Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: nieuwe vista laptop zowel mkII als BCD3000 en ik krijg de boel niet aan de praat

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.


Beste DJ's ,

ik heb een nieuwe acer 6592G VISTA gekocht enkel om gaan te draaien ; tot op vandaag heb ik de boel nog altijd niet stabiel gekregen .
Of ik krijg een ASIO failer bij het opstarten of het lukt wel voor 10 min en de boel is om zeep of lukt van in begin niet om de remote te herkennen ( dit probleem heb ik ook met de bcd3000 op mijn andere pc (xp) waar ik na nog geen uur draaien onder de vdj pro terug moet overschakelen op de mk2 vdj basic versie om de nacht kunnen verder te zetten.


Is er hier iemand in Belgie of in Nederland die IRL mijn vdj systeem kan in orde zetten of zijn er ergens workshops?

Met vriendelijke groeten

Raf
 

Posted Tue 01 Jul 08 @ 12:03 pm
Als je geen controller gebruikt, dus alleen met je laptop, werkt het dan wel goed? Waarom gebruik je Asio drivers, deze zijn alleen noodzakelijk als je tijdcode gebruikt. Probeer de windows audio drivers eens. Kijk ook even in het hardware forum, daar staat een sticky met tips voor het installeren en cnfigureren van de mk2.
Ewout
 

Posted Wed 02 Jul 08 @ 2:51 pm
Hoi superstom

zonder de controler's werkt het programma via de speakers van de laptop, van zodra ik de mkII of de bcd aanzet krijg ik de asio failer ook al staat in de config de bcd als standaard.
(de reden dat ik de asio gebruik is dat ik ergens had gelezen dat de bcd3000 destijds enkel via asio en midi werkte)

kan ik ergens terecht om mijn configuratie op punt te laten zetten of worden er soms workshops georganiseerd (indien niet wil ik dit gerust in Belgiê mee helpen opzetten samen met iemand van VDJ? (heb vroeger ook nog demo's gedaan voor denon ,rodec & pioneer))

Weet je mss ook hoe het komt dat , als ik over een P.A. draai, dat er(indien ik geen D.I. gebruik) een ruis blijft zitten tussen de uitgang en de mengtafel op de mk II

have a nice day,
Raf

 

Posted Thu 03 Jul 08 @ 5:15 am
is er een reden dat ik geen antwoord krijg?
 

Posted Tue 08 Jul 08 @ 2:40 am
De meesten zijn in het weekend aan het draaien, dus kan je vraag dan wel eens blijven hangen.
Als het zonder controller wel werkt, ligt de oorzaak waarschijnlijk bij de controller. Zorg ervor dat je voor beide een aparte usb poort gebruikt en dat je geen hub gebruikt. Gebruik steeds dezelfde usb poort voor dezelfde controller, zowel tijdens installeren als tijdens het draaien. Als je de controller namelijk op een andere poort aansluit denk windows dat het een ander apparaat is.
Zorg er ook voor dat je de console eerst aansluit, dan pas vdj opstarten. Bij mij (Denon 4500) moet ik soms eerst de interne geluidskaart opnieuw selecteren en dan de controller, voor het werkt, de reden hiervoor weet ik niet.
Controleer of je controller niet toevallig een interupt deelt met een ander apparaat in je pc. Zet ook zoveel mogelijk hardware uit (zoals netwerk kaarten, wifi, buetooth, webcam etc).
Ewout
 

Posted Tue 08 Jul 08 @ 11:22 am
Beste,

ik raad U aan een dual boot te maken met alles erop en eraan en nen XP met enkel het strikt noodzakelijke om te draaien,
van je bcd betreft , die loopt vast onder invloed van netwerkverkeer, heb ik zelf ook last van ,
alle netwerkdrivers gedisabled = probleem opgelost
dus enkel de noodzakelijke drivers installeren , je mag gerust alle andere vraagtekens laten staan bij de niet geïnstalleerde drivers
wat asio betreft , ik gebruik niets anders , zelfs zonder timecode
en wat de ruis betreft,
ik had dat ook , ik heb dit simpelweg opgelost door mijn poweradaptor van mijn laptop aan te sluiten zonder aarding,
je kunt het verschil merken als je de stroom uittrekt , op het moment dat hij overschakelt op batterij is de ruis ook verdwenen
zo ben ik erachter gekomen dat het aan de aarding lag , weg met die aarding dus :-)

greetz

DJ voelie
 

Posted Tue 08 Jul 08 @ 3:04 pm


(Old topics and forums are automatically closed)