Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geluidsprobleem VDJ 5.2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Beste mensen,

ik heb de trialversie VDJ 5.2 gedownload,maar ondervind problemen bij het aansturen van mijn externe geluidskaart.
ik krijg het niet voor elkaar om hem 2 x stereo aan te sturen. De kaart is een MAYA EX7 van Audiotrak.
Ik heb ook een Denon DN HC-4500 besteld, maar wil ook zonder deze controler kunnen werken met de MAYA kaart.
Graag hoor ik of hier een oplossing voor is, zodat ik het programma optimaal kan gaan testen, en overgaan tot aanschaf.
Ik heb de afgelopen jaren met PCDJ RED gedraaid, maar ben nu toch wel op zoek naar iets nieuws (sneller). Ik hoop dat dit probleem
dus op te lossen is.

M.v.g.

Peter Hak
 

Posted Sun 10 Aug 08 @ 10:18 am
Om je te kunnen helpen, denk ik dat het nodig is dat je wat meer info geeft, zoals wat precies niet wil lukken en wat je reeds geprobeerd hebt. Een usb geluidskaart is binnen VDJ namelijk heel makkelijk te configureren en te gebruiken.

Je installeert eerst de geluidskaart en test deze bijvoorbeeld met de Windows media player. Dan start je VDJ, gaat naar het config menu, kiest sound card tabblad en kiest hier het tekentje met de mixer erop (External mixer) bij output. Bij Sound cards selecteer je 4.1 en dan selecteer je de geluidskaart die je wil gebruiken bij sound card en klik ok.
Ewout
 

Posted Sun 10 Aug 08 @ 2:34 pm
Hé Ewout,

ik heb dit allemaal al geprobeert, maar dan wil die niet naar kanaal 1-2 en 3-4 maar naar surround aansluitingen. Hij geeft dan enkel geluid via kanaal 1-2. Onder PCDJ heb ik hier geen problemen mee.

M.v.g.
Peter
 

Posted Mon 11 Aug 08 @ 5:09 am
vreemd, normaal zit het linker deck op de front speakers (kanaal 1en 2), het reachter deck gaat naar de rear speakers (kanaal 3 en 4). Je moet wel voor de external mixer mode kiezen en niet voor de headphones optie.
Ewout
 

Posted Mon 11 Aug 08 @ 12:30 pm
Beste Ewout,

Ik heb nu de trailversie op mijn nieuwe laptop gezet, en nu werkt het wel.
Ik krijg het op mijn oude laptop niet aan de gang, ook niet nadat ik alles heb verwijdert en opnieuw geïnstalleert heb.
Hij blijft ook een asiodriver van de maya zien, terwijl ik deze op de nieuwe laptop niet zie. Kortom het blijft een vreemd verhaal,
maar ik ben blij dat het op mijn nieuwe laptop wel werkt. bedankt voor de support, ik zal na de trailperiode overgaang tot aanschaf
van deze versie.

M.v.g.

Peter Hak
 

Posted Mon 11 Aug 08 @ 1:55 pm
Peter,
mooi dat het op die andere pc wel werkt, het moet op die andere laptop ook werken. Daar kunnen we later nog wel eens naar kijken (indien nodig).
Hopelijk zien we je snel als full version user.
Ewout
 

Posted Tue 12 Aug 08 @ 11:37 am


(Old topics and forums are automatically closed)