Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: het aansluiten voor feesje te geven...

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

hoi,

ik heb momenteel:

- laptop (3 GB geheugen, dual core etc, dus in orde)
- ik denk dat deze 5.1 soun dcard heeft maar er zijn maar drie uitgangen, namelijk audio in, micro en audio out, wss omdat het laptop is
- hercules mk II console, niet laatste versie maar wel met 1-2 en 3-4 vanachter etc.. en met de soms overgevoelige jog wheels :o)
- virtual dj 4.1 (home edition denk ik, vrij zeker van, heb het al even) (aangeschaft boven de dj console versie van virtual vermits ik windows vista heb en virtual maar compatibel is met vista vanaf die versie)

nu ga ik binnekort draaien op een feest en daar hebben ze een external mixer, waar ik hercules console etc ga op aansluiten..
als ik nu zo een usb soundcard zoals deze: http://www.viabytes.nl/popup_image.php/pID/502 aanschaf,
zou iemand dan heel astublief willen tekenen (zoals sommigen in hun blog eens hebben gedaan) hoe ik het juist zou moeten aansluiten etc. (waar welke draden en waar koptelefoon etc) het is vooral voor voorbeluisteren en optimaal te kunnen draaien..

dank bij voorbaat!

 

Posted Sun 15 Jun 08 @ 9:27 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Als je een MK II hebt, dan kan je deze toch aan de mixer aansluiten. Hierin zit namelijk een aangepaste soundcard in. Waarom denk je anders dat die 4 uitgangen dienen ?
Je hebt dus helemaal geen extra usb-soudcard nodig.

Volgens mij bedoel je VDJ 3.4.1, dit is de aangepaste versie die Vista-compatibel is en die je niet extra moest aanschaffen. Je kon gewoon upgraden vanaf de bijgeleverde versie.

Aangezien er geen license-nummer ingevuld is (niet voor de MKII en/of niet voor de software), begin ik te twijfelen of je de software aangekocht hebt.
 

Posted Mon 16 Jun 08 @ 2:47 am
jawel hoor, enkel de mk II heb ik van iemand overgekocht en daar zat cd van de console versie (3.3) dus bij, maar dit werkte eerst niet met vista dat ik op mijn laptop had en dan las ik op het internet dat het pas vanaf 4.x ging met vista, daarmee, heb ik upgrade gezocht en ook nieuwste drivers voor de hercules geinstalleerd.. alleen krijg ik altijd foutmelding bij invoeren serienummer of gebeurd er niets, is dat omdat het home edition mssch is? ik zal er straks nog eens naar kijken, want moet zo dadelijk door..

even over je antwoord.. ja ik weet dat het soundcard op zich is en heb al eens met een draad met zo een witte en rode knop of pin langs beide kanten hem aan een schuif gekoppeld, maar waarom ik nu die USB sound card vernoem.. omdat ik toen niet kon voorbeluisteren.. geluid kwam enkel door koptelefoon als ik hem vanvoor op de mk II aansloot.. en ook enkel de mix van beide, kon niet B voorbeluisteren als A speelde, en ik lees overal dat dat met een twee soundcard dus wel moet gaan.. vermits ik dan kan voorbeluisteren via USB soundcard.. laptop heeft maar drie audio 'gaten'

ik gebruik geen timecodevynils e..

dus mocht je een antwoord hierop hebben, zou handig zijn..
 

Posted Mon 16 Jun 08 @ 4:05 am
ok, ik heb de serial opgezocht en ik wou deze bij mijn profile invullen maar dit geeft als resultaat:

- DJConsole MK2/MP3: this serial is already registred - :os

ik heb de console van iemand gekocht www.2dehands.be denk ik en hij zei bij de live-overdracht dat dat de serial was en het werkte toch als ik men product installeerde op de computer want heb alle menu's van de console..

heb speciaal een foto ervan (de installatie cd) gemaakt met men webcam:

 

Posted Mon 16 Jun 08 @ 4:53 am
 

Posted Mon 16 Jun 08 @ 4:53 am
http://img183.imageshack.us/my.php?image=snapshot20080616fx7.jpg

het is nog steeds ik maar kon niet meer replyen, dus pakte ik even men oude account, van toen ik nog onwetend was over virtual dj :)
op de link hierboven zie je de foto in het groot.. want andere was wat klein..
het is maar om aan te tonen dat ik de waarheid vertel en wel degelijk het in mijn bezit heb..
 

Posted Mon 16 Jun 08 @ 4:58 am
Als je van iemand anders een console overneemt, dient diegene een bericht te sturen naar e-service hier op de site, dat hij zijn licentie afstaat aan jouw. Het serienummer wordt dan overgezet van zijn account naar jouw account. Je kunt dit alsnog aan degene vragen waarvan je de console gekocht hebt. Je kunt ook bij Hercules vragen om een nieuw serie nummer.
Als je de console hebt, heb je alleen ondersteuning op de bijgeleverde 3.2 versie (en de upgrade naar 3.4.1), maar niet op de versie die je nu gebruikt.
Ewout
 

Posted Mon 16 Jun 08 @ 11:13 am
ahzo..

ja vermits het al een tijdje geleden is, minstens langer als 1.5 jaar, weet ik niet of ik hem nog kan bereiken of gegevens van hem heb.. heb hem ook niet via hier gevonden maar via de site www.2dehands.be zoals ik reeds zei..
waar kan ik dan een nieuw serie nummer vragen zoals je zei? dan heb ik ineens schone lei..

moet eens kijken naar de versie die ik heb dan..

ivm de vraag, bedoelde je dat ik met twee draden met een wit en rode tulp 1/2 aan een schuif van het mengpaneel moet aansluiten en 3/4 aan een andere schuif van het mengpaneel, crossfader volledig naar links of rechts, en knop van hooftelefoon van ander deck laten oplichten (ingedrukt houden), koptelefoon in mengpaneel steken en dan kan ik een schuif voorbeluisteren? of hoe bedoel je..

kan je het mssch simplistisch tekenen of uitleggen ofzo? ik had in iemand blog dat gezien maar zag nergens waar koptelefoon enzo moet..

bedankt alvast!

ps: tuurlijk heb ik de console, alleen de cd zou wat stom zijn e :o) heb wel spijtig genoeg een van de vroege versies waar de jogwheels soms wat gevoelig zijn en er nog geen hoofdtelefoonschakelaarknop is maar gewoon een volumeknop voor de hoofdtelefoon (dus niet degene met de grijze knoppen maar met gewone zwarte nog)
 

Posted Mon 16 Jun 08 @ 12:29 pm
Eerst dien je uit te zoeken, welke console je hebt. De Hercules mk2 (hierbij zit een Hercules versie van VDJ 3.2 en kan je opgraden naar VDJ 3.4.1). Bij de Mk2 zit ook een serienummer voor VDJ. Als je de eerste console hebt zat hier VDJ 1.06 bij en kan je upgraden naar de 1.09 versie. Bij deze console zat geen VDJ serienummer (deze console moest je online registreren, wat nu niet meer mogelijk is).
Als je de mk2 console hebt, kun je contact opnemen met Hercules via hun website en vragen om een nieuw serienummer. Heb je de eerste console, wordt het lastig, want VDJ 1.09 draait niet op Vista.
Ewout
 

Posted Tue 17 Jun 08 @ 11:21 am
ja heb duidelijk de mk2 want zoals je op de foto die ik had gepost kan zien staat er virtual dj 3 op de cd afgedrukt.. en het draait momenteel hier op vista dus..
dan zal ik een nieuw serienummer proberen aan te vragen..

heb je toevallig nog een antwoord op men vraag?

Grtz
 

Posted Wed 18 Jun 08 @ 5:10 am
De mk2 heeft een ingebouwde 5.1 geluidskaart, dus het is niet nodig om een andere geluidskaart te kopen. Je kiest in vdj in het config menu (op het sound card tab) voor de optie met de external mixer. Dan sluit je de front uitgang van de mk2 aan op kanaal 1 van je mixer. De rear uitgang van de mk2 sluit je aan op kanaal 2 van je mixer. Zie hier voor meer info
Ewout
 

Posted Wed 18 Jun 08 @ 3:15 pm


(Old topics and forums are automatically closed)