Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: bcd2000 , wat is het probleem?

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Hallo,

ik heb een probleem, mijn bcd2000 werkt niet perfect met vdj (trial).

Mijn setup is
Vista
Laptop
Versterker/ 2 Boxen / 1 Subwoofer
BCD2000
Headphones (en een mic die ik nog niet gebruik.)

Nou is mijn probleem dat vdj na een willekeurig aantal minuten stopt (geen geluid meer)
De knoppen van BCD reageren nog wel in vdj. Maar er komt niets meer uit
ik moet dan iets aan de setup veranderen wil die het weer even doen (soms 3 min soms 15 min, soms 30 sec)
Ik vind dit echt uitermate vervelend, ik ben nu al 2 weken aan het zoeken waar het probleem ligt.
Maar ik heb al van alles gedaan, WLAN uitgeschakeld, accu uit, alles wat maar uit kon stond uit, en nog deed hij hetzelfde. Latency in control panel van de BCD aangepast en ook in vdj (niks mocht baten)

Drivers zijn up to date, geen virussen niks.

Als het werkt, werkt het fijn (ik kan zelfs voorluisteren, echt fijn)
Ik wil graag de echte kopen, maar niet als het zo crappy werkt (ik heb er met DJ decks geen last van)
Maar ik vind VDJ overzichtelijker en dit werkt het fijnst.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ik word er een beetje naar van eerlijk gezegd.

 

Posted Wed 30 Jul 08 @ 10:31 am
Gebruik je de bcd in Asio mode of in Wma mode. Het probleem lijkt erop dat de audio buffer van je bcd volloopt en dan stopt. Dit kun je aanpassen door de Asio latency te vergroten als je Asio gebruikt en de performance slider meer naar links te zetten. Ook kun je de verschillende modes voor SafeMode en Overclock eens proberen.
Ewout
 

Posted Thu 31 Jul 08 @ 2:10 pm
Ik gebruik het in asio mode, dus de geluidskaart van de bcd zelf.

Ik heb er net weer even mee gespeeld en als ik de slider naar links verplaats stopt hij eerder dan wanneer ik de slider (in control panel van de bcd) naar rechts verplaats.
Ik heb ook op wma gedraaid (althans, ik denk dat je daarmee je eigen geluidskaart van de pc/laptop bedoeld ?) en daarop doet ie het wel goed, alleen werken de sliders niet perfect, zo blijf ik als ik de Crossfader helemaal naar links heb ook deck B horen en volume, pitch bend, EQ en dergelijke.

Is het nou de geluidskaart die zo crappy is?
Zou ik dan een geluidskaart moeten kopen (ik heb een laptop, dus extern ga ik vanuit) of wat is er aan de hand.

met safe mode en overclock ook gespeeld kom niet tot een oplossing, blijft stoppen helaas :(

 

Posted Fri 01 Aug 08 @ 5:13 am
Asio of Wma zijn verschillende drivers, dus je kunt je bcd zowel in Asio mode als in Wma mode gebruiken. Welke versie je gebruikt, kies je in het VDJ config menu, onder sound cards. Ik bedoelde de performance slider slider in VDJ (ik heb geen BCD dus weet niet hoe dit config paneel eruit ziet of werkt)
Als je Asio gebruikt, kun je in het Asio config menu, te benaderen via VDJ->Config menu-> Sound card-> Asio config. Verhoog hier het aantal samples (=hogere latency).
Ewout
 

Posted Sun 03 Aug 08 @ 2:30 pm


(Old topics and forums are automatically closed)