Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geen Sound In Winamp & Co met RMX

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ThaManHome userMember since 2005
Hey heb net de RMX gekocht en compleet geinstalled na mijn Hercules DJ Console MK2 afgekoppeld te hebben.
Nu is het probleem dat ik niks van geluid meer heb in Windows (dus in Winamp, Mediaplayer, www etc...)
In Virtual DJ 5.0.7 werkt alles ! Dus dat is het probleem niet.

FF uitleggen hoe ik het heb aangesloten

Output 1-2 gaat naar Line In van men pc soundcard (ivm opname's)
Output 3-4 gaan naar de Input van mijn speakers.
In VDJ staat er bij Sound Setup - "Sound Cards" = RMX, "Outputs" = headphones en "Inputs" = None
In Sound Options van Windows XP "Standaard Apparaat = RMX", Opname Apparaat = Realtek HD Audio Input"
In Hercules Settings staan 1-2 en 3-4 open, WDM, USB Streaming 1-2 (standaard)

Zoals gezegd werkte dit vroeger met de MK2 perfect en kon ik netjes alles beluisteren via de hoofdtelefoon geplugged in de MK2
Maar via de RMX blijkt dit niet te werken, ik heb hier zowat elke instelling al gestest zonder resultaat en beetje hopeloos aan het worden
Dank als iemand me verder kan helpen.

Greetz, TM

 

Posted Mon 11 Aug 08 @ 6:22 am
Waarom heb je de uigang aan de ingang gekoppeld? Als je met VDJ opneemt is dit niet nodig. Heb je in het Hercules menu gekozen voor Asio? Zo ja dan werkt Winamp etc niet, want die ondersteunen standaard alleen maar wma outputs.
Ewout
 

Posted Mon 11 Aug 08 @ 12:34 pm
ThaManHome userMember since 2005
Hey Ewout, bedankt allereerst voor je antwoord.
Waarom de Uitgang aan de Ingang, omdat ik ook stream met "Simplecast" en opneem met "Magic Cleaning Lab" (buffert niet)
(Het streamen en tegelijk opnemen met VDJ zorgt voor hick-ups in de stream en opname)
Anyway, dat lost het probleem nog niet echt op. Vroeger met de MK2 werkte het allemaal perfect,
Headphone in de hercules en kon dan zo alles beluisteren wat op mijn PC speelde... en nu niet meer dus.
In het Hercules menu staat het niet op ASIO maar op WDM dacht ik... zoals het ooit altijd heeft gestaan

Het zou toch niet kunnen dat men audio drivers ofzo moeten geupdate worden, want volgens mij is het een pure software matige instelling die moet goed gezet worden daar het in VDJ allemaal perfect werkt. Sluit ik VDJ, dan heb ik niets van sound meer...

Bedankt alvast...

PS: Als ik Output 3-4 (naar speakers) aansluit op Output 1-2 heb ik in Winamp en co geluid, maar wel geen sound over men hoofdtelefoon.
 

Posted Mon 11 Aug 08 @ 2:10 pm
ThaManHome userMember since 2005
Hey,

Heb het ietwat aan de praat gekregen maar wel niet simpel en niet gebruiksvriendelijk

1. Hercules Settings/Geavenceerd/USB Streaming 1-2 + Line 1-2 aangevinked
2. Een kabeltje gelegd van de PC Line Out naar Hercules Line In 1-2
3. In Audio Settings standaard apparaat op "Realtek HD Audio Output" gezet

1 Nadeel is dat VDJ altijd moet aanstaan, omdat je anders de "Source 1" button niet kunt indrukken... raar allemaal (vroeger ging dat wel allemaal)
Alsook moet in "Sound Setup" van VDJ "Apply EQ On External Inputs" aanstaan, anders werkt het niet.

Beetje omslachtig, maar zoek nog steeds verder naar een makkelijkere manier

 

Posted Mon 11 Aug 08 @ 5:55 pm
Het lijkt een verkeerde instelling of een fout in de Hercules drivers. Post even een melding op het Hercules forum, misschien dat zij een oplossing weten.
Ewout
 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 11:40 am
ThaManHome userMember since 2005
En waar vind ik het Hercules forum, net al eens gezocht maar helaas.
Heb btw ook de nieuwste drivers/firmware er op gezet, zonder resultaat.
 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 12:31 pm
ThaManHome userMember since 2005
Net naar Hercules gebeld en die komen met volgende oplossing.

Output Jack 1-2 van RMX naar Line In PC
Output 1-2 RCA van RMX naar Speakers
Output 3-4 RCA (!!!) naar Headphones

zo zou het kunnen werken, maar ik wil mijn headphone vooraan aangesloten zien op de RMX
anders kan ik het volume van de headphone niet regelen... misschien dat het wel werkt.

2de oplossing dat zou kunnen werken

Dj Control Panel op ASIO zetten
en in VDJ ipv Soundcard op RMX te zetten, deze op ASIO te zetten
maar zoals gezegd zijnde pakt Winamp en co.. geen ASIO aan met een hoop error meldingen als resultaat
Dus dit is geen optie.
 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 1:00 pm
ThaManHome userMember since 2005
Net dit allemaal geprobeerd zonder enige vorm van resultaat... man man, wat een miserie
Blijf wel werken zoals ik het heb geconfigureerd.
 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 3:58 pm
Heb je inmiddels de juiste settings?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem ..

Hoor het graag..

Thanks!
 

Posted Sat 14 Feb 09 @ 7:32 am


(Old topics and forums are automatically closed)