staan.
Kan dit aan mijn MK2 liggen of zijn het de naalden van mijn draaitafels? Ook werkt mijn mixer niet... En ik snap niet waarom. Heb hem op alle mogelijke manieren aangesloten (incl de correcte manier) maar hij reageerd gewoon niet.

Voor dat ik de pro versie koop wil ik eerst dat het boeltje werkt. Anders heeft het niet veel zin.
Gtrz en thx voor je post.
 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 12:32 pm
? Bij je tijdcode platen krijg je geen serie nummer, dus ik heb geen idee waar je het over hebt. Als je VDJ paten koopt, dan doe je dit via je account hier op de website, waardoor VDJ weet dat je die platen hebt en je het tijdcode icoontje bij je profiel ziet (zie mijn profiel).

Begin altijd met 1 plaat tegelijk en stel die af. Als je bijvoorbeeld de tulpstekkers van je draaitafel verkeerd om hebt kun je dit oplossen me het vinkje "invert stereo" (klap wel advanced open). Zorg er ook voor dat je vinyl gekozen hebt en dat software riaa preamp aan staat. Zie verder de manual hoe je een handmatige config kan doen.
Zijn je naalden niet versleten?
Ewout
 

Posted Thu 14 Aug 08 @ 12:13 pm
SamynHome userMember since 2008
Ik heb nochtans via de website besteld, maar het was niet bij mij thuis en ik was ook niet ingelogd, de naam van bestelling stond ook niet op mijn naam omdat ik geen creditcard heb. Dus het is waarschijnlijk daarom, anders zou ik ook niet weten waarom...

Mijn naalden kunnen niet versleten zijn omdat het nog maar nieuwe draaitafels zijn...

Nu ik zal de instellingen wel zelf moeten zoeken begrijp ik, thx voor je post ;)
 

Posted Fri 15 Aug 08 @ 7:53 am


(Old topics and forums are automatically closed)